Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som har vært sammen med mannen sin i ca. 7 år. De er gift. Hun er 46, han er 52.

Her en dag kom vi inn på temaet sex, og hun kunne fortelle at de aldri hadde sex. De sov også på hvert sitt rom pga. ulik døgnrytme og mannen som snorker.

For min del hadde jeg ikke holdt ut i et slikt forhold. Sex er ikke alt, men det er en viktig del av et forhold.

Hva hadde dere gjort i hennes situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva "vi" hadde gjort i hennes situasjon? Det kommer jo an på om hun er fornøyd med situasjonen det. Hun trenger ikke gjøre noe hvis begge synes det er greit? Man er jo ikke i samme situasjon med mindre man har samme syn på situasjonen...hvis du skjønner...

Men for å svare på spørsmålet: Jeg kunne lett levd et liv uten sex, andre ting er viktigere. Nå skal det sies at jeg sliter med vestibulitt og vaginisme som gjør sex vondt og fælt for meg, og jeg lever vel egentlig som venninnen din allerede.. For meg er det helt greit, verre for mannen, stakkar.. Håper for hans del jeg blir bedre, men som sagt: For min del kan jeg godt leve uten sex.

Presten sa i en samtale før bryllupet vårt at man svært ofte innser med årene at man er gift med sin beste venn. Dette skjer nok ekstra fort om man ikke har sex, men jeg synes ikke det er en skremmende tanke. Hva er vel bedre enn å dele livet med sin beste venn? MÅ det nødvendigvis handle om sex og forelskelse alltid?

Skrevet
Sex er ikke alt, men det er en viktig del av et forhold.

Da er det antagelig en stund siden de har hatt sex de synes det er tungt å savne?

Hvem vet hva jeg vil gjøre hvis jeg våkner en dag og ikke har lyst på mannen lengre.

Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet
Hva er vel bedre enn å dele livet med sin beste venn? MÅ det nødvendigvis handle om sex og forelskelse alltid?

Så enig. Siden du definerer deg som utelukkende din manns venn; jeg regner da med at din man kan ha sex med en elskerinne?

Undrende

Skrevet
Så enig. Siden du definerer deg som utelukkende din manns venn; jeg regner da med at din man kan ha sex med en elskerinne?

Undrende

Nei. Han kan ha sex med seg selv, og hvis det ikke er nok må han nok gjøre det slutt og finne seg en annen. Vi er jo kjærester selv om vi er bestevenner og ikke har sex, vi kysser og har et normalt forhold ellers. Han visste om tilstanden min når vi giftet oss. Men ja, jeg har vært innom tanken at han fortjener å ha sex, og om jeg skulle tillate han å ha sex med andre siden jeg ikke kan stille opp, men har kommet fram til at det bare kommer til å skape større avstand mellom oss. Ikke har han lyst til det selv heller. Vi elsker jo hverandre, manglende sex forandrer heldigvis ikke på det.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Hva er vel bedre enn å dele livet med sin beste venn? MÅ det nødvendigvis handle om sex og forelskelse alltid?

For veldig mange er ikke vennskap nok? Så lenge dere er ærlige med hverandre og har likt syn på dette, så er det jo bare fint. Problemene oppstår når man har ulikt syn på situasjonen, og en eller begge parter nekter å inngå kompromisser for å bedre forholdet - uavhengig av om det er basert på vennskap, sex, kjærlighet eller forelskelse.

Folk har en tendens til å overdrive betydningen av sex og nytelse i et forhold, fordi vi forbinder det med kjærlighet og trygghet. Det er langt viktigere å se hverandre, akseptere hverandre og å forstå hverandre på et nivå som er langt dypere enn det man kan ta og føle på.

Når disse tingene er på plass vil man alltid tilstrebe å nærme seg hverandre og de tingene som er viktig for oss vil bli viktig for vår partner. Enten det dreier seg om mye sex, lite sex, ingen sex eller sex med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...