Gå til innhold

Hvilken sang? Bapada bapada flying high(?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt en sang på radioen noen ganger som jeg ikke vet hva heter og ikke vet teksten på.. Det er en mann som synger og han synger et eller annet flying high? Et eller annet sky? Før refrenget og versene synger han (eller et kor?) "ba-pa-da ba-pa-da"... eks;

"(bapada- bapada) - flying high nanananananananana nana nana sky lalalalalalalala"

Jeg husker ikke hva sangen er om eller hva noen av tekstene er, men sangen er så fin!! Er det noen som har peiling på hvilken sang det er? (Jeg husker melodien men litt vanskelig å skrive den ned..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slo meg var at det kanskje er Espen Lind - Scared of heights (?)

Hvis det ikke er den, har jeg null peiling på hvilken det kan være.

Skrevet
Har hørt en sang på radioen noen ganger som jeg ikke vet hva heter og ikke vet teksten på.. Det er en mann som synger og han synger et eller annet flying high? Et eller annet sky? Før refrenget og versene synger han (eller et kor?) "ba-pa-da ba-pa-da"... eks;

"(bapada- bapada) - flying high nanananananananana nana nana sky lalalalalalalala"

Jeg husker ikke hva sangen er om eller hva noen av tekstene er, men sangen er så fin!! Er det noen som har peiling på hvilken sang det er? (Jeg husker melodien men litt vanskelig å skrive den ned..)

Kan det være lighthouse family - high

Skrevet

Og sånn ellers så hjelper det lite å skrive nanana, lalala, for selvom du hører det inni hodet ditt, så klarer ikke vi å høre det :tommelsmil:

Skrevet

Takk for svar KinderMaxi, men det er ikke den dessverre. Sange jeg vil frem til er ganske rolig og stemmen til han som synger den er veldig behagelig å høre på.

Først synges det "ba pa da" "ba pa da" (mellom hvert vers/før hvert refreng) også synger han et eller annet om sky / high / why (tror jeg?) Det irriterer meg at jeg ikke husker noe av teksten! Tror "ba pa da" synges med tonene E-E-F, E-E-F Ba(E)Pa(E)Da(F) om det hjelper noe.. AHHHHR jeg MÅ høre den sangen igjen!

Skrevet
Kan det være lighthouse family - high

Nei, dessverre...

Hvilken radiokanal hører du den på?

Tror det var på Radio Norge.. Men er ikke sikker! Hørte den sist igår kveld rundt kl.18.45 i bilen.. men er ikke sikker på kanalen fordi jeg mistet signalet og søkte rundt på kanaler.. og hadde på endel folk i bilen så hørte ikke teksten heller. ÅHH!

Og sånn ellers så hjelper det lite å skrive nanana, lalala, for selvom du hører det inni hodet ditt, så klarer ikke vi å høre det :tommelsmil:

Hehe.. ok da! Men jeg hører det ;) Hm.. lurer på om jeg må prøve å sette noter på refrenget nå altså..

Skrevet

Begynnelsen av refrenget er sånn ca på piano:

E-F-F (kvart note pause) F-G-G-E-E-D-D-D-E-E

Det her ble jo egentlig bare tull - får ikke med hvor lange notene er da akkurat. Jeg blir gal.. har søkt på alt mulig på google men finner ikke sangen.. Vet ikke om det er fly eller high eller why eller hva det er han synger... Æsj.

Skrevet

Det er vel ikke James Blunt? Han har endel klysete kjærlighetssanger som irriterer livet av folk og derfor klarer de ikke glemme refrengene... ;)

Skrevet

Nja... Tror egentlig ikke det, men det er mulig det er han!? Driver og sjekker litt tekster nå for å se.. Kan faktisk minne litt om stilen til James Blunt, men tror ikke stemmen er den samme. Selv om, det er mulig! :)

Det der bapada jeg snakker om er mer slik bapaaada bapaaada (eller babaada babaada).. Har ikke hørt den sangen igjen og jeg holder på å bli gal.

Skrevet (endret)

Sånne utfordringer er alltid spennende! Jeg har dessverre ikke noe godt svar, men har hørt på diverse låter på Spotify som har ordet "high" i tittelen, i hvert fall.

James Blunt har en låt som heter High, og jeg har lidd meg gjennom den, og hører ikke noe bapaaada, så da er det nok ikke den låten.

Artisten synger altså "bapaaada" sånn ca. ordrett?

Kan du nevne noen sanger som denne minner om, sånn i tempo og instrumentering?

Endret av Meaty
Skrevet
Sånne utfordringer er alltid spennende! Jeg har dessverre ikke noe godt svar, men har hørt på diverse låter på Spotify som har ordet "high" i tittelen, i hvert fall.

James Blunt har en låt som heter High, og jeg har lidd meg gjennom den, og hører ikke noe bapaaada, så da er det nok ikke den låten.

Artisten synger altså "bapaaada" sånn ca. ordrett?

Kan du nevne noen sanger som denne minner om, sånn i tempo og instrumentering?

Nei, tror ikke det er James Blunt. High er det helt sikkert ikke, og har sjekket tekster til mange andre av hans sanger og det virker ikke som om det er noen av dem.. men kan egentlig minne litt om hans sanger i stilen.

Ja, han synger ordrett bapaada (babaada) (om jeg hørte helt feil kan det ha vært nanaana, men tror ikke det) to ganger før hvert refreng. Dette synges litt mer i bakgrunnen/som et kor, selv om jeg tror det er den samme artisten som synger det. Jeg har søkt på lyrics babaada/babada/bapaada/bapada/nanaana/nanana/u name it på google men ikke sjanse om jeg finner sanger jeg leter etter.

Instrumenteringen er jeg ikke helt sikker på, for jeg hadde den så lavt på sist gang at det eneste som sitter igjen er melodien. Hadde jeg bare kunne sunget den og lagt den inn her!

Jeg har hørt den noen ganger tidligere, men tror det er noen uker siden hvertfall. Det er ingen gammel sang, det er jeg ganske sikker på. Tør nesten påstå at den er ny i år/i fjor.

:sukk: Jeg vil finne sangen!! :kjefte:

Gjest Gjest_Gjesten_*
Skrevet

Jeg tror det kan være muse med feeling good =)

Skrevet

Seal med den "kiss from a rose"...? Det begynner jo med sånn Babida babaa.. Hehe Spennende dette! Håper du finner utta det! Er helt grusomt å gå å gruble på sånne ting :-P

Skrevet

Kan det være han Michael Buble - eller hvordan man nå skriver etternavnet hans?

Skrevet

Du kan se om du finner den igjen på sider hvor du kan høre på sanger - f.ek.s her eller her.

Skrevet
Jeg tror det kan være muse med feeling good =)

Nei, dessverre.. :(

Seal med den "kiss from a rose"...? Det begynner jo med sånn Babida babaa.. Hehe Spennende dette! Håper du finner utta det! Er helt grusomt å gå å gruble på sånne ting :-P

Jeg vet! :) Men det er ikke Kiss From A Rose...

Kan det være han Michael Buble - eller hvordan man nå skriver etternavnet hans?

Hvilken sang da i så fall? Har søkt på ham og hørt et par sanger, men er ingen av dem..

Du kan se om du finner den igjen på sider hvor du kan høre på sanger - f.ek.s her eller her.

Har allerede prøvd begge de sidene (og flere) og søkt på masse forskjellig, men finner den ikke allikevel!!

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Fly High med Shaggy ft. Gary Nesta Pine?

Skrevet
Fly High med Shaggy ft. Gary Nesta Pine?

Nei, det er ikke Shaggy som synger. Og ikke featuring noen som helst tror jeg. Hvertfall ingen rapper! :)

Dette er en rolig sang. En mann som synger. Babaaada babaaada.

Skrevet

Du kan jo prøve å tappe sangen her. Kan være litt vanskelig å få det til å funke, men er vel verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...