Gå til innhold

For kresne damer her + frekk holdning.

Gjest CamillaT

Anbefalte innlegg

Poenget mitt er bare at uansett hvor kresne damene på forumet her virker, og uansett hva de sier, så kommer du langt med å være snill og grei også ;)

Eller for å si det på en annen måte - hvis et parforhold skal kunne fungere, så må begge parter være snille og greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øhm, hvem her er det som har sagt at de ikke vil bli sammen med en overvektig mann?

Før i tiden - når mat ikke var en selvfølgelighet og i overflod - så var det faktisk høy status for en mann å være feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_øyvind_*
Eller for å si det på en annen måte - hvis et parforhold skal kunne fungere, så må begge parter være snille og greie.

Poenget var at løpet ikke er kjørt for de stygge siden snillhet er viktigere enn utseende når en dame skal velge en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at løpet ikke er kjørt for de stygge siden snillhet er viktigere enn utseende når en dame skal velge en partner.

Ja, hvis bare dama har litt sunt vett, så stemmer det sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også andre veien, vil jeg tro. :)

Jeg.

Enig. Jeg tenner ikke på overvektige menn. Synes ikke jeg skal føle meg slem/skyldig for at jeg har visse preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det viste seg at den viktigste egenskapen som kvinnen (både ubevist og bevist) ser etter hos mannen var "snillhet", og at han var til å stole på. Sett i et biologisk og evolusjonsmessig perspektiv forklarte forskerne dette med at snille menn hadde mye større sannsynlighet for bli værende hos kvinnen under oppveksten til barnet. Snille menn er også bedre fedre.

Det jeg har sett hevdet er heller at hunner hos mange arter velger ulike strategier. Noen hunner velger snille menn med vanlige gener i håp om at omsorgen skal kompensere, mens noen søker etter hannene med best gener og håper at de gode genene skal kompensere for manglende omsorg i oppveksten. De overkresne damene tilhører nok sistnevnte gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...