Gjest LittleMe85 Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Jeg har begynt med spinning, men trenger en spinning bukse. Er det noen som vet hvor jeg kan få en sånn litt billig?
Wiggins Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Jeg har begynt med spinning, men trenger en spinning bukse. Er det noen som vet hvor jeg kan få en sånn litt billig? Skal du ha noe som er bedre å sykle i enn en vanlig shorts så må du nok opp i minst 500 kr. Du bør velge en med seler, uten seler så kan den lettere skli ned. Jeg har aldri hørt om spesielle spinningbukser, jeg kan ikke se noen grunn til at en vanlig sykkelbukse ikke skulle fungere helt fint.
Gjest Tigress Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Du kan godt kjøpe ei rimeleg sykkelbukse til spinning, du skal jo ikkje sitje der så veldig lenge. Seler er fine men for damer er dei ikkje så lette å finne, og det er ikkje så farleg når du berre skal bruke buksa til spinning. Problemet med bukser utan seler er ikkje at buksa sklir ned men at strikken i livet strammar, og det er plagsamt når ein sit fire timar på sykkelen, men ikkje særleg plagsamt på ein spinningtime på ein time.
Gjest svanungen Skrevet 24. november 2009 #4 Skrevet 24. november 2009 Jeg har kjøpt sykkelbukse uten seler, og er veldig fornøyd. Passet på at den var ganske høy i livet (min er fra Nike), for at den ikke skal presse inn i magen (prøvde et par bukser fra Craft som var veldig bra, bortsett fra at de var litt lave i livet). Min bukse trenger jeg ikke knyte hardt for å få til å sitte oppe (den går over magen ), og kan fint bruke den i flere timer (både til spinning og utesykling). Kostet ca 500 kroner.
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Skal du spinne 1 time av gangen så er ikke kvaliteten det som er viktig, tenker jeg. Du har ikke behov for best mulig padding osv. Gå inn på Bikeshop.no - de har noen fine tilbud på sykkelbukser som er helt greie til ditt bruk. Skal du ha sykkelbukse for sykkelturer på mange timer - så hadde jeg lagt penger i bra kvalitet på padding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå