Gjest Jente 14 Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Hei. Jeg og veninnen min har planer om å pierce navelen selv snart, og jeg lurer på om noen har noen gode råd om hvordan man gjør det, om det går ann å bruke bedøvelseskrem eller lignende, og hvordan man gjør det etterpå (rensing, bading, hvor lenge man må ha den i før man skifter etc.) og hvordan arret blir etter man har tatt den ut. (Noen som vet om det er sant at man får et stort stygt hull etter man har vært gravid ? ) Håper dere vil hjelpe meg
Gjest Cho Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 IKKE PIERCE DEG SELV! Det kan se ut som om det er en enkel prosedyre, men det er det så avgjort ikke. En piercing skal sitte på rett plass, og spesielt i en navle!! En navlepiercing kan fort gro ut, og da sitter du igjen med en "revnet" navle.. ikke pent, med andre ord. Jeg kan nesten garantere deg at du vil få betennelse hvis du gjør dette selv. Nåler, tang og smykke skal være sterilt - som i sterilisert i egnet maskin. For ikke å snakke om at det kommer til å gjøre drittvondt, for det er ikke bare bare å stikke hull i navlen. Vær så snill - gå til en profesjonell piercer. Da får du piercingen på riktig plass, og unngår å få infeksjoner pga. bakterier på utstyr. Dette er ikke noe man gjør uten å vite nøyaktig hva man driver med!! (ikke meningen å virke sint, men dette er så viktig!!)
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Det beste rådet er... la være å gjøre det. Skal dere ha piercing, få det gjort hos en profesjonell.
2010 Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 gå til en som kan det! skjønner ikke hvorfor folk stresser med å gjøre det selv, får garantert betennelse. er jo ikke serlig dyrt å gå til en som kan det. Eneste gode grunne til at folk vil ta selv, er vell pga aldersgrense.. da kan du vel heller ta me deg moren din?
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Heisann! Mitt råd er at dere får det gjort hos en profesjonell piercer. Jeg vet ikke hvor dere bor, men dere bør IKKE gå til Madison i Sarpsborg, selv om han sies å være "Norges beste". Bare en liten advarsel fra meg. Hvorfor dere ikke bør gjøre det selv: - om en profesjonell gjør jobben, er det mindre fare for at den blir satt skjevt (det er ikke pent i det hele tatt) - mindre sjanse for at den gror ut fordi dere har satt den for langt ute - om dere har spørsmål liknende "skal det se sånn ut????" kan dere få hjelp hos den som satte smykket - en kjekk ting som ofte er med i prisen, er et smykke nr 2, som dere kan få hjelp til å sette inn når hevelsen har gått ned - dere vil ikke føle dere like teite om dere ender opp på et legekontor og må si at "joda, satte piercing selv vi!" Hvis dere absolutt vil gjøre det selv, må dere sette dere grundig inn i hvordan. Ettersom dere spør her, går jeg tilbake til mitt opprinnelige standpunkt: la en profesjonell gjøre det. Hvorfor vil dere gjøre det selv, da? Hvordan piercingen ser ut etter graviditet vet jeg ikke, men om den gror ut av seg selv (uten at dere tar den ut først) ender dere opp med et arr som ser ut som en strek der den kom ut av kroppen. Om den ikke gror ut, men dere bare finner ut dere ikke vil ha piercing lenger, ser arrene ut som to små røde prikker, et der smykket gikk inn, et hvor det kom ut. Hvis dere absolutt vil gjøre det selv, kan jeg ikke gjøre annet enn å ønske lykke til, og håpe for deres skyld at ikke noe går galt.
Gjest neineinei Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Vær så snill, ikke gjør det selv. Gå til en profesjonell.
Gjest jente 14 Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Hei, igjenn Jeg skjønner hva dere mener med å gå til profesjonelle, men mitt (vårt) problem er at vi ikke får lov av foreldrene våre. Vi har vurdert å "lure" de som jobber der, og ta det på et profesjonelt sted, men jeg synes det virker litt vanskelig.. Derfor var planen at en veninde av oss (som har satt seg godt inn i det) Og hennes veninde (som har piercet navelen sin selv før, vellykket) Skulle gjøre det på oss
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 Advarer dere mot å gjøre dette selv! Falt i den fella der selv for noen år siden.. Det gikk fint i noen dager og var ganske fornøyd med hvordan det så ut, frem til jeg begynte å få betennelse og hullet begynte å revne. Sitter igjen med et arr over navelen som ikke ser spesielt flott ut.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #9 Skrevet 22. november 2009 Heisann! Mitt råd er at dere får det gjort hos en profesjonell piercer. Jeg vet ikke hvor dere bor, men dere bør IKKE gå til Madison i Sarpsborg, selv om han sies å være "Norges beste". Bare en liten advarsel fra meg. Hvorfor i all verden ikke?
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Trådskriver : Jeg skjønner at du har lyst på piercing, og spesielt når man er 14 år og ikke får lov. Vi prøver ikke å være teite her inne, og spesielt ikke når jeg skriver det jeg nå skriver. Vi har alle her vært 14 år. Vi har selv hatt lyst på piercing, eller vi har hatt venner som har piercet seg selv og endt opp med den styggeste piercingen som er kjempeskjev, og noe som ser ut som et strekkmerke i navleområdet noen år senere. Selv om alt gikk fint for venninnen din så betyr det ikke at alt går greit for deg. Jeg VET du har lyst på og utifra det du skriver så ser det ut til at du kommer til å gjøre det likevel, men jeg ber deg, hør på oss her inne, vi har vært der du er og angrer eller er glade for at vi ikke gjorde det. Det må da bety noe for deg når du får disse tilbakemeldingene ? Vær en oppegående smart jente og tenk på det vi skriver her.
Eplefe Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 (endret) Hvorfor i all verden ikke?Jeg har fått høre (og se) at fyren har begynt å slurve. Setter for trange/korte smykker, stikker skeivt etc. Han var riktignok en av Norges dyktigste piercere, men den tiden er forbi. Han lever nok i all hovedsak på ryktet sitt. Trådstarter: Si til foreldrene dine at de kan enten la deg ta piercingen i navlen i et profesjonelt og hygienisk studio, ellers så kommer du til å ta den selv. Gjør det klart for dem at et nei til å gjøre det profesjonelt ikke vil hindre deg, det pleier å fungere. Endret 23. november 2009 av Eplefe
Gjest Cho Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 Enig med Eplefe - hvis du er fast bestemt på å gjøre dette uansett, burde du få foreldrene dine med på laget. Jeg tror de mye heller vil ta deg med til en proff, enn at du stikker den selv. Det er ikke bare dumt, det er farlig og! Lykke til!
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Hvorfor i all verden ikke? Heisann Både av egne erfaringer og hva andre i miljøet sier. Det stemmer det at han var den beste på 80-tallet, slik er det ikke lenger. Han setter nok noen fine piercinger fortsatt, men når jegselv har flere dårlige erfaringer med fyren (ved forskjellige anledninger), og flere i det profesjonelle miljøet har gått sammen og bedt ham skjerpe seg eller slutte, så velger jeg å be folk om ikke å dra til ham.
Pingting Skrevet 23. november 2009 #14 Skrevet 23. november 2009 Hovedgrunnen (utenom hygiene) til å ta det hos en proff er at piercingen skal se pen ut! En piercing er jo noe man vil vise frem, og det er ikke så kult om den er skeiv eller blå. Navlepierciner er veldig pent synes jeg, men de er visstnok ikke lett å sette selv. Og en skaiv navlepiercing ser ikke bra ut. De fleste studioer vil nok ikke gjøre dette på noen som er 14, jeg evt at Pinpoint i Oslo har 15-årsgrense, ellers er det endel som har 16-årsgrense. Ring de ulike stedene for å sjekke, det kan godt hende noen også vil pierce dere. Men sjekk for guds skyld at det er et skikkelig sted med ordentlig utdanna foøk og god hygiene. Ang. foreldre: hva med å la dem være med når du skal ta piercingen? Da kan pierceren forklare hva dette går ut på. Etter egen erfaring hører foreldre mye mer på (og er lettere å overtale med) voksne fagfolk enn sin egen tenåring Dere kan jo også finne noen nettsider med informasjon om dette som dere kan vise dem.
Minttu Skrevet 24. november 2009 #15 Skrevet 24. november 2009 Å fy fa*n, sier ikke folk at det er fryktelig vondt å ta i navelen? huden er jo så tjukk der. Kan ikke forestille meg hvor vondt det må være å ta der selv.. Og kult om du stikker feil og slikt da.. Det er 16 årsgrense om man kommer alene, men man kan vel ta når man er 14 om man har med forelder.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #16 Skrevet 24. november 2009 Jeg har fått høre (og se) at fyren har begynt å slurve. Setter for trange/korte smykker, stikker skeivt etc. Han var riktignok en av Norges dyktigste piercere, men den tiden er forbi. Han lever nok i all hovedsak på ryktet sitt. Heisann Både av egne erfaringer og hva andre i miljøet sier. Det stemmer det at han var den beste på 80-tallet, slik er det ikke lenger. Han setter nok noen fine piercinger fortsatt, men når jegselv har flere dårlige erfaringer med fyren (ved forskjellige anledninger), og flere i det profesjonelle miljøet har gått sammen og bedt ham skjerpe seg eller slutte, så velger jeg å be folk om ikke å dra til ham. Vel vel, han har satt åtte piercinger på meg i løpet av de siste to årene, og jeg er veldig fornøyd. Både med piercingene og oppfølgingen etterpå. Har lagt merke til at flere er misfornøyde med han for tida, men så lenge jeg er fornøyd selv fortsetter jeg å gå til han Til trådstarter: Jeg piercet navlen selv da jeg var 14. Ekstremt dårlig idé :gjeiper: Det gjorde ikke vondt, og det ble ganske fint. Men SÅ begynte det å gjøre fryktelig vondt og jeg måtte tilstå til mamma :gjeiper: Da hadde jeg fått en skikkelig betennelse, og var nødt til å ta den ut, og behandle såret. Det grodde heldigvis pent, men gå til en profesjonell du!
Gjest Nanette Skrevet 24. november 2009 #17 Skrevet 24. november 2009 Kjære kjære trådstarter, IKKE GJØR DET SELV!!! Jeg og ei venninne gjorde det selv da vi var 14 år. Dumskap! Jeg utvikla nikkelallergi like etter det. Gå til en profesjonell eller vent til du er gammel nok. Jeg syns 14 år er altfor ungt.
Eplefe Skrevet 25. november 2009 #18 Skrevet 25. november 2009 Gjest: Du burde aldri ta ut et smykke om du får betennelse. Huden kan vokse igjen raskere enn betennelsen kan komme ut, og du kan ende opp med å kapsle inn betennelsesgørret i huden.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 25. november 2009 #19 Skrevet 25. november 2009 Vel vel, han har satt åtte piercinger på meg i løpet av de siste to årene, og jeg er veldig fornøyd. Både med piercingene og oppfølgingen etterpå. Har lagt merke til at flere er misfornøyde med han for tida, men så lenge jeg er fornøyd selv fortsetter jeg å gå til han Som du sikkert så så skrev jeg at han sikkert setter noen fine fortsatt, men at man ikke kan gå til ham ene og alene og forvente at resultatet vil bli bra på grunnlag av at han var Norges beste. Er jo kjempebra at du er fornøyd med dine piercinger da :o) På meg satte han altfor korte stenger, og de ble satt skjevt. Han satte bare to på meg, da ga jeg han opp. Det var ikke mye yrkesstolthet å spore. Er faktisk ganske skuffet, for nå kan jeg ikke ha navlepiercing uten at de setter den dypt innenfor arrvevet, og jeg vet ikke om noen gjør det :o(
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #20 Skrevet 25. november 2009 Gjest: Du burde aldri ta ut et smykke om du får betennelse. Huden kan vokse igjen raskere enn betennelsen kan komme ut, og du kan ende opp med å kapsle inn betennelsesgørret i huden. Mhm, vet det nå Er en stund siden dette. Men det gikk jo bra til slutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå