Gå til innhold

For kresne damer her + frekk holdning.

Gjest CamillaT

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det alltid trenger å være at kvinnen har forfalt raskere enn mannen, det kan like gjerne være at hun benyttet det overtak kvinnen har i ungdommen til å kapre en mann hun senere neppe ville ha fått fatt i.

Kvinner og menn har ganske ulike popularitetskurver gjennom livet; kvinnen får en pangstart på sitt voksenliv, noe som henger sammen med at hun er aktuell som kjæreste for mange årskull eldre gutter. Dette kan være med å forklare hvorfor kvinner som finner livsledsager tidlig oftere har menn som ligger et par hakk over dem i attraktivitet.

Jeg er definitivt mer attarktiv nå, enn da jeg var fjorten, femten.

Det er vel ikke slik at du ønsker å bli fjorten igjen, for de guttene du hadde sjans på da er vel ikke så interessante for deg i dag. :gjeiper: Men da du var på den alderen var du mer populær enn tilsvarende attraktive jevnaldrende gutter , mens du i dag neppe har tilsvarende overtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S
Det er vel ikke slik at du ønsker å bli fjorten igjen, for de guttene du hadde sjans på da er vel ikke så interessante for deg i dag. :gjeiper: Men da du var på den alderen var du mer populær enn tilsvarende attraktive jevnaldrende gutter , mens du i dag neppe har tilsvarende overtak.

Nei. Det er omvendt. I dag er jeg full pakke. Jeg har overtaket i ennå noen år, før jeg blir for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate W da, beskylder du meg for å juge? :sjokkert:

Jeg er faktisk ikke så opptatt av utseende. For meg er det "bra nok" at jeg liker det jeg ser, om du skjønner hva jeg mener.

Kjæresten min er ikke den kjekkeste i verden, det ser jeg rent objektivt. Men jeg syns jo han er skjønn, fordi jeg er så glad i han.

Tror det er mye sant i ordtaket: " vi elsker ikke mennesker fordi de er vakre, men vi syns de er vakre fordi vi elsker dem"

Aha, her har jeg blitt misforstått ser jeg. Når jeg sier at så klart betyr utseendet noe, så betyr ikke det at utseendet skal være slik eller sånn, det betyr at JEG (personlig) må finne partner tiltrekkende, og ha kjemi med ham.

Det betyr ikke at han må være høy, lav, mørk, lys eller noe som helst annet, men det betyr at når JEG ser på ham, så må jeg syns han er den kjekkeste i verden, og det må kile i magen. Gjør jeg ikke det, så er det faktisk ikke vits.

Når det gjelder menn som er lavere enn meg, så bryr det meg midt i ryggen, jeg har vært sammen med menn som har vært 167, jeg. Selv er jeg nesten 180. Det har de fleste mennene jeg har datet sagt de har vært også, men med få unntak har de alle vært lavere enn meg...

Det bryr jeg meg ikke om, men ikke jug på deg to cm for å få sjans, det er dustete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ikke at han må være høy, lav, mørk, lys eller noe som helst annet, men det betyr at når JEG ser på ham, så må jeg syns han er den kjekkeste i verden, og det må kile i magen. Gjør jeg ikke det, så er det faktisk ikke vits.

Dette oppnår du bare så lenge forelskelserusen varer.

Og det gjør den typisk i ca 6 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje for deg, det gjelder ikke for meg. Slutt å snakke på vegne av andre enn deg selv, Steinarboy.

Syns jeg han er den kjekkeste i verden, så er han den kjekkeste i verden, uansett. På samme måte som at han må elske meg, og hvordan jeg ser ut. Det er en del av pakka det, ikke bare de første seks månedene.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig det er slik du har følt det selv, det trenger dog ikke å være slik for andre. Selv har jeg vært sammen med kjæresten min i snart 16 mnd og kan fremdeles føle denne kriblingen i magen. Kanskje ikke hele tiden, men den er der - helt klart.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare tror at mange har urealistiske forventninger til forelskelsen og kjærligheten. Og det er ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje noen av oss ser på de som har funnet den, levd lykkelig i et helt liv og prøver å speile det, snarere enn å ta utgangspunkt i det negative.

Det handler om fokusering og hvilke briller man velger å ha på seg. Og ikke si at jeg er naiv, det er faktisk ikke det det handler om. Det handler om å være trygg på seg selv og hva man kan tilby en partner, snarere enn å stille krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tror at mange har urealistiske forventninger til forelskelsen og kjærligheten. Og det er ikke sunt.

Urealistiske? Jeg lever jo selv i et samboerskap og vet at det kan fungere bra.

Nei, alt går ikke på skinner hele tida, det har også vært tøffe perioder som har spilt sin rolle i vårt forhold, jeg ser ingen grunn til å romantisere det mer enn nødvendig. MEN, det er jo derfor det også er så viktig å jobbe for forholdet - gjennom de små kjærtegn og kvalitetstid med hverandre når eksamenstid, sykdom og jobb setter sitt preg på hverdagen. Og med å arbeide med forholdet oppnår vi å beholde denne kriblende følelsen.

Skal si deg at ingenting får meg mer til å krible enn når samboer står der med ferdiglaget middag når jeg kommer hjem fra jobb, jeg er sliten og hodet banker - og han har tent stearinlysene og masserer nakken min. Det er faktisk ikke mer som skal til - litt "kjæresteluksus".

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt poeng er at om du maler verden svart, så blir den det.

Tja, den blir sikkert ikke noe lysere av det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er omvendt. I dag er jeg full pakke. Jeg har overtaket i ennå noen år, før jeg blir for gammel.

Når unge jenter er mer populære enn tilsvarende attraktive unge gutter er det jo enkle markedsmekanismer som ligger til grunn. De unge jentene har fler å velge mellom enn de unge guttene fordi de er populære hos gutter i flere årskull oppover, mens guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre og rikere gutter om jentene i eget kull.

Når man er 13-14 er det ikke så aktuelt å gå ned i alder for å finne kjæreste selv om man er gutt, men etter hvert som vi blir eldre begynner vi også å oppleve fordelene med denne kulturen. Når vi har mer sjans på jentene i kullene under enn guttene på disse jentenes egen alder. Men fortsatt sliter man med konkurransen fra eldre gutter om jentene i eget kull. I siste halvdel av tjueårene begynner dette å jevne seg ut, og en gang etter fylte tretti vipper det over.

Så lenge det er omtrent like mange kvinner som menn i verden kan ikke en kvinne være veldig mye mer populær enn en tilsvarende attraktiv mann gjennom hele voksenlivet. Jenter har overtaket tidlig i livet, men overtaket varer ikke evig. Livet sett under ett vil en åttermann være like populær hos det annet kjønn som en åtterkvinne, en femermann like populær som en femerkvinne. Selv om hun i sin glanstid er mer populær enn han noensinne kommer til å bli. Den voksne mannen har aldri et så stort overtak på kvinnen som den unge kvinnen har på den unge mannen, men til gjengjeld har han overtaket en større del av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når unge jenter er mer populære enn tilsvarende attraktive unge gutter er det jo enkle markedsmekanismer som ligger til grunn. De unge jentene har fler å velge mellom enn de unge guttene fordi de er populære hos gutter i flere årskull oppover, mens guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre og rikere gutter om jentene i eget kull.

Når man er 13-14 er det ikke så aktuelt å gå ned i alder for å finne kjæreste selv om man er gutt, men etter hvert som vi blir eldre begynner vi også å oppleve fordelene med denne kulturen. Når vi har mer sjans på jentene i kullene under enn guttene på disse jentenes egen alder. Men fortsatt sliter man med konkurransen fra eldre gutter om jentene i eget kull. I siste halvdel av tjueårene begynner dette å jevne seg ut, og en gang etter fylte tretti vipper det over.

Så lenge det er omtrent like mange kvinner som menn i verden kan ikke en kvinne være veldig mye mer populær enn en tilsvarende attraktiv mann gjennom hele voksenlivet. Jenter har overtaket tidlig i livet, men overtaket varer ikke evig. Livet sett under ett vil en åttermann være like populær hos det annet kjønn som en åtterkvinne, en femermann like populær som en femerkvinne. Selv om hun i sin glanstid er mer populær enn han noensinne kommer til å bli. Den voksne mannen har aldri et så stort overtak på kvinnen som den unge kvinnen har på den unge mannen, men til gjengjeld har han overtaket en større del av livet.

Spørsmålet er: hvordan får vi til en helt nødvendig endring av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Aha, her har jeg blitt misforstått ser jeg. Når jeg sier at så klart betyr utseendet noe, så betyr ikke det at utseendet skal være slik eller sånn, det betyr at JEG (personlig) må finne partner tiltrekkende, og ha kjemi med ham.

Når det gjelder menn som er lavere enn meg, så bryr det meg midt i ryggen, jeg har vært sammen med menn som har vært 167, jeg. Selv er jeg nesten 180. Det har de fleste mennene jeg har datet sagt de har vært også, men med få unntak har de alle vært lavere enn meg...

Det bryr jeg meg ikke om, men ikke jug på deg to cm for å få sjans, det er dustete!

Da var vi jammen enig igjen, vi bare sa det med forskjellige ord :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Elisabeth_*

Enig med trådstarter.

Jeg er ei jente med slanke former og pent ansikt og er sammen med en overvektig gutt, som sjarmerte meg ned i senk da vi begynte i samme klasse på 1. vgs. Vi har nå vært sammen i 1 år.

Blir litt smålig irritert av å lese innleggene til disse damene som sitter her på forumet dag inn og ut og virker "for god for noen".

Om dere aldri har gitt en mindre pen person en sjans, så vet dere heller ikke hva dere snakker om. Og det er fordi dere var så jævla overlegne og arrogante og gikk rett til den kjekke mannen på festen/baren e.l.

Min gutt er kanskje ikke den beste i senga og har kanskje ikke den lengste staken, men fytti katta vi har det fint sammen. Han får meg til å le, han bryr seg om meg og viser det skikkelig.

De usikre mannfolka som kommer hit må jo bli vettskremt av de kvinnfolka her og tror vel at alle er sånn, for ingen av mine venninner prioriterer utseende fremfor personligheten.

Greit at noen nekter å bli sammen med en tjukk/stygg mann, men da er det noe som gikk galt under oppdragelsen og oppveksten. Om du kvalmes av et annet medmenneske, så er det noe galt med deg. Nå er det vel stort sett bare damer som ikke får seg noe for at de nettopp er så sykt kresen og tror de er de vakreste i verden.

Damer, og spesielt de eldre damene her på forumet burde vite bedre enn noen andre at det er personligheten som teller. Og om utseende ikke er det beste, så gjør det ingenting. Så lenge man har det fint og trives sammen med partneren, så er det det absolutt viktigste i et forhold.

Lev livet, ikke lev livet etter hvordan andre vil at du skal leve livet. For det er faktisk noen som har fått deg til nettopp å mene at feite personer er _stygg_. Og vet dere hvem det er? Jo nettopp, samfunnet! Personer som nekter å være sammen med mindre pene personer følger resten av saueflokken og innbiller seg at de føler seg bedre med å være sammen med en kjekk mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_øyvind_*

Jeg satt å så på Discovery Channel her om dagen. De hadde et program om hva kvinner ser etter når de skal velge seg en partner.

Utseende til mannen spiller en rolle så klart, siden dette tyder på gode gener, som et eventuelt barn kan arve.

Men det viste seg at den viktigste egenskapen som kvinnen (både ubevist og bevist) ser etter hos mannen var "snillhet", og at han var til å stole på. Sett i et biologisk og evolusjonsmessig perspektiv forklarte forskerne dette med at snille menn hadde mye større sannsynlighet for bli værende hos kvinnen under oppveksten til barnet. Snille menn er også bedre fedre.

Poenget mitt er bare at uansett hvor kresne damene på forumet her virker, og uansett hva de sier, så kommer du langt med å være snill og grei også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...