MIKKELBRUD Skrevet 22. august 2003 #1 Skrevet 22. august 2003 Ja, det er helt sant, jeg gifter meg neste lørdag og per i dag har jeg ingenting å ha på meg!! Det vil si, undertøy, strømper, underskjørt, sko og tiara er på plass, men det blir vel litt snaut Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Alt har gått galt når det gjelder klær til meg selv. Alt annet er på plass, brudgom og brudepike og brudesvenn er klare, og absolutt alle andre detaljer i forbindelse med vielsen og festen er ferdig - bortsett fra bruden altså! Det hele begynte med at jeg fant drømmekjolen på nettet og bestilte og betalte denne. Så får jeg tilbakemelding om at akkurat denne kjolen er gått ut av produksjon. Forferdelig, gråt og tenners gnissel, og jeg måtte velge en annen, noe som ikke var helt lett etter å ha sett drømmekjolen! Men ok, jeg fant da en som jeg likte, og denne ble satt i produksjon. Ikke lenge etter kom jeg i kontakt med et atelier i Sverige som kunne sy drømmekjolen for meg, og det var såpass rimelig at jeg ikke kunne la være - jeg bestilte denne også. Begge kjolene skulle komme rundt 5.august. Da får jeg mail om at drømmekjolen er sydd i hvitt, selv om jeg bestilte i Ivory! Jeg ville ikke ha hvit kjole, og de måtte sy på nytt, dag og natt, og denne kjolen får jeg levert med kurer på mandag! Men denne er sydd etter mine mål, og burde passe perfekt (men man vet jo aldri). Den andre kjolen sitter fast i tollen pga feil i papirene fra Nederland, så den kan jeg ikke regne med i det hele tatt!! Er det nå jeg skal skrike eller? Så: det eneste jeg kan gjøre er å vente til mandag og se om kjolen kommer, hvis ikke får jeg det rimelig travelt med å skaffe en ny! Så alle dere som tenker på å bestille kjole på nettet: Vær ute i VELDIG god tid, ikke gjør samme tabbe som meg! Nå skal det sies at atelieret i Sverige virker veldig seriøse, og jeg tror nok kjolen kommer på mandag. Jeg har dessverre ingen link til min drømmekjole, men hvis noen vil se den, kan dere sende meg en PM med mailadresse, så skal jeg sende bilder av den! Phuuu, dette ble visst langt, men jeg måtte bare få ut litt steam nå....
Ingeborg Skrevet 22. august 2003 #2 Skrevet 22. august 2003 Huff, stakkars deg... :trøsteklem: Håper det ordner seg når kjolen kommer på mandag!
cappocino Skrevet 22. august 2003 #3 Skrevet 22. august 2003 Det ordner seg på mandag skal du se :D Imellomtiden får du en :trøsteklem: av meg også, kjenner følelsen av å ikke ha kjolen klar....
nessi Skrevet 22. august 2003 #4 Skrevet 22. august 2003 Huff da, jeg håper virkelig det ordner seg for deg. Glad jeg har begynt å se på kjole allerede nå, ett år før jeg skal gifte meg jeg. Tror til og med jeg har funnet drømme kjolen alt. Jeg krysser fingrene for deg.
Gjest Tex Skrevet 22. august 2003 #5 Skrevet 22. august 2003 Kjære deg, det ordner seg skal du se.... Flere salonger har salg akkurat nå, så om det ikke dukker opp en kjole på mandag ville jeg snarest tatt meg en tur rundt for å se. Det ordner seg alltid for snille jenter, og onsdag skal du se at kjolen henger der, klar og dritlekker, og du kommer til å bli den nydeligste bruden din kjære har sett!!! Ikke glem å legge ut bilder til alle dine gode venner her inne også, og lykke, lykke til på lørdag!!!
Gjest Tabby Skrevet 22. august 2003 #6 Skrevet 22. august 2003 Å jeg føler med deg! *trøsteklem* herfra også. Krysser fingrer og tær for at drømmekjolen kommer på mandag og sitter som den skulle vært sydd rett på deg
9na Skrevet 22. august 2003 #7 Skrevet 22. august 2003 Det går sikkert bra! En venninne av meg som giftet seg 9 august opplevde noe av det samme. Brudesalongen (Christiane i Oslo) rotet masse med kjolen hennes, og etter flere runder med tull fra salongens side, endte det med at hun fikk den onsdag 6, tre dager før! Vi var alle utrolig nervøse på hennes vegne (og irriterte på salongen), men det endte godt. Håper det gjør det for deg og!
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 22. august 2003 #8 Skrevet 22. august 2003 Det ordner seg nok skal du se! Lykke til!! :D
Vimsevips Skrevet 22. august 2003 #9 Skrevet 22. august 2003 *Trøsteklem* Håper kjolen kommer mandag, og at den passer. Ellers ville jeg ha fulgt Tex sitt råd. Lykke til !
Christinamor Skrevet 22. august 2003 #10 Skrevet 22. august 2003 Og dukker den ikke opp, kan du låne min!! (helt seriøst - skulle den være i din smal, og virke passende må du bare si ifra!! Vi må jo hjelpe hverandre!! :blunke: ) http://www.helenmarina.com/site/hm1999.htm http://www.home.no/presthagen/
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2003 #12 Skrevet 22. august 2003 Håper virkelig at du kan skride opp kirkegulvet med kjolen med STOR k.... Ja, jeg har også forstått det slik at å bestille diverse ting på nett KAN ta tid (skjønt, jeg har hatt god erfaring med å kjøpe varer fra nett) Men.....nå skal altså JEG stå brud :D jada....etter å ha vært samboere i snart 11 år så skal vi faktisk gjøre "dette" lovlig og formelt ....hehe.... MIN kjole skal faktisk mamma sy til meg!! Så, jeg slipper heldigvis å komme ut for et sånt skrekk scenarie som du har opplevd *grøss* Er ikke dette ALLE bruder's mareritt...?! Krysser fingre for at ALT fungerer smertefritt på din dag Scorpina
MIKKELBRUD Skrevet 23. august 2003 Forfatter #13 Skrevet 23. august 2003 Tusen takk for alle klemmer og trøstende ord, alle sammen! Jammen godt å dere :D Har fått mail fra atelieret og kjolen er på vei. Skal holde dere orienterte.... Klemmer tilbake fra meg!
Brudulja Skrevet 26. august 2003 #15 Skrevet 26. august 2003 Ja, nå er vi spente Mikkelbrud... Håper kjolen er i boks!
-ida- Skrevet 26. august 2003 #16 Skrevet 26. august 2003 Vil bare gi deg en stor klem og jeg krysser armer og ben for deg!!
MIKKELBRUD Skrevet 26. august 2003 Forfatter #17 Skrevet 26. august 2003 Hei hei, kjolen har enda ikke kommet!!!! Jeg brukte hele gårsdagen på å spore den opp, snakket med flere hyggelig bud/flyplassansatte, og i dag ringte de meg fra Oslo og sa at kjolen var kommet, og at de leverer den på døra i morgen tidlig! Så da får jeg vel bare tro på det! Tusen takk for omtanken fra alle, den varmer! Men jeg må innrømme at det var tider i går hvor jeg bare hadde lyst til å sette meg ned og grine! Jeg har også hatt gode erfaringer med å handle på nettet, både korsettet mitt, tiaraen min og skoene mine har jeg handlet på nettet, ja til og med morgengaven til min mann har jeg kjøpt der, og det har gått kjempefint hele tiden, men akkurat dette kjolekjøpet ble litt mer nervepirrende enn jeg har satt pris på :D Var på prøvetime hos frisør og sminkør i dag, og syns jeg ble kjempefin, så det var i hvert fall en oppmuntring! Så krysser jeg bare fingrene for i morgen...
Gjest Trulselinemor Skrevet 26. august 2003 #18 Skrevet 26. august 2003 Hallo, skal vi snart få vite noe mer?
Gjest Tabby Skrevet 26. august 2003 #19 Skrevet 26. august 2003 Så flott Mikkelbrud. Nå får vi håpe det virkelig ordner seg. Skjønner godt at du ikke likte helt denne situasjonen. Dette må vel være marerittet for alle som gifter seg.
Snurre Skrevet 26. august 2003 #20 Skrevet 26. august 2003 Er også veldig spent på om kjolen kommer. Du må gi beskjed når du har kjolen i hendene dine. Kjempe lykke til :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå