Gjest utlogget nå Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Hei! Noen som vet om jeg kan få tilbake penger ved å avbestille en innenlandsreise når jeg har bare 5 uker til termin?? Tror dere det går hvis legen skriver jeg ikke kan fly pga graviditeten eller må han skrive at jeg syk. Sliter veldig med bekkenet og generell dårlig helse, og tror derfor jeg må avbestille reisen. Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Det kommer hvel helt an på hva det sto i papirene du fikk da du bestilte billetten?
Mir Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Det står i vilkårene du har krysset av OK for når du bestilte billett.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Du kan i alle fall få tilbake avgiftene, da må du ta kontakt med flyselskapet. Resten kommer an på billettype. Billigbillettene kan ikke endres, da må du nok bruke reiseforsikringen isteden.
Hanselot Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Hei! Noen som vet om jeg kan få tilbake penger ved å avbestille en innenlandsreise når jeg har bare 5 uker til termin?? Tror dere det går hvis legen skriver jeg ikke kan fly pga graviditeten eller må han skrive at jeg syk. Sliter veldig med bekkenet og generell dårlig helse, og tror derfor jeg må avbestille reisen. Takk for svar! Du må sjekke bestillingsvilkårene dine om du ikke også bestilte avbestillingsforsikring ved sykdom. Har du det så skal det ikke være noe problem om du har sykemelding fra lege som fraråder deg å fly.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #6 Skrevet 24. november 2009 Hei! Noen som vet om jeg kan få tilbake penger ved å avbestille en innenlandsreise når jeg har bare 5 uker til termin?? Tror dere det går hvis legen skriver jeg ikke kan fly pga graviditeten eller må han skrive at jeg syk. Sliter veldig med bekkenet og generell dårlig helse, og tror derfor jeg må avbestille reisen. Takk for svar! graviditet og flygning er det regler for, du stiller svakt pga du viste du var gravid da du bestilte. Om du får sykdom, som du må ha legeattest for,så får du ike igjen billigbilletter. Kun avgift
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Hei, det går typisk helt fint å få dette tilbake på reiseforsikringen din. Lege skriver en bekreftelse på at du ikke bør fly. (forutsetter seff at du har en reiseforsikring) NB! Siden det er innenlands er det sannsynligvis snakk som så lite penger at det kanskje er best å ikke bruke forsikringen (siden du, som det står ovenfor, vil få tilbake avgiftene uansett uten bruk av reiseforsikring)
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Her må du nesten lese vilkårene du har signer på. Jeg har flere ganger sett i vilkår at det står spesifisert at man ikke få refundert penger for flybilletter pga graviditet, så sant man var gravid da billettene ble kjøpt.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Her må du nesten lese vilkårene du har signer på. Jeg har flere ganger sett i vilkår at det står spesifisert at man ikke få refundert penger for flybilletter pga graviditet, så sant man var gravid da billettene ble kjøpt. 20.59: Det du skriver gjelder tøyseforsikringene som man blir forsøkt prakket på ifm kjøp av flybilletter. En standard reiseforsikring hos Europeiske og Gjensidige (mye bedre!) vil normalt sett dekke dette.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 20.59: Det du skriver gjelder tøyseforsikringene som man blir forsøkt prakket på ifm kjøp av flybilletter. En standard reiseforsikring hos Europeiske og Gjensidige (mye bedre!) vil normalt sett dekke dette. Nuvel, hvis du tar en titt på f.eks. Europeiske sine vilkår for sin reiseforsikring finner du under overskrift "Avbestillingsforsikring" følgende: 2.5 Hva vi ikke erstatter Vi erstatter ikke avbestilling som skyldes- svangerskap, svangerskapsplager og frivillig abort (...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå