Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 På invitasjonen står det "gallauniform" for de av gjestene som tilhører hæren, og "dress" for resten av gjestene. Mitt følge stiller i gallauniform. Hvilke regler gjelder for meg ? Galla fordi mitt følge stiller i galla, eller dress fordi jeg er en av de "andre" ? Hmmm..
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 På invitasjonen står det "gallauniform" for de av gjestene som tilhører hæren, og "dress" for resten av gjestene. Mitt følge stiller i gallauniform. Hvilke regler gjelder for meg ? Galla fordi mitt følge stiller i galla, eller dress fordi jeg er en av de "andre" ? Hmmm.. Jeg ville sagt galla. Har du bunad hadde jeg safet med det.
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Takk for svar Vi er imidlertid bedt kun på festen som starter kl.21.00. Synes det blir litt for voldsomt med bunad da.. Innspill ?
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Jeg ville i utgangspunktet sagt galla siden det gjelder for ditt følge. Siden dere "bare" er bedt på festen tror jeg ikke jeg ville lagt ned mye kroner i å skaffe meg ny gallakjole, men jeg ville nok valgt en lang kjole likevel. Når det gjelder bunad så er det jo mange som pleier å skifte bort den såpass sent på kvelden, så dere er jeg enig med deg i at det blir litt "feil"/rart.
Gjest Bunadsgjest Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Takk for svar Vi er imidlertid bedt kun på festen som starter kl.21.00. Synes det blir litt for voldsomt med bunad da.. Innspill ? Poenget mitt er at bunad er korrekt både til galla og dress. Så om du kommer med en med gallauniform, er du helt korrekt antrukket med bunad. Når det gjelder "for mye" med bunad, så syns jeg absolutt ikke det.
Mara Jade Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Bunad blir litt rart når man kommer på festen på kvelden, det er jeg helt enig i. Jeg ville valgt en lang kjole med pene smykker til, det er "lovlig" både til dress og galla.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå