Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer møtte jeg en fyr på nettet, og det sa pang da vi møttes på alle måter.. Full klaff fysisk, etter å ha pratet hele nettene bort med latter og smil i to uker.. Men på slutten av helgen vår kjente jeg at noe var galt. Og ganske riktig.. Etter noen dager med stadig færre meldinger kom sannheten: han ville legge oss på is. Eksen hadde ringt og sendt meldinger hele helgen mens jeg var der. Det var bare noen mnd siden bruddet, og nå ville hun ha han tilbake. Det var hun som dumpet han, men nå var hun gravid med han hun gikk til..og som hadde dumpet henne. What goes around comes around. Men han ville uansett legge oss på is, fordi han kjente han ikke var ferdig med eksen.. Jeg taklet dette dårlig, hjertet hadde allerede falt, og fallhøyden var stor. Jeg freste ifra meg over sms de neste dagene..han svarte aldri. Sorgen hang hardt i, og hver gang jeg møtte andre menn sammenlignet jeg. Ingen matchet. Alle var feil. De var jo ikke han.. Så plutselig tar han kontakt på msn. Beklager seg. Vi prater. Kjemien er der igjen, og vi snakker om natten vår sammen.. Ingen av oss kan glemme den, den seksuelle kjemien er enorm. Nå har det blitt 3 mnd siden vi møttes i sommer, første og siste møte. Vi har begge sendt sexy meldinger i fylla litt her og der.. Men nå pratet jeg med han på msn i natt igjen. Han vet jeg skal på hans kant av landet, og vil treffes. Men så kjenner jeg.. Er det bare for sexen? Eller har han lagt eksen bak seg og vil se om kjemien er den samme med meg enda? Han er en rolig og sjenert type, går sjeldent på byen og er ikke sånn som trekker damer med seg hjem. Så han har faktisk ikke hatt sex siden meg i sommer.. Tør jeg møte han? Er han bare sexlysten eller kan dette være starten på noe mer, til tross for ugreien i sommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde droppa det. Han hadde sjansen og tok den ikke. Life moves on.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Umiddelbart tenker jeg at han har holdt deg på is mens han fant ut av ting med eksen. Og det er i og for seg greit. Du må følge din egen magefølelse og gjøre det du føler er rett.

Personlig hadde jeg ikke vurdert det en gang. For meg er det uaktuelt å være "reserve". Skal jeg være i et forhold, så er det fordi ingen av oss er i tvil om at vi vil ha hverandre.

Men det er meg. Og jeg kjenner ingen av dere, og vet ikke noe om hvilke følelser som er der.

Skrevet

Hadde aldri latt en reserve. Hadde følt meg smålig og noe ville bare vært totalt ødelagt til å sette igang igjen. Nei, ha selvrespekt, du finner helt sikkert en annen.

Skrevet

Jeg ville nok ikke gitt han den muligheten. Han hadde sjansen, men valgte deg vekk. Kanskje det ikke funket med eksen, derfor kommer han tilbake til deg... Nope, hadde ikke godtatt å være andrevaget gitt!

Gjest Gjest_Becca_*
Skrevet

Det er ikke sikkert du er andrevalget nå , men du var andrevalget i sommer .

Han virker jo ikke akkurat som en person som vet hva han vil heller og hvis du velger å prøve igjen , så kan du riskiere å oppleve det samme igjen om ikke så altfor kort tid .

Skrevet

Det høres tungvint ut når han bor på en annen kant av landet. Da blir det vanskelig å prøve ut ting. For han kan jo ikke vite ting mer sikkert nå enn han gjorde i sommer.

Skrevet

Høres ut for meg at han gjerne vil ha i både pose og sekk. Dump han!

Skrevet

Nei, han gikk aldri tilbake til henne. Han trengte bare tid til å legge ting bak seg. Er vel en voksen ting å tenke det når det er et 2 år gammelt forhold som tok slutt bare noen måneder før han traff meg? Og hun på toppen av alt er gravid og dumpet og spiller på følelsene hans? Jeg føler meg ikke som en nummer to. Han holdt eksen på avstand og hjalp med å skaffe et sted hun kunne bo og tipset venninnen hennes om at hun trengte hjelp. Og så brukte han tid på seg selv, klarnet tankene. Og tok kontakt med meg.. Jeg er bare varsom. Vil ikke være bare en sexgreie.

Skrevet

Han er sexlysten. Og med god grunn. Men grunnen er først og fremst at han liker deg som menneske, og som kvinne. Hvis det bare var sex han var ute etter, så hadde han brukt deg godt seksuelt hele tiden mens han hadde sin x i hodet. Han klarte ikke å bruke deg seksuelt fordi han hadde x i hodet, han innså det, at han ikke var klar ennå, og trakk seg tilbake. Han er trolig monogam, og har problemer med å elske med en kvinne mens han har følelser med en annen.

Nå regner han seg for å være klar. Han er endelig klar for deg. Følelsene hans er i stor grad frigjort fra x. Han kommer kanskje til å få små flashbacks, men de kommer til å bli svakere og svakere.

Skrevet

Greit at han ikke holdt fast ved deg i sommer, det er jo ikke positivt, men siden han da hadde bare 2 ukers chat på nett og ett eneste helgetreff å bygge følelser og inntrykk av deg på, er det ikke rart at han ble usikker når eksen la seg etter ham.

Ville ikke lagt avgjørende vekt på fornærmelsen over å bli valgt bort, treff ham igjen og se an hvordan det utvikler seg og hva du føler av kjemi og tillit da.

En fyr som vingler vil jeg ikke ha, men han må jo få litt mer tid på seg enn en så kort flørt før en avkrever at han skal vite helt sikkert hva han vil.

Skrevet
Greit at han ikke holdt fast ved deg i sommer, det er jo ikke positivt, men siden han da hadde bare 2 ukers chat på nett og ett eneste helgetreff å bygge følelser og inntrykk av deg på, er det ikke rart at han ble usikker når eksen la seg etter ham.

Ville ikke lagt avgjørende vekt på fornærmelsen over å bli valgt bort, treff ham igjen og se an hvordan det utvikler seg og hva du føler av kjemi og tillit da.

En fyr som vingler vil jeg ikke ha, men han må jo få litt mer tid på seg enn en så kort flørt før en avkrever at han skal vite helt sikkert hva han vil.

Det er sånn jeg også tenker! Hvem er jeg til å kreve følelsesmessig forpliktelse og 'vågalhet' av en som bruker tid på å knytte seg og som tar ting seriøst enten det er det ene eller det andre.. Han hadde følelsesmessige forpliktelser til eksen i forhold til hans egen moral. Jeg forstår den, jeg har vært glad i alle mine ekser på et tidspunkt og ønsker ingen av dem vondt. Jeg er voksen nok til å takle en sånn type tankegang i en mann, jeg har ikke enerett og fasit på følelsesmessige reaksjoner. Mange bastante og lite gjennomtenkte svar her merker jeg. Kanskje litt unge brukere? Jeg føler meg ikke på noen måte som nummer to, jeg er derimot takknemlig for at han sa ifra så tidlig istedenfor å la meg falle enda hardere. Det finnes nok av den sorten! Nei jeg tror jeg vil møte han og sjekke ut kjemien.. Er den der ennå, så setter jeg lett strek over det i sommer, men å være elskerinne og KUN det, det gidder jeg ikke. Men det vil jo bare tiden vise..

Skrevet

3 måneder er ikke lenge, jeg ville ikke stolt på at han var ferdig med henne nå heller, for å si det slik.

Skrevet
3 måneder er ikke lenge, jeg ville ikke stolt på at han var ferdig med henne nå heller, for å si det slik.

Han er neppe 100% ferdig med følelsene, men sannsynligvis nok ferdig til at han selv regner seg klar til å gå videre. Nok ferdig til at han har bestemt seg for at hun ikke skal tulle mer med han.

Hvis hun ringer, så tror jeg han får et følelsesmessig glimt, men jeg tror ikke han vil ønske seg tilbake til henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...