-littleme- Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Er det bra og bruke olje fra cocos på huden. På Life kan man kjøpe 100% naturlig/virgin cocosolje, er dette bra for huden?
Gjest Heidie Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 (endret) Jeg bruker jojobaolje og sheaolje i ansiktet. ingen av disser tetter porer eller noe. men jeg har ikke noe erfaring med kokosolje. Hvis du googler "does coconut oil clog pores" så finner du flere siden der du kan lese litt om de er bra for huden eller ikke. jeg leste litt nå, og det ser ut som om det er forskjell på virgin oil og vanlig oil. Vanlig coconut oil tetter visst nok porer, virgin gjør ikke Endret 23. november 2009 av Heidie
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Kjempebra, men du må bruke extra virgin:) Det trekker mye bedre inn i huden enn andre oljer. Anbefaler å ta det på med en gang du kommer ut av dusjen. Det finnes forresten gode hudpleie produkter mot uren hud som inneholder dette, så det tetter ikke porer:)
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Heidie: hvor kjøper du jojobaoljen og sheaoljen du bruker i ansiktet? Og hvilket merke er det?
Lisama Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Bruker selv olje i ansiktet som nattkrem, og det gjør faktisk underverker! Og jeg har fet/tendenser til uren hud i utgangspunktet også. Var skeptisk før jeg begynte, men er nå overbevist om at olje bare er bra for huden min hvertfall
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Dere som bruker olje i ansiktet, hva bruker dere det for? Hvilken effekt gir det? Hvor kjøper dere det og hvilke merker er bra? Veldig interessert i dette, men finner så lite info!
-littleme- Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2009 Dere som bruker olje i ansiktet, hva bruker dere det for? Hvilken effekt gir det? Hvor kjøper dere det og hvilke merker er bra? Veldig interessert i dette, men finner så lite info! Jeg bruker olje rett etter at jeg har dusja, det virker på samme måte som krem, men det inneholder ikke så mange kjemiske og farlige stoffer. Jeg kjøper olje på Life eller Sunkost (helsekost butikker). Spør der så får du råd og tips til hva du burde prøve ut...
LilleChili Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Bruker selv olje, men fra Dr. Hauschka. Kjempe bra for min fete hud.
Sandie Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 Har blandingshud og bruker tørrolje fra Clarins eller Nuxe med vitamin E, av og til. Tørrolje trekker fort inn i huden og jeg synes den blir myk og "frisk". Men så veldig mye fuktighet gir den nok ikke. Jeg bruker det kun som supplemang til vanlig dag- og nattkrem, ikke istedenfor.
Gjest Heidie Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Heidie: hvor kjøper du jojobaoljen og sheaoljen du bruker i ansiktet? Og hvilket merke er det? Hei Beklager sent svar, har vært opptatt med å gifte meg Jeg kjøper det på Coastal Scents
Gjest mymlen Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 olje er mer fuktighetsgivende og mykgjørende enn lotion, så det anbefales virkelig å bruke. har ikke særlig mye erfaring med akkurat kokosolje. jeg bruker oljer fra weleda (fåes kjøpt på helsekostbutikker). bruker Lavendel Relaxing oil, som er beroligende og harmoniserende. kjempegod og deilig. noen tidelige, og ekstra trette morgener bruker jeg også Citrus Refreshing oil, som er forfriskende og stimulerende. herlig følese å smøre seg inn med oljer, altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå