Gå til innhold

seniorkonsulent

Gjest Gjest_Tatiana_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tatiana_*

Jeg får sannsynligvis tilbud om en seniorkonsulent-stilling i staten nå (jippi!!)

Jeg har 4-5 års ansiennitet. Hvor høy lønn kan jeg forvente å få tilbud om?

Det ser ut til at seniorkonsulenter starter på lønnstrinn 46. Vil det si at jeg sannsynligvis bare får tilbud om lønnstrinn 50? (et hopp hvert år). Eller er det vanlig å tily litt høyere?

Jeg har nå en førstekonsulent-stilling på samme arbeidsplass, og har lønnstrinn 48. Det vil mao. si at jeg kun går opp to lønnstrinn...

Er det noen med erfaring der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seniorkonsulent i staten - eller senior tilsvarende i private selskaper - er en tittel som ikke har noe med alder å gjøre ;-) Man kan fint være 30 år og senior konsulent. Navnet "senior" kom vel for å markere skillet mellom fersk og junior og litt mer erfaren og viderekommen.

Lønn i staten for en slik stilling, om du har en Master (samme hva), er gjerne rundt kr. 450.-600.000. Overtid etter AML kommer i tillegg, det samme med suveren pensjonsordning og boliglån på 2% i Statens Pensjonskasse.

I privat sektor ligger en tilsvarende senior stilling på 450-550.000.

Staten har derfor samme eller høyere lønnsnivå enn ansatte i årivate større selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tatiana_*

Takk for svaret!

Jeg har hovedfag (det som nå heter master), så da kan jeg vel kanskje forvente minimum 450 000,- (det tilsvarer isåfall ca. lønnstrinn 58).

Jeg håper du har rett! Det hadde vært fint å gå opp litt i lønn når jeg "rykker oppover" i systemet.

Du har rett mht. alder, for jeg er bare 33 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!

Jeg har hovedfag (det som nå heter master), så da kan jeg vel kanskje forvente minimum 450 000,- (det tilsvarer isåfall ca. lønnstrinn 58).

Jeg håper du har rett! Det hadde vært fint å gå opp litt i lønn når jeg "rykker oppover" i systemet.

Du har rett mht. alder, for jeg er bare 33 år :)

Lønnstrinn 48 og 50 i staten, som du nevnte, hva er det i kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er faktisk lønningene i privat og offentlig sektor helt like.

Da forventer vel offentlig sektor en storstrøm av søkere til stillingene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønnstrinn 48 er 374 000,- og lønnstrinn 50 er 387 000,-

Ikke stor forskjell med andre ord.

Det er lønnen i et stort privat selskap, om du er nyansatt/har et par års erfaring, med Master. Bra startlønn de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...