Gjest Gjest_Bjørg_* Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Vi har et budskjett på ca.100.000 (inklusiv bryllupsreise) Mine foreldre sponser oss med 35.000 og mora hans betaler bryllupsreisen 25.000... Superhappy for det!! Men hvem er det vanlig å skriver "hilsen fra..." når så foreldre hjelper til, men ikke betaler alt? Faren hans sponer ikke noe, så blir jo kanskje litt rart å bare ha mine foreldres navn og hans mor, men ikke faren..? For da blir det jo veldig tydelig for alle at han ikke har vært med å sponse..?
Gjest mm Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Hvis foreldrene deres ikke har noe sterkt ønske om å ha navnet sitt i invitasjonen, ville jeg valgt å skrive bare deres egne navn. Vi skrev fra både oss og foreldrene våre. Jeg er ikke så firkantet på sånt, så jeg kunne funnet på å skrive alle foreldrene selv om 1 ikke deltok med penger.
lilleGrethe Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Mine foreldre bidrar med en stor del av budsjettet, og de hadde et sterkt ønske om å stå som verter, så hos oss er invitasjonen fra dem.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Vi gjorde det meste selv, men med en god del økonomisk hjelp fra foreldrene våre (til sammen fikk vi ca 30 000 fra dem). Det falt oss likevel aldri inn å føre opp DEM som avsendere av invitasjonen/verter. Vi planla jo alt selv, det ville nesten føles ille å sette noen andres navn på invitasjonene uten at de var med og utformet den i det hele tatt. Så var vi begge over 30 da vi giftet oss, og jeg følte at vi hadde full kontroll over alt selv, uten behov for vertskap av noe slag.Vi tenkte rett og slett ikke over det...
Mara Jade Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Jeg har lyst til å ha våre navn i invitasjonene, det er tross alt vi som planlegger alt. Samtidig skjønner jeg jo at foreldre gjerne vil stå som verter. Men det blir liksom feil, når det er vi som skriver invitasjonen.
Solstrålejenta Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Vi signerte invitasjonen med våre navn selv om foreldrene våre hjalp oss med en del av budsjettet. Det var allikevel vi som tok største delen av regningen, men kanskje viktigst av alt så var det vi som planlagte alle detaljene om hvordan bryllupet skulle være. Det var utrolig flott å få økonomisk støtte fra foreldre, men vi var hele tiden veldig klare på at det var vi som skulle holde festen og bestemme hvordan alt skulle være
Gjest Pippelipp Skrevet 24. november 2009 #7 Skrevet 24. november 2009 Vi tenkte ikke over saken før min mor ble fornermet over at det ikke var de som inviterte, men da var det for sent.
lilleGrethe Skrevet 24. november 2009 #8 Skrevet 24. november 2009 Mine foreldre er en god del med på planleggingen også, spesielt fordi vi bor langt unna, men også fordi vi setter pris på deres hjelp og erfaring.
Gjest Gjest - Modic Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Vi skal sende ut invitasjoner nå før jul. Har et budsjett på ca 100.000, og betaler en tredjedel selv. Resten fordeles på mine foreldre, hans foreldre, og min bestemor (alt etter deres eget ønske). Inspirert av denne tråden, tok jeg kontakt med dem alle, og spurte forsiktig om hva de tenkte om hva som skulle stå på invitasjonene. Jeg hadde ikke reflektert over dette tidligere. De var alle (heldigvis) av den oppfatning at det var min kommende mann og meg som inviterer til bryllup, og at det derfor var våre navn som skulle stå. Dermed blir det det, for vår del!
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #10 Skrevet 27. november 2009 For min del er det ikke akutelt at innbydelsen er fra andre enn meg og typen. Det er vi som skal gifte oss og vår fest, uansett om vi blir sponset av foreldre. Syns det virker noe krampeaktig at foreldre vil ha det opplest og vedtatt for alle gjestene at de er med å betaler. Kan dere ikke heller takke foreldre i en tale?
lilleGrethe Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 Mine foreldre ville gjerne stå i invitasjonen (som er tradisjon mange steder), og vi synes det er greit. Det har mer om vertskap å gjøre enn penger. Vi kommer til å takke begge foreldrepar i talene i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå