Gå til innhold

Tåler hunden å spise alle grønnsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden vår er så veldig glad i alt av frukt og grønnsaker; tomat, agurk, paprika, epler etc. ja, også nøtter liker han veldig godt!

Kan noe av dette være skadelig for han? Har ikke tenkt så mye på det før fordi han har spist så lite av det. Men igår spiste han nesten en halv paprika, så da tenkte jeg at det er greit å sjekke.

Noen som vet?

Skrevet

Jeg vet at rå poteter og druer/rosiner er giftig, men ellers er jeg ikke sikker. Vet at det skal finnes flere gode oversikter på nett over ting som er giftig for hunder, men jeg greier ikke å finne dem igjen.

Skrevet

Løk er visst heller ikke så veldig bra.

Skrevet
Druer og rosiner+rå potet som nevnt over

her er en link med oversikt over vanlige ting som er giftige for hunder:

http://www.rustadmoen.com/15828659

Tusen takk for svar! Den linken ga jo en flott oversikt! Innmari synd med valnøtter, for det spiser dyrene våre ganske mye av.....:-/ Men det var bra jeg fikk vite om det i tide.

Det overrasker meg veldig at tunfisk sto der, for det har jeg virkelig aldri vurdert som farlig engang! Mye man ikke vet......

Men takk for hjelpen :-)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg gir hundene mine både litt tunfisk(fra boks) og melkeprodukter som yoghurt og biola en gang i ny og ne uten at de noen gang har fått problemer, men det er jo i ganske små mengder da ;)

Skrevet
Jeg gir hundene mine både litt tunfisk(fra boks) og melkeprodukter som yoghurt og biola en gang i ny og ne uten at de noen gang har fått problemer, men det er jo i ganske små mengder da ;)

Yoghurt og Biola er syrnede melkeprodukter så det går bra. Men ikke så mye om gangen da. Tunfisk er heller ikke skadelig i ny og ne, men det er ikke bra for ofte pga tungmetaller.

Skrevet (endret)

Løk og rosiner er giftig. For ikke å glemme xylitol som finnes i mange typer sukkerfrie tyggegummi. Veldig giftig, da spesielt verst for små hunder, da det kun skal et par-tre tyggiser til for å ta livet av en hund på 10 kg.

Endret av NovaFlare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...