Gå til innhold

Stelton kanne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempe kjipt, Stelton kanna mi knuste. Den er nesten ubrukt og jeg har fått den i gave, litt flaut å ønske seg ny.

Men den sto altså på et teppe og knuste bare av å velte, kan dette være normalt? Når de er så dyre må de jo tåle å velte fra stående stilling.

Men det er jo mange der ute som har sånn, er det noen som vet om det er normalt? Hadde den stått på et hardt gulv eller på et bord så hadde jeg mer forstått at den knuste, men det var jo ikke tilfelle. Kjenner jeg er skikkelig irritert på at så dyre varer kan være så dårlige!!!! :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glass knuser.

Du får kjøpt nytt glass til den der de selger Steltonkanner.

Skrevet

d visste jeg ikke gikk an. Takk for hjelpen, da skal jeg i glassbutikk å kjøpt innmat :)

Skrevet

Ja, de knuser veldig lett, vi har selv knust noen i årenes løp. Men det er forståelig når man ser hvordan kolben er.

De er likevel verdt det synes jeg - verdens beste kanner til både varmt og kaldt.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Takk for at du kurerte min lyst på en slik kanne :)

Tror heller jeg får gå på jakt etter en ny av min gode STÅLkanne som holder utrolig godt på varmen.

Skrevet

hva er prisen for ny innmat?

å selger de det overalt hvor de selger kannene?

Skrevet
Takk for at du kurerte min lyst på en slik kanne :)

Tror heller jeg får gå på jakt etter en ny av min gode STÅLkanne som holder utrolig godt på varmen.

Hehehe :)

En helt annen ting: Jeg har gitt bort noen Steltonkanner de siste årene, og det er faktisk ingen som liker dem ;) De er fine, bevares, men de er jo ikke brukervennlige! Drypper og renner. Har to selv, og er enig, men MÅ jo nesten bruke dem allikevel ;)

Skrevet

Har kanskje ikke noe med saken å gjøre, men hva er det ved Stelton-kannene som gjør at dere liker dem så godt? Da mener jeg utseendemessig. Jeg synes nemlig de ser ganske triste ut.

Skrevet

(må også slenge meg på de som ikke er fornøyd med Steltonkanna. Huseiern min, som er en gammel dame, har en slik kanne, og den er faktisk for høy og lang til at hun greier å helle fra den når det er lite kaffe igjen, man må jo enten sette kaffekoppen på gulvet eller ha ganske så god vridning på armen, og endel styrke). Dessuten drypper den som bare det, og lokkat ha en tendens til å hoppe av, men det kan jo skyldes slitasje. Kanna i seg selv er pen den, men det finnes mange andre mer praktiske og like pene kanner. Design bør uansett ikke gå foran bruksegenskaper, men hånd i hånd med dem.

Skrevet
Har kanskje ikke noe med saken å gjøre, men hva er det ved Stelton-kannene som gjør at dere liker dem så godt? Da mener jeg utseendemessig. Jeg synes nemlig de ser ganske triste ut.

Det kommer vel helt an på øyet som ser. Selv synes jeg de ser veldig bra ut, enkle og stramme i formen. Og veldig mange bra farger å velge i.

Men først og fremst er det egenskapene til å holde på temperaturen jeg er fan av, i tillegg til helletuten som absolutt ikke drypper.

Skrevet

Jeg har to slike kanner, og er superfornøyd!

Jeg er superfornøyd med mine, og får særs få klager på de!

Jeg har hatt de med på tur, bruker de ute og inne, og aldri opplevd verken lokk som hopper av, at de velter lett, drypping eller søling.

Også er de jo fantastisk fine! Er jo en grunn til at de har blitt stilikoner og vært bestselgere siden 70-tallet! ;)

Hvis du vil ha en kanne som holder på varmen i 20 timer, tåler å falle ned på gulvet osv, så får du kjøpe deg en arbeidstermos...

Skrevet

Selv om du fikk den i gave så har du kanskje garantibevis? Greit å sjekke det ut før du kjøper ny tenker jeg! :)

Gjest Ei som har solgt termokanner i å
Skrevet
Jeg har to slike kanner, og er superfornøyd!

Jeg er superfornøyd med mine, og får særs få klager på de!

Jeg har hatt de med på tur, bruker de ute og inne, og aldri opplevd verken lokk som hopper av, at de velter lett, drypping eller søling.

Også er de jo fantastisk fine! Er jo en grunn til at de har blitt stilikoner og vært bestselgere siden 70-tallet! ;)

Hvis du vil ha en kanne som holder på varmen i 20 timer, tåler å falle ned på gulvet osv, så får du kjøpe deg en arbeidstermos...

VIKTIG Å HUSKE PÅ I FORHOLD TIL Å HOLDE LENGE PÅ VARMEN;

Så lenge man har forvarmet kanna (altså hatt varmt vann i før man har i kaffen) og kanna er full og korken holdes lukket holder den maksimalt på varmen med et temperaturfall på ca 1℃ i timen. For hver gang det skjenkes av kanna erstattes noe av det varme innholdet med "kald" luft og temperaturen faller mye fortere. Det samme gjelder om man fyller ei 1 liters kanne med 1/2 liter kaffe, den vil også holde dårligere på varmen enn om den var full. Dette gjelder også termoser. Kanner/termoser med glassinnmat holder stort sett bedre på varmen enn kanner med stålinnmat.

Selv om du fikk den i gave så har du kanskje garantibevis? Greit å sjekke det ut før du kjøper ny tenker jeg! :)

Knust kolbe går normalt sett ikke på garantien. Da jeg jobbet i en kjøkkenutstyrsbutikk byttet vi stadig kolbe for folk i både Stelton og Alfi kanner. Kolbene kostet ca 200-300 kr og da følger det også med ny pakning.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Har og to,og jeg liker utseendet på dem, men det er faktisk det eneste jeg liker. De er høye og vinglete. Gjester søler lett med dem, og lokket er jo et eventyr i seg selv. Nei, ellers takk, finnes mye annet bra på markedet. Bruker mine bare utendørs, i hagen om sommeren. Der gjør det ikke noe om en søler, inne eller på hvit duk har de ingenting å gjøre

Skrevet

Synes det er så rart med dere som søler med kannene!? Skjønner ikke hva dere gjør feil, bortsett fra at jeg vet at det er de som "holder på lokket" siden de er redd det skal dette ut, og da sprer strålen seg på samme måten som om du setter fingeren på vannkrana.

Mannen min var skeptisk, men testet ene kannen en gang vi satt på verandaen. Han skulle ta siste rest av kaffe, og holdt til slutt kannen rett opp og ned. Uten å verken søle eller miste lokket.

Dette viser jeg til mine kunder når jeg selger de også... Også ber jeg de om å øve seg litt over vasken før de bruker den på duken fra oldemor, siden det som nevnt er veldig lett å søle hvis man er redd for nettopp det.

Forøvrig mistet jeg en Stelton-kanne fra nesten en meters høyde ned på betonggulv dekket med linoleum. Ikke en sprekk i kolben, så tror nok TS må ha vært max uheldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...