Gjest Ayn Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Jeg så at en eller annen nevnte det i en tråd (sikkert på karriere og utdanning). Noen som vet noe om det? Kan nevne noen studier på emnet?
Gjest Jens Olo Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Jeg så at en eller annen nevnte det i en tråd (sikkert på karriere og utdanning). Noen som vet noe om det? Kan nevne noen studier på emnet? I så fall burde jeg, som er godt over hundre, og sitter for det meste i ro med nesen ned i en bok ikke få strødd toppkarakter etter meg slik som jeg får nå. Men det gjør jeg. Så jeg tror nok det handler mer om å faktisk studere enn å finne på mye annet i stedet for å studere...
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Ja, tren mye, så gir lærerene og professorene deg bedre karakterer. Handler vel om at trening for mange hjelper på det psykiske også. f
toth Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 helt klart i mitt tilfelle, trener jeg mye går livet mye bedre og karakterene går enda bedre igjen. kombinasjon med kosthold og energinivået på topp hele tiden
Wiggins Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 I så fall burde jeg, som er godt over hundre, og sitter for det meste i ro med nesen ned i en bok ikke få strødd toppkarakter etter meg slik som jeg får nå. Men det gjør jeg. Så jeg tror nok det handler mer om å faktisk studere enn å finne på mye annet i stedet for å studere... Det at de fleste kan gjøre det bedre faglig med regelmessig trening betyr ikke at det er umulig å få gode karakterer selv om man er overvektig og ikke trimmer. Folk flest får et jevnere blodsukker av å trene regelmessig, noe som er bra for konsentrasjonen, og konsentrasjon må man ha for å studere. Dessuten blir søvnkvaliteten som regel bedre, noe som også gjør at man er mer opplagt når man studerer.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Jeg har pleid å spasere til skolen. Tar meg 45 min og føler meg klar og full i energi når jeg møter opp på skolen. Det utskiller endofiner som skjerper sansene og gjør deg våken.Og som en sier over her, man sover mye bedre + blir mer positivt innstilt.
robotkalle Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 (endret) Jeg fikk for liten tid til studier av å trene og tenke trening. Jeg fikk for liten tid til å trene disiplinert av eksamenstidene. Det var ingen god kombinasjon. Jeg fikk først dreis på ting da jeg kutta all trening og muret meg inne med bøker 24/7. Endret 23. november 2009 av robotkalle
Gjest Bolledeig Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Ja. Du sover bedre, har bedre overskudd, + at trening hjelper psyken. Jeg merker jeg blir veldig daff i perioder der jeg trener for lite, og det går også ut over studiene.
Gjest Serena Skrevet 24. november 2009 #9 Skrevet 24. november 2009 For meg tar treningen vekk "tåken" jeg har i hode. Hodet føles klarere. Når hode er "nullstilt" syns jeg det er enklere å begynne med noe nytt enn når tanke og følseskvernen kjører for fullt. Som Gro Harlem Bruntland sa; alt henger sammen med alt. Trening får hode mitt til å nullstille seg, kroppen kjennes fysisk sterkere og musklene har en deilig følelse av å bli brukt og de tingene får meg til å føle meg bedre som igjen gjør meg bedre forbredt for å studere.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #10 Skrevet 24. november 2009 Trening fører til: - økt tilførsel av oksygenrikt blod til hjernen, noe som vil bedre tenkeevne og hukommelse. Blant annet er det påvist at trening minker sjansen for demens. - økt produksjon av endorfiner. Gjør deg glad og opplagt, ergo bra for studier. - bedre søvn - bra for studier - bedre konsentrasjon- bra for studier - bedre selvbilde. Dette er faktisk påvist at man får selv etter så kort stund at man ikke kan se noen fysiske forskjeller. Bare tanken på at man trener gjør at man føler seg bedre. Og bedre psyke fører til bedre konsentrasjon. Men selvsagt: om du bruker så mye tid på trening at du ikke får lest, er det ikke bra for studiene
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #11 Skrevet 24. november 2009 Jeg har alltid gjort det bra i studiene uten å trene, men jeg tror nok trening ofte har positiv effekt. De periodene jeg trener er jeg roligere og mer konsentrert, og det kan også være lettere å strukturere lesetiden bedre om man har andre konstruktive gjøremål i løpet av dagen, som trening. Men trening som avledningsmanøver eller i for store mengder i forhold til evner/tidsskjema etc er vel ikke spesielt lurt. Jeg har forsåvidt gjort alt galt - før spiste jeg ikke sunt i det hele tatt, noen år festet og drakk jeg for mye og nå trener jeg ikke, men spiser sunt. Resultatene har likevel vært gode Kommer vel an på hva man opplever som mest problematisk i forbindelse med studiene - sliter man med konsentrasjon og dårlig humør/selvtillit/mangel på overskudd er det lurt å prøve å øke den fysiske aktiviteten. Om man bare er dum eller umotivert for faget hjelper det kanskje ikke like mye...
Gjest ayn Skrevet 24. november 2009 #12 Skrevet 24. november 2009 Trening fører til: - økt tilførsel av oksygenrikt blod til hjernen, noe som vil bedre tenkeevne og hukommelse. Blant annet er det påvist at trening minker sjansen for demens. - økt produksjon av endorfiner. Gjør deg glad og opplagt, ergo bra for studier. - bedre søvn - bra for studier - bedre konsentrasjon- bra for studier - bedre selvbilde. Dette er faktisk påvist at man får selv etter så kort stund at man ikke kan se noen fysiske forskjeller. Bare tanken på at man trener gjør at man føler seg bedre. Og bedre psyke fører til bedre konsentrasjon. Men selvsagt: om du bruker så mye tid på trening at du ikke får lest, er det ikke bra for studiene Har du noen kilder?
Quirky Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 Kondisjonstrening har en dokumentert positiv effekt på hjernen. For meg, som lider av ADHD, er trening essensielt, jeg merker virkelig forskjell hvis jeg ikke trener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå