Gjest utlogget bruker Skrevet 22. november 2009 #1 Del Skrevet 22. november 2009 Hei dere, Jeg er en dame på 27 som lurer på Faglærerutdanning i formgiving, kunst og håndverk. Jeg har selv gått formgiving på videregående og storkoste meg. I senere tid har jeg tatt steg utenfor formgiving og studert grafisk design og deretter animasjon og akttegning. Jeg har jobbet i film og spillbransjen i flere år, men det er en bransje som er vanskelig med tanke på en sikker og trygg jobb. Alt er jo prosjektbasert..Jeg får jobb, men jeg skulle gjerne hatt en fast sikker stilling slik at jeg kan få boliglån. Det å være lærer er en tanke jeg liker. Jeg trivest rundt ungdom og har massevis av tålmodighet. Det er en stund siden jeg har studert, og er nå litt nølende med tanke på 3 nye år for å få bachelor, spesielt fordi jeg har god erfaring og innsikt i det å tegne. Jeg er redd for å studere ting som jeg allerede kan.. Jeg har sett litt rundt etter jobber på nav sine sider, og det er overraskende lite stillinger ledige som formgivinglærer.. Tanken på å utdanne seg til arbeidsledighet er lite god. Noen som studerer til å bli faglærer i formgiving? Noen med råd og erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #2 Del Skrevet 22. november 2009 Det kan hende du kommer inn på praktisk pedagogisk utdanning med den bakgrunnen du har og ikke trenger en hel faglærerutdanning. Eventuelt holder det kanskje å ta et år med relevante fag før ppu (dette kommer an på hva slags utdanning du har, hvis det er et år på NKF o.l tror jeg ikke det hjelper, men om du har bachelor fra kunsthøyskole eller annen offentlig høyskole kjenner i hvert fall jeg folk som har kommet inn på PPU med dét). Ville hørt med de høyskolene og universitetene som tilbyr PPU om mulighetene dine og om hva du kan gjøre for å forbedre mulighetene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #3 Del Skrevet 22. november 2009 men ja, det er sant at det er få stillinger som faglærer i forming, i hvert fall i følge flere jeg kjenner. Det kan hjelpe om du har flere undervisningsfag, for eksempel går animasjon og medievitenskap inn under medier og kommunikasjon og ikke forming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå