Snop Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Har kjøpt et nydelig halsbånd til pus på 15 uker... Det er en innekatt så det er strengt tatt ikke nødvendig med halsbånd men nå har jeg altså kjøpt et kjempefint et, men hun er mer interessert i å drepe det enn å ha det på seg. Blir helt febrilsk. Dette er min første katt og jeg fikk henne i går, så jeg er litt usikker av meg. Vi har blitt veldig "godt kjent" og hun koser døgnet rundt så jeg har ikke lyst til å ødelegge dette heller ved å torturere henne med halsbånd, hehe Er det normalt at de flipper litt sånn i begynnelsen, bør jeg heller vente en stund med å ta det på, eller skal jeg bare drite i det siden hun er innekatt uansett og halsbåndet bare er pynt?
Tosla Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Har kjøpt et nydelig halsbånd til pus på 15 uker... Det er en innekatt så det er strengt tatt ikke nødvendig med halsbånd men nå har jeg altså kjøpt et kjempefint et, men hun er mer interessert i å drepe det enn å ha det på seg. Blir helt febrilsk. Dette er min første katt og jeg fikk henne i går, så jeg er litt usikker av meg. Vi har blitt veldig "godt kjent" og hun koser døgnet rundt så jeg har ikke lyst til å ødelegge dette heller ved å torturere henne med halsbånd, hehe Er det normalt at de flipper litt sånn i begynnelsen, bør jeg heller vente en stund med å ta det på, eller skal jeg bare drite i det siden hun er innekatt uansett og halsbåndet bare er pynt? Innekatt eller ei. Halsbånd e et nødvendig onde den dagen katten stikker av. Bare husk og skrive telefonnummer på halsbåndet. Å det at pus hater halsbåndet er helt normalt. Det går over så snart han venner seg til det. Den kommer heller ikke til å hate deg for det hvis du lar det være på og ikke tar det av og på for ofte. (har katt selv og har vært igjennom det)^^
Snop Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 Innekatt eller ei. Halsbånd e et nødvendig onde den dagen katten stikker av. Bare husk og skrive telefonnummer på halsbåndet. Å det at pus hater halsbåndet er helt normalt. Det går over så snart han venner seg til det. Den kommer heller ikke til å hate deg for det hvis du lar det være på og ikke tar det av og på for ofte. (har katt selv og har vært igjennom det)^^ Men hun vrir seg unna og biter sånn at jeg ikke får det skikkelig på med mindre jeg virkelig tvangsholder henne, og det er vel heller ikke helt greit, spesielt siden hun nettopp kom hit? Fikk det på henne i stad men da var det helt løst (klarer ikke å treffe rett hull når hun kaver sånn) og hun klikka og rev det av seg igjen. Sukk! Tror jeg skal vente et par timer nå til hun blir trøtt, døsig og kosete igjen. Nå virker hun som om hun helst vil leke for seg selv og holde seg langt unna meg
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Som du sier selv er det bare til pynt, så hvorfor i all verden skal du tvinge henne til det da? Jeg har utekatt, og setter halsbånd (med refleks) på henne kun når hun skal være ute om kvelden. Og hun har heller ikke noe problem med det.
SouthernStar Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Hvis det har zero nyttig funskjon annet enn å være til pynt så kan du kanskje bare legge hele halsbandet på hylla. Katten vil ikke, og da vil den ikke.
Sheenaca Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Jeg ville ikke tvunget en så ny katt. Jeg ville forsøkt å ha halsbåndet liggende fremme, gjerne i sofaen, la katten få snuse på det, kose mye rundt halsen hennes, legge halsbåndet over henne, osv, til hun venner seg til det og det blir ufarliggjort. Hun blir nok uansett ikke å like det de første gangene du spenner det fast, men det kan du ta når hun er litt mer husvarm og trygg på deg.
Snop Skrevet 22. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2009 Jeg ville ikke tvunget en så ny katt. Jeg ville forsøkt å ha halsbåndet liggende fremme, gjerne i sofaen, la katten få snuse på det, kose mye rundt halsen hennes, legge halsbåndet over henne, osv, til hun venner seg til det og det blir ufarliggjort. Hun blir nok uansett ikke å like det de første gangene du spenner det fast, men det kan du ta når hun er litt mer husvarm og trygg på deg. Okei, ja. Jeg får gjøre et siste forsøk etter hvert heller
Gjest Ingeniøren Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 Får da være grenser. La katten få snuse på båndet? Skal man ha på ett bånd så tar man det på katta, kort og kontant. Så får den sutre en liten stund og vips så er det glemt. Ingen skade skjedd. Hvorvidt det er noe poeng å ha bånd på katta er en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå