FrkHøne Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Hei! Jeg har en Acer Aspire 5920. Jeg skulle gjerne visst hvordan og med hva jeg kobler datan til tv'n med. Jeg har prøvd en HDMI kabel, men får bare bilde og ikke lyd, hvordan fikser jeg dette om det går ann? Eller må jeg ha en annen type kabel for dette?
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Jeg sliter av og til ofte med at jeg bare får bilde selv. Litt usikker på hva det er som til slutt får det til å fungere, men går ihevrtfall inn på kontrollpanel og skjerminnstillingerm der kan man sette oppsett for tilkobling til ekstern skjerm, så trykker jeg bare på bruk, eller ok (selv om det står på riktig fra før av), starter spilleren på nytt (windows media player elle rhva du bruker) og da går det som regel. Hvis jeg knoter litt rundt de innstillingene der inne vil det til slutt gå, selv om de ender opp på samme som utgangspunktet, aner ikke hvorfor det er sånn..
Gjest herrhane Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Hei! Jeg har en Acer Aspire 5920. Jeg skulle gjerne visst hvordan og med hva jeg kobler datan til tv'n med. Jeg har prøvd en HDMI kabel, men får bare bilde og ikke lyd, hvordan fikser jeg dette om det går ann? Eller må jeg ha en annen type kabel for dette? Vet ikke om dette virker, men prøv følgende: I høyre nedre hjørnet på skjermbildet er det ofte et høytaler-symbol, og viss du høyreklikker på dette symbolet så får du opp en flytende meny for innstillinger av volum for forskjellige tilkoblinger. Det kan vere at der er et valg for TV/HDMI etc. og at dette valget er helt på null. Juster volumet til ønsket nivå.
FrkHøne Skrevet 23. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2009 Vet ikke om dette virker, men prøv følgende: I høyre nedre hjørnet på skjermbildet er det ofte et høytaler-symbol, og viss du høyreklikker på dette symbolet så får du opp en flytende meny for innstillinger av volum for forskjellige tilkoblinger. Det kan vere at der er et valg for TV/HDMI etc. og at dette valget er helt på null. Juster volumet til ønsket nivå. Dette har jeg prøvd selvsagt. Jeg kan litt om data så det mest vanlige har jeg sjekket. Vært inne på innstillingene til høytalere og lydutganger og alt der skal være rett. Så skjønner ikke hvorfor det ikke funker
Gjest Gjest_mhm_* Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 - trykk start - trykk kontrollpanel - trykk maskinvare og lyd - admninister lydenheter - høyreklikk høytalere og trykk deaktiver - deretter høyreklikk digital utdataenhet (hdmi) og trykk deaktiver - klikk så på OK nå skal det funke Håper det hjalp
Gjest Gjest_mhm_* Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 skulle såklart stå aktiver når du høyreklikker på digital utdataenhet
FrkHøne Skrevet 23. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2009 Jeg får ikke dette heller til å fungere På PC'n står det nå at det er lyd i HDMI utgangen, men det kommer ingen lyd ut verken av tv'n eller av datan...
FrkHøne Skrevet 23. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2009 Prøvde å koble PC'n til mannen min på tv'n, da funka det.. så da må det være utgangen på PC'n min det er noe feil med. Men takk for hjelpa, nå kan jeg okkupere hans data med serier og slikt som jeg vil se over TV'n :D:D
Gjest Gjest1 Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Her er en link til en engelsk nettside: http://www.ehow.com/how_4457043_connect-pc-hdmi-tv.html Hilsen Gjest1
Gjest Audio Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Her er tips fra et diskusjonsforum tek.no - Audiovisuelt: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;hl=pc+hdmi+tv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå