Gå til innhold

Skilte foreldre og den forbanna kranglingen!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nøtteliten_*
Skrevet

Jeg er 25 år, og mine foreldre ble skilt for 4 år siden.

Men de krangler enda så taket reiser seg! Siden jeg er voksen blir jeg dratt inn i all elendigheten deres, og er helt ødelagt av all baksnakkingen deres om hvor fæl den andre er og hva den andre har gjort osv osv!

Når i alle dager skal dette gi seg??? Det har gått 4 år!!

Det er greit at man hater den andre etter en skilsmisse, men ærlig talt. Går det søren meg ikke an å være litt voksne å heve seg over denne barnslige kranglingen så det ikke ødelegger barna??

Noen som kjenner seg igjen og som har noen tips/råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krangler dem med hverandre eller slenger dem skit om hverandre til dere barna. Be dem holde kjeft.

Gjest Gjest_Nøtteliten_*
Skrevet
Krangler dem med hverandre eller slenger dem skit om hverandre til dere barna. Be dem holde kjeft.

De krangler med hverandre, slenger skit om hverandre og til oss barna, og krangler forann oss...Det er helt voldsomt!

Hadde det bare vært så enkelt om å be dem holde kjeft, så hadde jo det vært fint. Men det er prøvd, men det respekteres ikke :riste:

Skrevet

Har vokst opp med nøyaktig det samme problemet. Det jeg gjorde var å ta det opp med hver enkelt forelder. (Mamma var den verste av dem på drittslenging. Pappa var mer rolig og nøytral.)

Mamma unnskyldte seg, men sa at det var ikke enkelt - hun ble gravid veldig ung, også skilte de seg, og hun satt alene med ansvaret, følte hun ble forlatt. Og det er alltid enkelt å skylde på den andre parten, ikke sant?

Veldig vanskelig dette. At foreldre krangler seg imellom er en ting, men å slenge dritt om hverandre til ungene sine er fullstendig uakseptabelt, og dette synes jeg du skal si ifra om. På en fin måte,såklart, så du slipper å krangle :)

Skrevet

Siden de ikke bor sammen lenger, bør det ikke være nødvendig å treffe begge samtidig så ofte?

For baksnakkingen hadde jeg gitt direkte beskjed: Du slenger ikke dritt om min far/mor til meg! Jeg er glad i dere begge. Og jeg orker ikke forholde meg til deg når du spyr ut bitterhet og klager. Dere er ikke sammen lenger, bruk kreftene på å skape et nytt liv!

Bit dem av med en gang de begynner, og gå derfra/be dem gå hvis de ikke gir seg. Ulydige foreldre må man være konsekvente med ;)

Si direkte: Du behandler meg som en søppelbøtte for din bitterhet mot min far/mor, og det er ikke akseptabelt og du må slutte HELT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...