Livets datter Skrevet 22. august 2003 #1 Skrevet 22. august 2003 Som f.eks. Hatt = hodeplagg Hatt = som i "har du hatt vannkopper" Kommer du på flere?
LilleBille Skrevet 22. august 2003 #2 Skrevet 22. august 2003 Hva med bønner - bønner - og hvis vi bare ser på uttalen - bønder: Bønner - som vi spiser Bønner - som sies i kirken Bønder - flertall av bonde...
Armonia Skrevet 22. august 2003 #3 Skrevet 22. august 2003 Ok, her er en... Ball- som man kan sparke fotball med Ball- som for eksempel skoleball
Gjest Alive Skrevet 22. august 2003 #4 Skrevet 22. august 2003 Hi, hi...dette leker jeg og sønnen min med ofte... Tøy- klær Tøy- og bøy Leie- utleie Leie- leie lanke Ring- giftering Ring- med telefon Hoppe- hest Hoppe- og danse Tre- 3 Tre- i skogen Spring- kran Spring- løp! De jeg kom på i farta...
Felicia Skrevet 22. august 2003 #5 Skrevet 22. august 2003 Regne - som i Det regner ute Å regne ut noe (matematikk)
Livets datter Skrevet 22. august 2003 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2003 Aner = røtter Aner = som i "jeg aner ikke" Ender = å ende noe Ender = fugler
Trilli Skrevet 22. august 2003 #7 Skrevet 22. august 2003 Bord - spisebord Bord - vrangbord Blad - løv Blad - ukeblad Stol - til å sitte på Stol - til å stole på
Livets datter Skrevet 22. august 2003 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2003 Dag = natt/dag Dag = guttenavn
Livets datter Skrevet 22. august 2003 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2003 og så Lag = spille på lag Lag = lage noe Lag = mange lag i kaken/lag på lag
minniepus Skrevet 22. august 2003 #10 Skrevet 22. august 2003 Bolle - nam nam Bolle - til å bake i (eller ha gullfisken i)
Livets datter Skrevet 22. august 2003 Forfatter #12 Skrevet 22. august 2003 Lik og lik er også to forskjellige ting... Definitivt!
Gjest Alive Skrevet 22. august 2003 #14 Skrevet 22. august 2003 Liv- som i Livets Datter Liv- midje Nett- edderkoppnett/internett Nett- liten og... Reise- ferie Reise- ...seg opp Under- mirakel Under- ...bordet
aline Skrevet 22. august 2003 #15 Skrevet 22. august 2003 Liv = katten har flere liv Liv = kvinnenavn Liv = livvidde/del av kroppen/figur Lav = mose/lav Lav = liten/kort Ur = steinur Ur = klokke Male = pus maler Male = male huset for nå ihvertfall....
Crazee Skrevet 24. august 2003 #16 Skrevet 24. august 2003 Stein - er ein stein stein - rusa stein - som i namnet Steinar - fleirtal av stein Steinar - å kaste stein på ein person til døde (straff) tre - som i planten tre - talet ark - papir ark - båt (Noas ark) ape - dyr ape - etterlikna never - hender never - bark hender - never hender - skjer hest - vakkert dyr hest - stemma er hes, det høyrest hest ut. dra - hale dra - reise hale - dra hale - dyr har gjerne dette tulle - tøyse tulle - lita jente heis - dra opp heis - elevator egg - "berre om sundagar" egg - kant hylle - rose, tilbe hylle - utmerka stad for bøker rose - blom rose - skryte ur - røys ur - klokke klokker - ur klokker - tilsett i kyrkja presse - klemme presse - media (aviser, tv) pula - ein by pula - knulla pult - utført seksuell handling pult - bord stol - krakk med ryggstø stol - stol på meg! stolar - krakkar med ryggstø stolar - de stolar på at dette stemmer. fjern - heilt vekkreist fjern - ta vekk! rot - t.d. trerot rot - motset av ryddig måne - satelitt som sirklar rundt ein planet måne - område der det tidlegare var hår finne - person frå Finland finne - å finne noko som er gøymt finne - fiskar har gjerne dette sluk - moro når fisken bit på denne sluk - avløp lodd - du kan vinne på lodd lodd - festa i ei snor for å dra ho ned/skal henge loddrett åre - brukar til å ro med åre - ein type lodd (med mange nummer) ro - stille ro - å komma seg framover li - ein bakke li - tida går, det lakkar og lir slange - ganske lik ein orm slange - på hjul, innanfor dekket slange - som i vannslange dam - vatn dam - spelet mølle - spelet mølle - til t.d. å male mjøl male - knuse til støv male - med maling sprø - gal sprø - lett knuseleg akt - handling akt - nakenmaleri akt - akt ned bakken på akebrett måke - fugl måke - måke snø dyr - levande organisme dyr - ikkje billig rype - fugl rype - dame hingst - hannhest hingst - mann bamse - bjørn bamse - teddybjørn bamse - mann kilt - skjørt kilt - kilt seg fast glo - stirre glo - restar av flammar erter - egler erter - grønnsaker slå - banke slå - vera betre i konkurranse masse - vekt masse - no har eg skreve masse
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2003 #18 Skrevet 25. august 2003 Komme - som "kan du komme hit" Komme - som "JEg kommer på Kreta 4. september" eller "han kom etter 17 sekunder" Lahnstein - koselig småby i Rhindalen Lahnstein - skjellsord fra forrige EU-debatt Hagen - selve pryddelen av tomten Hagen - partieier for partiet med mest hentesveis pr. medlem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå