Gå til innhold

sms tolking

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_tittei_*
Skrevet

Nå fikk jeg ogsås lyst til å kaste meg på å-tolke-sms-fra det-annet-kjønn-bølgen . Hva betyr det hvis en kamerat(fb) , som man ikke lenger treffer sender en melding hvor han skriver at "jeg savner igrunnen å treffe deg " ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
DEN virka litt suspekt..

Ja , i hvilken retning da , tror du ?

Skrevet
DEN virka litt suspekt..

Regner med du mener det ironisk.

Hadde jeg fått en slik sms ville jeg tolket det som at personen savnet meg og ønsket å møte meg. Men var usikker på om jeg ønsket det. Derfor uttaler han/hun seg slik

Skrevet
Han vil ha seg et nummer?

Mener dere at han vil møtes for å ha seg et nummer ?

Skrevet

Brutal mann , hvor er du når man trenger deg ?

Skrevet
Nå fikk jeg ogsås lyst til å kaste meg på å-tolke-sms-fra det-annet-kjønn-bølgen . Hva betyr det hvis en kamerat(fb) , som man ikke lenger treffer sender en melding hvor han skriver at "jeg savner igrunnen å treffe deg " ?

Faktisk så skrev en kamerat av meg dette til meg i dag.

Vi har ikke sett hverandre siden forsommeren, så jeg sa at han måtte bare ta turen bortom om han ville.

Vi satt å pratet i noen timer før han dro hjem igjen.

Min samboer er ikke hjemme, men han vet at han kom på besøk (nevnte det i en melding til ham).

Så det trenger ikke bety noe særlig mer enn at det er lenge siden sist og at det hadde vært hyggelig å treffes igjen.

(han skrev mer; savner å treffe deg)

Skrevet

Det betyr vel at han savner deg? Jeg ser ikke helt at det er noe å tolke her.

Skrevet
Det betyr vel at han savner deg? Jeg ser ikke helt at det er noe å tolke her.

Er han bare ute etter sex ?

Gjest fiskemann
Skrevet
Hva betyr det hvis en kamerat(fb) , som man ikke lenger treffer sender en melding hvor han skriver at "jeg savner igrunnen å treffe deg " ?

Hvis kameraten er ei jente, betyr det noe slikt som "jeg synes at du skal få noe å gruble på, for jeg tenker på deg hele tiden, men ikke på den måten som du tror at jeg tror at du ville likt".

Hvis kameraten er en gutt, betyr det noe slikt som "jeg savner igrunnen å treffe deg".

Skrevet (endret)

Han mener nok at siden dere hadde hyggelige treff på kafeen i sommer eller evt på den utefesten du vet, så har han noen hyggelige minner om det og tanker om kanskje hvis det er mulig å treffe deg senere ved en ubestemt anledning.

Han mener også at han ikke savner deg, han savner kun treffet. Om det var et heldig treff, så kan jo det forstås. Han er altså så ubestemt at han ikke foreslår at dere møtes, han savner kun å treffe deg. Det kan også forstås som at han egentlig ikke har til hensikt å treffe deg igjen, men kun har hyggelige minner om de treffene dere har hatt.

Hvis du spør om dere skal møtes igjen, og når, vil få nærmere greie på om han vil møtes igjen, eller om han kun anser det for hyggelige minner.

Hvis han er i et forhold. kan det i tillegg bety at forholdet har noen problemer, ettersom han koser seg med minner om deres treff. Eller hvis forholdet går bra, så er det kun en hyggelig bemerkning.

Hvis han har barn, og ikke er i et forhold, kan det bety at han hinter om at barna også har lyst til å treffe deg, men da kun hvis han får treffe deg først og forberede deg på det.

Hvis han ikke har bil, kan det bety at han skriver dette til deg, så du kan komme på besøk, og samtidig kjøpe med noe han ber om når dere har avtalt at du skal komme.

Hvis han er sterkt preget av moren sin, kan det bety at hun har kommet med kommentarer om hvorfor han ikke har dame, og han ser en mulighet i deg og muligens flere av fb-damevennene som evt damekandidater å vise for moren.

Ja, her er bare noen få av mange tolkninger på hva dette kan bety. Men jeg kjenner han jo ikke, så jeg gjetter på noen helt generelle greier. ;)

Endret av Illiya
Gjest Sandbekken
Skrevet
Regner med du mener det ironisk.

ser at ironi funker ikke over nett :P

Jaaa jeg var ironisk.

Skrevet

Har han vært fb'en din før, så vil han vel ha en ons eller noe da. Han sier jo at han savner å treffe deg og jeg regner med at å "treffe deg" betyr å ha sex... Men du kan jo spørre han om hva han mener hvis du fortsatt lurer.

Skrevet
Hvis kameraten er ei jente, betyr det noe slikt som "jeg synes at du skal få noe å gruble på, for jeg tenker på deg hele tiden, men ikke på den måten som du tror at jeg tror at du ville likt".

Hvis kameraten er en gutt, betyr det noe slikt som "jeg savner igrunnen å treffe deg".

Haha, tror du traff spikern på hodet der

Skrevet

han savner å treffe deg.

Dersom du lurer på hva han mener, så spør.

Skrevet

Han savner å treffe deg. Enkelt og greit. Jeg har sendt slike meldinger til min beste venninne, og hun har sendt slike til meg. Vi bor langt fra hverandre. Det betyr ikke noe annet enn det som står der, vil jeg tro :)

Skrevet

Kommer annpå hvilket vennskap dere har når jeg tenker etter. Er visse personer jeg ville ha grublet på, mens på andre ville jeg ha tolket det veldig enkelt.

Hvem er denne fyren liksom? ;)

Er han en flørt? en kjempe enkel kamerat?

Det aller enkleste er å spørre rett ut. Hva mener du med at du savner meg?

Regner med at du kan spørre om det. For hvis han var en smpel kamerat, hadde du ikke lagt noe i det fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...