Gjest jente27 Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Jeg har lest endel tråder, og ser at flere av dere her har møtt kjæresten på nettet. Hvordan kan man stole på at dette er samme mannen som han utgir seg for å være på nettet? Har dere tips til første date med en "nettforelskelse"? Jeg har truffet en fyr på møteplassen, og vi skal møtes i morgen. Jeg har aldri datet før, og aner ikke hva jeg skal snakke om eller hvordan jeg skal forholde meg. Tips mottas med stor takk!
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Jeg hadde aldri gjort dette. Jeg er mye mere glad i den "gamle" metoden, å møte noen i butikken og slå av en prat med. Men når det er sagt, så har jeg møtt mange damer (venninner) via internet. Litt skumlere med menn vil jeg si.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Man kan aldri vite 100% sikkert at han er akkurat slik han har utgitt seg for, men det er noe man ofte må ta sjansen på. Menn jeg har møtt på nettet har aldri vært noen annen enn de har utgitt seg for, men man bør alltid ta forhåndsregler allikevel. Var jeg deg, ville jeg møtt han et offentlig sted først for å være på den sikre siden. Lykke til
Gjest lykkelig forelsket Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Det fins jo ingen garantier for at man har gitt et sant av seg selv via nettet. Det gjelder begge kjønn, og han er sannsynligvis like spent på deg! Har selv truffet verdens flotteste mann på denne måten, men var også skeptisk og veldig nervøs i forkant. Vi hadde skrevet til hverandre en god stund før vi gikk over til tlf. Vi avtalte å møtes i byen og rusle rundt i all offentlighet. Jeg ba ei venninne sette seg på en benk i området slik at jeg hadde en "utvei" hvis ting ble feil. Men det ble full klaff fra første øyekast Lykke til
Anglofil Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Man har selvsagt ingen garantier, men jeg fikk se han på webcam først, vi vekslet sms og vi møttes på et offentlig sted (en pub). På den måten ble det mindre farlig. Det viste seg heldigvis å være den personen han utga seg for å være. Det beste valget jeg har tatt noen gang. Mvh Yvonne
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Traff gubben min på nett jeg.. og det er så lenge siden at det var før det ble vanlig!
Gjest Gjest_mannebein_* Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Hvordan kan man stole på at dette er samme mannen som han utgir seg for å være på nettet? Heller ikke i det virkelige liv har man garantier for at sjarmøren egentlig er hyggelig når det kommer til stykket. Min kone møtte en mann på nettet. Nå er hun gift med ham. Altså meg. Jeg har truffet en fyr på møteplassen, og vi skal møtes i morgen. Jeg har aldri datet før, og aner ikke hva jeg skal snakke om eller hvordan jeg skal forholde meg. Tips mottas med stor takk! Hva med å være deg selv? Ja, for du vil vel ikke utgi deg for å være en annen enn du er... eh... eller hva? Hm. I morgen kommer det kanskje en melding fra ham her på forumet: "Jeg har møtt ei jente. Hvordan kan jeg vite at hun er så snill og hyggelig som hun utgir seg for å være på date?"
Firefly Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Hei! Dette er nok ikke så skummelt som du tror! Både jeg og mange mine venninner driver med nettdating, og jeg har aldri truffet noen "skumle". Hvis han inviterer meg hjem første gang vi skal møtes ringer varselklokkene mine. Jeg møter han alltid 2-3 ganger på et offentlig sted, en cafe el., før det eventuelt blir en "hjemmedate". Er fyren en dust finner du forhåpentligvis ut av det når du blir kjent med han, så hold deg til trygge møteplasser til du føler deg trygg. De fleste mennesker på nettdatingplasser nå om dagen er er helt flotte, sikkert noen creeps innimellom også, men de avslører seg ofte før det kommer til et evt møte. Mye fokus på sex i meldingene de sender, raskt ut med forespørsler om msn og facebook osv. En som hadde fått e-post adressen min for å sende meg bilder av seg selv brukte den for å finne telefonnummeret mitt, det gikk over en grense og han ville jeg ikke treffe. Men som sagt, de fleste er snille og gode Lykke til på daten!
Raven Emerald Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Lurer på om jeg har en evneveik impulskontroll, når jeg ser hvor forsiktige alle andre har vært...lol... Jeg hadde snakket med min daglig, via Skype og Yahoo, i ti dager, før jeg dro til Danmark for å besøke ham i noen dager. =P Gikk over all forventning, det.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Det er vel like stor sjangs du møter en på byen som juger om segselv. Fordel med å date på nett er at du blir kjennt med den andre personen fra "innsiden" først. Så personlighet teller mer enn stil osv. Jeg har møtt mange på nett. Det har vært gøy, men min samboer møtte jeg gjennom en felles venn. Lykke til
Gjest Gjest_TS Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Tusen takk for tips folkens. Jeg er veldig nervøs, men kan ikke annet gjøre enn å være meg selv, som dere sier Håper bare vi finner noe å snakke om...
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 Jeg har snakket med en gutt på msn i 7 år, og vi sender meldinger nesten hver dag. Veldig koselig:) Men ingen av oss har brakt 'skal vi møtes' på bane, hehe.. Lurer på om det skjer noen gang!
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Jeg møtte en fyr på nettet for halvannet år siden, og nå er vi gift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå