Gå til innhold

Velutstyrt kjøkkentingbutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter litt av hvert av kjøkkenting til julegave. Det er såpass spesielle ting at jeg neppe finner det i enhver kjøkkentingbutikk, så jeg lurer på om noen som vet om hvilken butikk som har det meste i Oslo eller i retning Romerike. Eller i nærområdene her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Traktøren har ganske mye. Christiania Glasmagasin på Stortorvet i Oslo har en svært stor kjøkkenavdeling. Jeg vil tro du finner det meste der. :) Endret av Grønt blad
Skrevet

Strømmen storsenter har Kitch'n.

Det finnes også flere den type butikker på Metro og Triaden, tror jeg.

Ellers er jo House of Oslo med alle sine spesialforretninger et mekka for bra greier. Illum fx.

Skrevet
Strømmen storsenter har Kitch'n.

Det finnes også flere den type butikker på Metro og Triaden, tror jeg.

Ellers er jo House of Oslo med alle sine spesialforretninger et mekka for bra greier. Illum fx.

Strømmen storsenter er der jeg handler oftest, men Kitch'n hadde knapt hørt om den ene tingen jeg fortsatt er på jakt etter. Så jeg må tydeligvis på de store utvalgene. Da er det vel Oslo sentrum som er stedet å lete.

Takk for tips så langt i hvert fall til Gjest og Grønt blad!

Skrevet

Jeg er også på julegavehandel for tiden, og har flere matinteresserte å kjøpe gaver til. Derfor kjenner jeg at jeg ble nysgjerrig på hva du leter etter :)

En annen fordel med å fortelle dette (bortsett fra å tilfredsstille min nysgjerrighet, som strengt tatt bare er en fordel for meg), er at det godt kan hende du får tips til konkrete butikker der noen har sett eller kjøpt akkurat det du også skal ha.

Skrevet

Jeg er i første rekke på jakt etter en mandolin og en potetpresse. Det er mandolinen som jeg har letet litt etter før, som jeg ikke har funnet, men jeg har ikke sjekket så veldig mange butikker altså. For de som tror at mandolin er et strenginstrument så kan jeg forklare at det er en sak som skjærer skiver av f.eks. poteter. Selv har vi en billigutgave av en slags mandolin, men det er ønske om at det skal være en av skikkelig kvalitet.

Jeg så en potetpresse på linken til Traktøren her da jeg tittet kjapt igjennom siden, men den som ønskes skal ha lokk og sveiv.

Skrevet

Beklager at jeg skriker ut hva en mandolin er. Jeg glemte å sjekke skriftstørrelsen før jeg trykket OK. Det skulle selvfølgelig stå med mindre bokstaver enn de andre.

Skrevet

Må du kjøpe det i en butikk i nærheten? hva med å kjøpe det på nett? Her fant jeg mandolin (har selv en billigutgave, men kan ikke si at denne var billig...)

Gjest samme gjest som over
Skrevet

Ser på siden som jeg la inn i sted at det er en butikk i Oslo som heter Backe i Grensen

Gjest Elastica
Skrevet

Hegdehaugen jernvarehandel har godt utvalg. Likeledes mange Jernia-butikker.

Skrevet

Her strømmer det på med flere forslag. Takk!

Til gjesten; det er nok en slik fra Microplane som står høyt på ønskelisten. Så Backe skal sjekkes ut. Liker best å handle i vanlig butikk... :sjenert:

Til Englefjes; jeg ser at Culina har en butikk i Oslo. Vet du om hvermannsen får handle der? Det virket litt som dette var for storkjøkkenkunder.

Til Elastica; Hegdehaugens jernvarehandel hadde jeg glemt. Der bør jeg nok titte innom.

Skrevet

Culina har utsalg i Torggaten, og der kan man handle som privatperson. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...