Gå til innhold

En barnslig krangel som endte med vold

Gjest Gjest_frustrert_*

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26
Hvordan kan du anta hva som føles mest ydmykende for andre mennesker? Du kan ikke gå ut i fra at det som gjelder for deg er fasit for alle andre. For alt du vet kan det være det mest ydmykende og krenkende typen til ts har opplevd i hele sitt liv, å bli slått i trynet av en DAME.

ja men han ydmyker seg selv ved å slå henne. hvor flaut er det ikke for en mann å innrømme at han faktisk har slått en dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja for meg er det uforståelig at det kan falle en mann inn å slå en kvinne. ja jeg er gammeldags men sånn tenker jeg. nå gidder jeg iallefall ikke mer

Nå svarer du ikke på det du har blitt spurt om. Hver gang noen har sakt at ts også har et ansvar så har du nektet på det fordi "ts ikke mente det vondt!" "ts mente det vennskaplig" og "ts var i sjokk" Og derfor hadde typen ingen rett til å reagere, fordi TS "Ikke mente noe med det"

Men nå viser det jo seg med DEG, det vi har prøvd å fortelle deg gang på gang at UAVHENGIG av hva første part MENER med det den sier eller gjør så kan ikke motparten VITE det,og er tilbøylig for å reagere negativt så lenge han OPPFATTER det krenkende - Slik DU gjorde! Og du kan derfor ikke bruke ts sin "hensikt" som argument for at han ikke skal kunne reagere.

Skjønner du det fortsatt ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det kan godt hende det var krenkende på han men det er likevel han som gjorde det verste i den krangelen. tror at å bli dratt i håret å få en knyttneve trykt oppi nesa føles mer ydmykende

Kommer helt an på. Jeg personlig følte det mer ydmykende når eksen min kalte meg ting, kjeftet på meg, ropte og skrek til meg, fortalte meg at han håpet barnet vårt døde under fødsel, og sånt noe, enn når han slo.

Ord kan for mange være like, eller mer, krenkende enn vold. Og tenk hvor sårende han kan ha følt det? Dama har tidligere vært i et voldelig forhold, likevel koster det henne så lite å være fysisk mot ham? Og han hadde ikke lagt hånd på henne, før hun gjorde det mot ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men han ydmyker seg selv ved å slå henne. hvor flaut er det ikke for en mann å innrømme at han faktisk har slått en dame?

Du vrir på ts ord. hun har aldri sakt at han slo henne. og igjen svarer du ikke på spørmålet.

Nå argumenterte du med at det var "vært for henne" fordi det er mer ydmykende å få en knyttneve på nesa av mannen enn å få en ørefik. Men det kan like gjerne være motsatt. Du kan ikke vite hva som var mest ydmykende for de to involverte partene. Du bare sitter å påstår ting. Hvis du skal duskutere burde du lære deg å kunne forholde deg til det som har blitt sakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Du vrir på ts ord. hun har aldri sakt at han slo henne. og igjen svarer du ikke på spørmålet.

Nå argumenterte du med at det var "vært for henne" fordi det er mer ydmykende å få en knyttneve på nesa av mannen enn å få en ørefik. Men det kan like gjerne være motsatt. Du kan ikke vite hva som var mest ydmykende for de to involverte partene. Du bare sitter å påstår ting. Hvis du skal duskutere burde du lære deg å kunne forholde deg til det som har blitt sakt.

nei han slo ikke men han påførte skade og det er akkurat det samme. han trykte knyttneven hardt inni nesa og trykte albuen i armen hannes det er like ille som et slag. hvor mange ganger MÅ JEG SI DET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mann burde ha så pass forståelse at han ikke slår en dame. Det er absolutt ikke akseptabelt å røre en dame med en finger engang. Andre som tenker annet, er rett og slett helt idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei han slo ikke men han påførte skade og det er akkurat det samme. han trykte knyttneven hardt inni nesa og trykte albuen i armen hannes det er like ille som et slag. hvor mange ganger MÅ JEG SI DET

Fremt til du fremstår som om du faktisk har skjønt det og slutter å si "han slo henne" som du gjorde senest i det forrige innlegget ditt foreksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Fremt til du fremstår som om du faktisk har skjønt det og slutter å si "han slo henne" som du gjorde senest i det forrige innlegget ditt foreksempel...

SPILLER DET NOEN ROLLE. slå bite dytte, presse. i mine øyne er det det samme. derfor sier jeg slo, for jeg ser ikke forskjellen når det kommer til skadevirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann burde ha så pass forståelse at han ikke slår en dame. Det er absolutt ikke akseptabelt å røre en dame med en finger engang. Andre som tenker annet, er rett og slett helt idiot.

Er såvidt jeg har sett, ingen som har påstått at det var greit. De fleste her mener faktisk at det var uakseptabelt. Men å mene at han har all skyld, fordi han har penisen, er litt drøyt. Hun har skyld i dette, hun også, og han har også krav på en unnskyldning fra henne.

At han har en penis, fritar ikke henne det ansvaret hun tross alt har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPILLER DET NOEN ROLLE. slå bite dytte, presse. i mine øyne er det det samme. derfor sier jeg slo, for jeg ser ikke forskjellen når det kommer til skadevirkning.

Men bare sånn av nysgjerrighet... Om mannen skulle påberope seg at han gjorde det bare for gøy, og at det selvsagt ikke var meningen å skade henne, men at han ble litt revet med i all moroa... Er det da greit? Unnskyldning godtatt, og så snakker vi ikke mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26
Ja, men jeg tror ikke ho er et troll. Jeg tror dette mennesket virkelig bare ikke skjønner det :S skremmende...

UNNSKYLD MEG???? TROR DU DE BILDENE VAR SIKTA PÅ MEG??? Jeg har jo innrømt at jeg har forstått at han sikkert følte seg krenka. Hva mer vil dere ha av meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tror ikke ho er et troll. Jeg tror dette mennesket virkelig bare ikke skjønner det :S skremmende...

Jeg vet. Den første linken min over forteller imidlertid om hva som skjer når man mater et troll. Stakkars kattunger. Så Bianca burde være den første til å være redd for konsekvensene av å mate trollet. Se avataren hennes for grunn. ;)

Trollet i denne sammenhengen kan være debatten som har sporet av og fått sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Men bare sånn av nysgjerrighet... Om mannen skulle påberope seg at han gjorde det bare for gøy, og at det selvsagt ikke var meningen å skade henne, men at han ble litt revet med i all moroa... Er det da greit? Unnskyldning godtatt, og så snakker vi ikke mer om det?

han gjorde sånn at hun fikk vondt i flere uker. hadde han gjort det for gøy hadde han ikke påført henne smerter. om han hadde dulta forsiktig da hadde jeg syntes det var mer greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel, JA! Skal jeg gå rundt til andre jenter og si at typen min SLO TIL MEG I HALSEN jeg da?? Fordi typen min beit meg for hardt under sex, bare fordi å slå/bite/dytte/presse/klype/klore/fike betyr akkurat samme for DEG?!

Jeg lurer på om du i det heletatt skjønner hva som er hensikten med å ha ulike ord på ulike handlinger.. Det ER ikke det samme skjønner du. Og du sier ikke at noen som ikke har slått har gjort det! Du sier heller ikke at noen dytta til deg når de ikke gjorde det! Ordene du bruker har faktisk en betydning, og hvis ikke du skjønner det så burde du ikke bruke de, for du kan ikke gå rundt og anklage noen for å ha gjort noe de ikke har gjort fordi DU synes at å dytte borti noen er det samme som å slå til et menneske! Herregud, Bianca!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Jeg vet. Den første linken min over forteller imidlertid om hva som skjer når man mater et troll. Stakkars kattunger. Så Bianca burde være den første til å være redd for konsekvensene av å mate trollet. Se avataren hennes for grunn. ;)

Trollet i denne sammenhengen kan være debatten som har sporet av og fått sitt eget liv.

klart jeg mater trollet når folk slenger dritt til meg på pur faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart jeg mater trollet når folk slenger dritt til meg på pur faen

Men tenk på de stakkars kattungene som må bøte med livet hver gang noen mater trollet. :frown:

Endret av Paladin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Men tenk på de stakkars kattungene som må bøte med livet hver gang noen mater trollet. :)

det driter jeg i. det er ikke bare jeg som gjør det. nekter å ta på meg all skyld alene. jeg har fått pepper hele veien bare fordi jeg har støtta ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...