nadja Skrevet 22. august 2003 #1 Del Skrevet 22. august 2003 Hei Jeg trener på SATS og vil forbrenne så mye som mulig når jeg trener. Jeg trener spinning tre ganger i uken og Stram opp eller Tripp Trapp en gang. Jeg føler på en måte at jeg ikke bruker så mye av overkroppen når jeg spinner, men svetten renner jo.... Jeg har litt for mye rundt magen :x og det vil jeg gjerne ha bort. Hva er best da - spinning eller Aerobic? Jeg trener selvfølgelig mageøvelser ved siden av kondisjonstreningen!!!! Takk for hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trilli Skrevet 23. august 2003 #2 Del Skrevet 23. august 2003 Hei nadja! Den mest effektive spinningtimen er langkjøring. Det høres slitsomt ut, men den er så lang og seig at du forbrenner mer enn du sliter deg ut. Du sier du vil få bort litt rundt magen, og kombinasjon av forbrenning, kondisjon og øvelser for hele mage/midje/rykk-partiet må til :-) Vil derfor råde deg varmt til å prøve det nye SATS har begynt med nå, Core Puls. Fantastisk effektivt da timen gir alle tre tingene på en gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 23. august 2003 #3 Del Skrevet 23. august 2003 ...allsidig trening er viktig... og husk: "mer output enn input" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzan i underbuksa Skrevet 24. august 2003 #4 Del Skrevet 24. august 2003 Hei! Hvis du er ute etter å forbrenne mest mulig fett, er det en idé å finne et apparat som har pulsmåler (De fleste helsestudioer har apparater med dette). Jeg er selv 24 år, og pulsen min bør da ligge på litt under 120 for å forbrenne mest mulig fett (Det er som oftest en tabell på apparatene med puls-måler som viser den ideelle pulsen i forhold til alder). Spinning går ofte i et sånt tempo at det blir mer kondis-trening enn fett-forbrenning. Kroppen tar da energi fra karbohydrat-lageret, og mindre fra fett-lageret. Kostholdet er uansett det viktigste hvis man skal få bort litt fett rundt magen, ikke antall situps man tar.. Mvh Tarzan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2003 #5 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har spinnet til rompa ramlet av meg nesten, men med for liten tanke på kostholdet har jeg nesten ikke tatt av et gram! Men jeg er i veldig god form da! Jeg fortsetter selvfølgelig, men nå skal jeg jammen være flinkere med maten da.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 25. august 2003 #6 Del Skrevet 25. august 2003 Smetter inn en personlig erfaring fra min side, jeg. Jeg var en meget aktiv spinner de første månedene jeg "oppdaget vidunderet", trente jevnt og trutt, noe som resulterte i at kiloene rant av meg i en fei. Du spør: Jeg har litt for mye rundt magen :x og det vil jeg gjerne ha bort. Hva er best da - spinning eller Aerobic? Vil nå tro spinning, jeg da. Gjennomsnitts antallet kalorier som blir forbrent i løpet av en hel spinningtime, er målt til sekshundre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarzan i underbuksa Skrevet 25. august 2003 #7 Del Skrevet 25. august 2003 Vil nå tro spinning, jeg da. Gjennomsnitts antallet kalorier som blir forbrent i løpet av en hel spinningtime, er målt til sekshundre Det blir feil å konsentrere seg om antall kalorier man forbrenner. Selv om man forbrenner 600 kalorier, trenger det ikke nødvendigvis fett som blir forbrent. Antallet spiller ikke så stor rolle hvis alle kaloriene kommer fra karbohydrat-lagrene.. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2003 #8 Del Skrevet 27. august 2003 Om du trener aerobic eller spinning spiller nok ikke størst rolle, men som enkelte er inne på bør du nok ta en titt på kosten din hvis du er ute etter å få bort det lille ekstra på magen. Få noen på treningstudioet ditt til å sette opp en lav-karb-diett til deg, evt søk litt rundt omring på internett angående dette. La dermed hoveddelen av energi-inntaket ditt komme fra proteiner og fett. Info om dette finner du også på internett, f.eks iform.no. (-Og for all del; ikke tenk på alt det pjattet om at folk har dødd av lavkarb dietter, Dr. Lindberg og alt det der...de døde garantert av andre årsaker!) Men uansett; med et lavt inntak av karb vil du dermed oppnå at kroppen innstiller seg på å benytte seg av fettreservene dine som bensin da karblagrene dine fort blir tomme. Det er imidlertid viktig ved en slik diett at du IKKE holder for høy intensitet ved treningen din, da kroppen vil gå over til å forbrenne muskler isteden. (og de regner jeg med du vil ta vare på...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå