Gå til innhold

En barnslig krangel som endte med vold

Gjest Gjest_frustrert_*

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26

men greit jeg skal slutte. så får dere kvinnemishandlingssupportere bare ha det så godt. vet jeg får masse mer dritt nå men det driter jeg i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UNNSKYLD MEG???? TROR DU DE BILDENE VAR SIKTA PÅ MEG??? Jeg har jo innrømt at jeg har forstått at han sikkert følte seg krenka. Hva mer vil dere ha av meg???

Foreksempel at du viser forståelse for at ts sin "hensikt" ikke er et argument for at typen hennes ikke skal kunne reagere.

For hver gang noen har sakt at ts også har et ansvar så har du nektet på det fordi "ts ikke mente det vondt!" "ts mente det vennskaplig" og "ts var i sjokk" Og derfor hadde typen ingen rett til å reagere, fordi "ts mente ikke noe med det" og at det er "hans egen feil om han misforstår"

Men nå viser det jo seg med DEG, det vi har prøvd å fortelle deg gang på gang at UAVHENGIG av hva første part MENER med det den sier eller gjør så kan ikke motparten VITE det,og er tilbøylig for å reagere negativt så lenge han OPPFATTER det krenkende - Slik DU gjorde!

Foreksempel at du skjønner at du ikke kan fortsette å si at noen har slått til noen, når du ikke har noen beviser for at de har gjort det, fordi Du ikke skjønner betydningen av ord som å slå, bite, presse osv.

Foreksempel at du slutter å krangle på hva et ord betyr når noen har gitt deg link til en ordbok, og at når noen gjør det så skjønner du hvor tåpelig det er å rope "jævla ordnerd" og legger fra deg sånn oppførsel.

Og at du skjønner at bare fordi DU synes at noe er krengende så er ikke det fasit på at det er mest krenkende for alle og derfor er utøveren av det som er krenkende for DEG den største synderen.

Og når INGEN har sakt at "det er helt greit for menn å slå" Så er det ingen som mener det heller, bare fordi vi ilegger ts lik skyld. Og at du burde slutte å ta det folk sier ut av sammenghengen og vri og vrenge på det som har blitt sakt for å få det til å passe deg.

Jeg vet ikke om det er nødvendig å ramse opp noe mer...

Men poenget er at du burde se etter hvordan du oppfører deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Foreksempel at du viser forståelse for at ts sin "hensikt" ikke er et argument for at typen hennes ikke skal kunne reagere.

For hver gang noen har sakt at ts også har et ansvar så har du nektet på det fordi "ts ikke mente det vondt!" "ts mente det vennskaplig" og "ts var i sjokk" Og derfor hadde typen ingen rett til å reagere, fordi "ts mente ikke noe med det" og at det er "hans egen feil om han misforstår"

Men nå viser det jo seg med DEG, det vi har prøvd å fortelle deg gang på gang at UAVHENGIG av hva første part MENER med det den sier eller gjør så kan ikke motparten VITE det,og er tilbøylig for å reagere negativt så lenge han OPPFATTER det krenkende - Slik DU gjorde!

Foreksempel at du skjønner at du ikke kan fortsette å si at noen har slått til noen, når du ikke har noen beviser for at de har gjort det, fordi Du ikke skjønner betydningen av ord som å slå, bite, presse osv.

Foreksempel at du slutter å krangle på hva et ord betyr når noen har gitt deg link til en ordbok, og at når noen gjør det så skjønner du hvor tåpelig det er å rope "jævla ordnerd" og legger fra deg sånn oppførsel.

Og at du skjønner at bare fordi DU synes at noe er krengende så er ikke det fasit på at det er mest krenkende for alle og derfor er utøveren av det som er krenkende for DEG den største synderen.

Og når INGEN har sakt at "det er helt greit for menn å slå" Så er det ingen som mener det heller, bare fordi vi ilegger ts lik skyld. Og at du burde slutte å ta det folk sier ut av sammenghengen og vri og vrenge på det som har blitt sakt for å få det til å passe deg.

Jeg vet ikke om det er nødvendig å ramse opp noe mer...

Men poenget er at du burde se etter hvordan du oppfører deg.

jeg forstår betydningen av de ordene. men det blir det samme fordi det er mange ord for en ting. Å PÅFØRE SKADE. da spiller det ikke en rolle hva ordboka sier. HAN Har ikke lov å slå uansett hvor krenka han blir. spesielt ikke en kvinne. DETTE MENER JEG OG DETTE STÅR JEG FAST VEE: TS TYPE FÅR INGEN STØTTE FRA MEG uansett hvor krenka han ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men greit jeg skal slutte. så får dere kvinnemishandlingssupportere bare ha det så godt. vet jeg får masse mer dritt nå men det driter jeg i

Du er ikke den eneste som har matet trollet. Mange har gjort det, også jeg. Så det beste er kanskje at vi alle lar være å poste og så vil tråden dø ut av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UNNSKYLD MEG???? TROR DU DE BILDENE VAR SIKTA PÅ MEG??? Jeg har jo innrømt at jeg har forstått at han sikkert følte seg krenka. Hva mer vil dere ha av meg???

Bianca, du er så langt ute på tynnskitsmarken som det går ann å komme. Gi deg nå, og la tråden få en slutt. Du haler bare ut en tråd som det ikke er mer å hente i.

Til alle oss andre: Det er kanskje på tide å gi oss før vi driver Bianca for langt. Klarer ikke hun å stoppe, får vi være voksne nok til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig lavt sakt.

Jeg lurer litt på hvem du snakker om her? Og hvem som har sakt at menn kan mishandle kvinner? Og hvem som mener at dette er greit?

Du finner på ting. Ikke rart du blir opprørt hvis det er sånn det ser ut oppe i hode ditt, men det er desverre ikke realiteten for noen av oss andre.

Jeg foreslår at du leser igjennom denne tråden og tar det innover deg slik at du kan forholde deg til det som faktisk har blitt sakt og ikke det du driver å innbiller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det driter jeg i. det er ikke bare jeg som gjør det. nekter å ta på meg all skyld alene. jeg har fått pepper hele veien bare fordi jeg har støtta ts

Igjen, syns da det er på sin plass. Du vil jo at mannen til TS skal ta på seg all skylda, fordi skadeomfanget etter hans handlinger var synlige. Overført til et forum, må det jo bli sånn at den som provoserer flest brukere, har skylda. Og i denne tråden er det, såvidt jeg kan se, deg. Så da får du ta på deg litt, om ikke det meste, av den skylda vi andre har, synes jeg. For det er vel ikke andre regler for deg?

Forøvrig er det ikke sånn at TS ikke får støtte og sympati fra de fleste her. Men resten av oss evner å tenke litt mer nyansert, og ser at alt ikke er svart-hvitt. Så selv om TS får både forståelse og sympati, er de fleste opptatt av at hun også har skyld i at ting ble som de ble, og at det blir feil å fraskrive henne ansvar i så utstrakt grad som du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Så utrolig lavt sakt.

Jeg lurer litt på hvem du snakker om her? Og hvem som har sakt at menn kan mishandle kvinner? Og hvem som mener at dette er greit?

Du finner på ting. Ikke rart du blir opprørt hvis det er sånn det ser ut oppe i hode ditt, men det er desverre ikke realiteten for noen av oss andre.

Jeg foreslår at du leser igjennom denne tråden og tar det innover deg slik at du kan forholde deg til det som faktisk har blitt sakt og ikke det du driver å innbiller deg.

jeg mener at så lenge dere sier at begge gjorde noe galt så gjør det ham mindre skyldig. ja han var slem men det var hun også. det er hun som er det uskyldige offeret her. BARE henne :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår betydningen av de ordene. men det blir det samme fordi det er mange ord for en ting. Å PÅFØRE SKADE. da spiller det ikke en rolle hva ordboka sier. HAN Har ikke lov å slå uansett hvor krenka han blir. spesielt ikke en kvinne. DETTE MENER JEG OG DETTE STÅR JEG FAST VEE: TS TYPE FÅR INGEN STØTTE FRA MEG uansett hvor krenka han ble.

Gjør du det? sa du ikke akkuratt at du like gjerne kan kalle slå biting fordi "det er det samme for meg" Fordi sånn kan du nemmelig ikke holde på. Håper du skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Gjør du det? sa du ikke akkuratt at du like gjerne kan kalle slå biting fordi "det er det samme for meg" Fordi sånn kan du nemmelig ikke holde på. Håper du skjønner det.

det kan jeg. for prinsippet er det samme. det er like slemt å bite som å slå. håper du forstår det. du skjønner ikke hva jeg prøver å si derfor kan du bare holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at så lenge dere sier at begge gjorde noe galt så gjør det ham mindre skyldig. ja han var slem men det var hun også. det er hun som er det uskyldige offeret her. BARE henne :gjeiper:

Hvem er det du kaller kvinnemishandlingssupportere da?

Transformeres det å si at "noen gjør noe galt" til "hvis noen gjør noe galt og de er kvinner så burde de bli banket opp" inne i ditt hode?

Du burde lære deg å høre på det som faktisk blir sakt og forholde deg til det og ikke dine personelige tolkninger av hva som kan ha vært meningen bak ordene og fremstille det som fakta, fordi du kan ikke drive å kalle noen for kvinnemishandlingssupportere bare fordi de mener at ts har oppført seg dårlig. Voks opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jeg. for prinsippet er det samme. det er like slemt å bite som å slå. håper du forstår det. du skjønner ikke hva jeg prøver å si derfor kan du bare holde kjeft.

Hvis vi skulle følge det prinsippet om at den som ikke skjønner noe ikke får lov til å si noe, så hadde jo ikke du kunnet delta i denne diskusjonen, så jeg hadde vært var med å forsøke innføre den regelen hvis jeg var deg.

Jeg vet at det å gjors på å påføre noen skade er ille, og kan gjøres på mange forskjellige måter. Det gjør alle, Bianca.

Det jeg prøver å fortelle deg igjen og igjen er at du KAN IKKE gå rundt å si at en mann har slått til en dame når du ikke har bevis for at han har gjort det. bare fordi du mener at dama har blitt skadet og at "Å slå" og "å skade" er det samme for deg. Sånne Alvorlige påstander skal man være uhyre forsiktig med! Håper du skjønner det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bianca, det er ikke sånn at det er en målbar mengde skyld som skal deles ut. TS har like mye skyld som ham, fordi:

- Hun klapset ham, og føyde til "nå gir du deg", noe som kan høres nedlatende ut når man ikke er inneforstått med at det er ment spøkefullt. << Hennes handling, hennes ansvar, hennes skyld.

- Han responderte med å dulte henne hardt to ganger (noe han ikke burde gjort), og på den (uriktige) måten markerte han at dette ikke var greit for ham. << Hans handling, hans ansvar, hans skyld.

- Hun stoppet ikke der, men responderte med å gi ham en ørefik, noe som kan ha bygget oppunder hans inntrykk av at hennes første klaps ikke var vennlig. << Hennes handling, hennes ansvar, hennes skyld.

- Istedet for å stoppe med det, tok han tak i håret hennes, og truet henne med knyttneven. << Hans handling, hans ansvar, hans skyld.

- Her kunne hun også avsluttet det, ved å si noe annet enn "du tør ikke slå!". Men hun gjorde ikke det, istedet utfordret hun ham; provoserte ytterligere. << Hennes handling, hennes ansvar, hennes skyld.

- Han kunne her ha avsluttet, ved å ikke gidde å la seg provosere mer, men istedet trykker han knyttneven mot nesa hennes, så hun begynner å blø (man trenger ikke slå for å sprenge noen blodkar; de tåler ikke allverden, heller. Hadde han slått, er det nærliggende å tro at skaden ville vært større enn en blødning, med påfølgende blåmerke. Brudd, for eksempel). << Hans handling, hans ansvar, hans skyld.

Sånn. Evner du nå å se at hun har like mye skyld som ham? Og nei, hun er ikke et uskyldig offer. Et uskyldig offer er noen som blir slått for ting som (eksempelvis) middagen er for kald, for varm, for salt, ikke salt nok, hun så på en annen mann (han som ekspederte henne på Rimi, for eksempel), hun snakket med en annen mann (spurte mekanikeren om hva som kunne forårsake den rare lyden i bilen, kanskje) og så videre. HUN er et uskyldig offer, fordi hun aldri vet hva som fører til volden hun blir utsatt for.

TS er ikke et uskyldig offer bare fordi hun er tankeløs, og ikke tenkte at hennes innledende klaps kunne misforstås av ham som ble klapset. I tillegg fortsatte hun å utføre handlinger som var provoserende. Han er selvsagt heller ikke et uskyldig offer, fordi han lot seg provosere, og i tillegg svarte med handlinger som var uproposjonerte i forhold til hennes.

I dette tilfellet er det ingen som er uskyldige. Begge er like skyldige.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men nå vet jeg oppriktig talt ikke helt hvor du er hen lenger.

Hun "dultet han" - i følge deg er dytte, slå, knip osv NØYAKTIG det samme det da - det er vold. Så da er vi kommet FULL SIRKEL rundt og det gjenstår bare å slå fast: Bianca mener at når menn er fysiske så er det vold og når kvinner er fysiske så er det greit.

Og troll eller ikke troll, trolletråd eller hva det nå er - jeg synes dette temaet - uavhengig trådstarters mening eller ikke - nemlig vold utført av partner, uavhengig av kjønn - er for viktig til å skusle bort i et "dette skal vi ikke diskutere for det var ikke det tråden handlet om". Det er NETTOPP det tråden handler om: Når er det vold når noen slår og er det greit at kvinner slår men ikke menn?

Bianca mener - og har sagt det direkte - at det er greit at kvinner slår, mens menns slag skal det være nulltoleranse for. Dette fordi mannen har en større evne enn kvinnen til å utøve skade fordi han er sterkere.

Og jeg mener at dette er vrøvl: vold er vold, partnervold er partnervold, uansett hva slags kjønn den som slår har. Og det er uakseptabelt, uavheging av skaden man er istand til å påføre.

Formildende omstendigheter rundt vold er settingen det ble gjort i og om det er gjentakelsesfare. Settingen betyr om det var et uhell eller om handlingen ble misoppfattet og gjentakelse sier seg selv: skjer vold regelmessig så er det UANSETT helt uakseptabelt. Det er mao aldri ok å slå og hvis det skjer må partene være klar over alvoret og sørge for at det ikke skjer igjen. Det er først og fremst den som slår som har ansvaret for å sørge for at det ikke gjentar seg og slår begge har begge dette ansvaret.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom å trykke er det samme som å slå, burde ikke klapse også være det? Å klapse til noen er da mer likt et slag en å trykke på noen.

Dersom din definisjon av ord skal holde mål, vil det jo si at TS også slo. Hvorfor er det da greit at hun slår, men ikke han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Huldra_*
det driter jeg i. det er ikke bare jeg som gjør det. nekter å ta på meg all skyld alene. jeg har fått pepper hele veien bare fordi jeg har støtta ts

Du mener kaskje at du har støttet ts, men på grunn av din egen forvridde sannhet har du gjort at jeg har mye mer sympati for typen til ts. Og håper det ikke er så mange flere en deg der ute som deler din oppfatning. Fordi da er det ikke det minste rart det blir bråk. Jeg er kvinne selv, men aldri i livet om jeg mener det er greit at jeg DULTER til samboeren min, en at han DASKER til meg.

Det er heller ikke slik at mannen alltid er den fysiske sterke. SVAKE kjønn??? Voks opp Bianca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*

Prøvde å lese gjennom debatten, men det er ikke så lett når folk krangler som små drittunger.

TS begynnte, men kjæresten er tydeligvis idiot. Jeg hadde en eks som provoserte ganske mye, men ALDRI hadde jeg blitt voldelig. Hvis du virkelig er glad i en person skader du dem ikke.

Men i følge damene her har man rett til å bli direkte voldelig hvis man får en liten ørefik. Jeg skal huske på det til neste gang :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i følge damene her har man rett til å bli direkte voldelig hvis man får en liten ørefik. Jeg skal huske på det til neste gang :skratte:

Hvor står det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...