Gjest Gjest_Bia_* Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Noen som har tatt med kjæresten til psykolog for samlivsråd/terapi? Jeg føler vi har en uendelig dårlig kommunikasjon og at det er mange ting som aldri blir tatt opp men som jeg gjerne skulle ha snakket mer om. Har masse tanker rundt ting og når jeg har prøvd å ta det opp før, skyver han meg unna og blir sint og sur. Han mener jeg graver og snoker rundt i hans fortid og at jeg lurer på ting som jeg ikke trenger å vite. Jeg føler jeg trenger å vite mer om han fordi jeg vil jo selvsagt ha et bedre forhold. Vi har vært sammen i 3 år og jeg føler det er på tide at han åpner seg litt mer enn det han gjør. Det ligger masse bak dette som blandt annet at vi krangler en del, jeg synes han drikker for mye i helgene (dvs at jeg er glad han drar ut å har det gøy men når han ringer omtrent hver helg å forteller hvor stygg og slem osv osv jeg er så blir jeg bare forbanna og såret) og at jeg føler han skjuler masse, jeg får så vidt lov til å se på mobilen og datan hans uten at han tror at jeg skal gå inn å sjekke alt han skjuler. Jeg har snoket før så skjønner at han blir skremt av det, men det viser seg da at han ikke stoler på meg igjen når jeg sier at jeg ikke kommer til å gjøre det igjen. Så som dere kanskje skjønner ligger det masse bak som vi aldri helt har fått klarhet i, føler jeg. Må bare legge til at jeg er svært skeptisk til at han isåfall kommer til å bli med på dette da han ikke vil åpne seg for meg en gang. Men tenkte å høre om det var noen erfaringer rundt dette. Så bare lurer på om det er noen som har gått til samlivsterapi? Hvordan var det? hjalp det?
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Jeg prøvde med min ektemann - vi har ikke kommunikasjon. Jeg ville så gjerne prøve alt for noen år siden. Men han nektet. Noe han angrer på nå. Jeg valgte nå å gå dit alene for nå er ting alt for sent til å reddes. Jeg alene får veldig god hjelp og mange tips til hvordan man kan avslutte et ekteskap. Fortsatt kunne jeg ønsket at mannen i sin tid ville prøve. Jeg anbefaller alle som har vanskelig for å snakke sammen til å få hjelp. Jeg kjenner flere som har fått god hjelp der til å fortsette forhold/ekteskap. Og for meg er de unike nå når jeg har valgt den andre veien. Få han med deg - ikke gi deg. Menn tror gjerne ikke på sånt - men de skylder forholdet å prøve. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå