Gå til innhold

Jeg vil ha min del av kaka!!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Oljefondet, befolkningens penger, er nå over 800 milliarder kroner.

Tar mann 800mrd og deler på befolkningen på 4,5 millioner, da får man så absolutt en god slump på hver.

Jeg vil ha min del av kaka!!

Utbetales gjerne over kontoen min......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De pengene skal spares til pensjon for våre etterkommere, de...

...generasjonene fram til i dag har finansiert folketrygden med egne innbetalinger, men det er det visst meningen at de som kommer etter oss skal slippe det.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.... Med så utrolig lite vi ellers tjener penger på her i landet, og med tanken på at brennstoff for det første blir vanskeligere å finne, og for det andre vil bli mindre brukt... ja da er det godt å ha penger i bakhånd til folk får fingeren ut og startet litt levekraftige bedrifter her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering så skrives beløpet slik: 800.000.000.000,-

...hvis man hadde hatt det beløpet på banken, så hadde det tross dagens lave rentenivå gitt ca 20 milliarder pr år i renter... DET setter litt perspektiv på Norges rikdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

(jeg syns faktisk vi som lever i norge har fått en utrolig stor del av kaka allerede jeg. Bevares, jeg kan gjerne ta i mot mer penger - kjøpe meg flottere bolig, enda flere klær, etc. men for å være helt ærlig er det svært få her i dette landet jeg virkelig syns synd på pga lite penger).

*snusfornuftige Embla :roll: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal jeg være helt ærlig så har jeg aldri sett på meg selv som del-eier av oljefondet...

(blir nesten litt oppgitt over alle som vil fordele pengene utover folket...)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Tror ikke det var så mange som skjønte at dette var en spøk..... :-?

Joda, MarianneE, regner med at de fleste skjønner at det var en spøk. Det som skjedde var omvendt av det som vanligvis skjer: En tulle tråd gjøres (litt) seriøs, i motsetning til alle de seriøse tråder det tulles med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s
Staten sponse pizza på Roma for KG-jenter i morgen....??? :sjarmor:

*fnise* du får dra "til staten" og argumentere, Tex :wink: (kanskje jeg kommer allikevel da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' MarianneE, regner med at de fleste skjønner at det var en spøk. Det som skjedde var omvendt av det som vanligvis skjer: En tulle tråd gjøres (litt) seriøs, i motsetning til alle de seriøse tråder det tulles med :wink:[/quote']

Klarer ALDRI gjøre dette riktig jeg... :-?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...