Gå til innhold

Jeg ser etter et langt spisebord

Plym

Anbefalte innlegg

Jeg tråler nettet for det som skal bli hovedmøbelet i den nye stua mi; et langt spisebord i tre. Ser nok for meg et av den robuste og rette typen, kanskje i eik eller ask. Jeg har sett hos Ikea, Hilmers, bolia og alle de kjente kjedene. Finner noen som kanskje kan være aktuelle, men er takknemlig hvis noen har tips om leverandører jeg ikke har oppdaget.

Bordet bør være over 2 meter, og kunne utvides til minst 3 meter. Jeg tenker på å kombinere med disse stolene fra Ikea: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70146301.

Tips anyone?

Endret av Plym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest - Stine

Hva med dette:

http://fagmobler.no/index.php?kat_id=96&am...=1745#Spisestue

Bordet (Lennox) kjøpt separat koster 8000,-. Man får kjøpt ileggsplate til.

Vi har dette bordet sammen med stolene (Annie) og er veldig fornøyd. Det eneste er at skjøtene på kanten av bordet ikke er så fine, så de skal vi klage på. Bordet utstilt i butikken så fint ut, så vi håper vi bare har fått en uheldig utgave av bordet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovby har bord som lett kan utvides til minst 3 meter.

Usikker på forhandler i Norge, men vet de selges her i landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråler nettet for det som skal bli hovedmøbelet i den nye stua mi; et langt spisebord i tre. Ser nok for meg et av den robuste og rette typen, kanskje i eik eller ask. Jeg har sett hos Ikea, Hilmers, bolia og alle de kjente kjedene. Finner noen som kanskje kan være aktuelle, men er takknemlig hvis noen har tips om leverandører jeg ikke har oppdaget.

Bordet bør være over 2 meter, og kunne utvides til minst 3 meter. Jeg tenker på å kombinere med disse stolene fra Ikea: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70146301.

Tips anyone?

Noen forslag til:

Naver

Tonning

Vannerup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Martine_*

Husk at det går an å få en møbelsnekker til å lage et bord til deg. Jeg engasjerte en møbelsnekker til mitt spisebord for endel år siden og fikk laget et nydelig spisebord i massiv bjørk - 3 cm tykk plate- med to ileggsplater for 10.000 kroner.

Da kan du bestemme alt selv, lengde, bredde, treslag, utseende, osv. en genial løsning og du har et møbel for livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips alle sammen! Jeg tar gjerne imot flere og. Synes skovby var interessant. Og møbelsnekker er også et godt tips å sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*

Hva med å høre med en videregående skole med møbelsnekkerlinje?

Foreldrene mine fikk laget et bord til seg, er usikkert hvilken tresort som er brukt, jeg tror det er bjørk. Det er stort (plass til 10 personer rundt, 12 om en syns det er ålreit å være litt intime) og robust, og lett å kjøpe stoler til. De er veldig, veldig fornøyde hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...