Gjest Gjest_Lara_* Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Vi har en vakker liten hanpus på fire måneder, og nå ønsker vi å kjøpe en til. Noen som har noen tips for hvordan vi skal gå fram for å få de to til å trives sammen? Og hva bør vi tenke på av praktiske ting som matskål, dokasse osv? Kan de dele eller bør de ha hvert sitt? Vi tenker å skaffe en hunkattunge
RedFox81 Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Vi har for ikke så lenge siden introdusert to kattefrøkner på 3 måneder til hverandre. Etter ca en døgn med krangling har de blitt til beste venninner, og er uatskillige siden det. :rødme: De deler på en do og en matskål til tørrfôr, og en vannskål. Men hvis de får noe godt, da får de det i to skåler. Et kvalitets klatrestativ og en do "med tak" er "et must" når man har to katter. Merkelig nok, det virker for meg at to katter ødelegger og roter over dobbelte av det en katt ville gjort. Men så er det nå sånn at mine katter er veldig aktive og løper rundt og leker mye.
Lise_ Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 (endret) Vi har en vakker liten hanpus på fire måneder, og nå ønsker vi å kjøpe en til. Noen som har noen tips for hvordan vi skal gå fram for å få de to til å trives sammen? Og hva bør vi tenke på av praktiske ting som matskål, dokasse osv? Kan de dele eller bør de ha hvert sitt? Vi tenker å skaffe en hunkattunge Har alltid hatt best erfaring med hannpus og hunnpus Dere trenger matskål til hver av dem, men de kan bruke samme bæsjekasse Og de kommer overens seinest etter hvert, uten at dere gjør noe spesielt annet enn å la dem hilse på hverandre. Og gi dem like mye oppmerksomhet Endret 22. november 2009 av Lise_
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Heisann =) dette går som oftest bra Vi ga en venninne til vår 6 mnd gamle hannkatt, de kranglet så busta føyk i ca 3 uker på dagtid, med sov sammen om natten Katter kan gi hverandre nærhet vi mennesker aldri kan sammenlignes med! Vi delte opp både matskål og toalett, så vi kjøpte enda en innedo. Det har unasett fungert bedre med lukt og blir ikke fylt opp i løpet av en halv dag. Hvis de krangler og krangler, la de holde på. Pass på å ikke skille dem, det er en naturlig prosess de skal igjennom Pass også på å ikke gi mye mer kos til den nye pusen, det er jo tross alt den "gamle" pusens hjem som invaderes av en ny, og oppmerksomheten må opprettholdes Dette går nok kjempebra, gled deg så mye til to pus i hus =)
Gjest Gjest_Luna_* Skrevet 24. november 2009 #5 Skrevet 24. november 2009 Heisann De kan dele kattesand, dersom du er nøye på å tømme denne daglig og alltid har ren kattesand. Dersom du har et stort hus, kan det lønne seg å ha to (katter må gjerne på do samtidig, av en eller annen grunn). Jeg har fire matskåler, og to katter. Altså. Jeg har tre på kjøkkenet, en med vann og to med mat. Den fjerde skåla har jeg i stua, og den er det vann i. Det fungerer kjempefint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå