Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Heisann! Håper noen der ute har noen gode tips til meg... jeg har blandingshud, med endel kviser. Etter mye prøving og feiling siste året har jeg endelig funnet en renseserie som holder kvisene noenlunde i sjakk: La Roche Posay Effaclar. Jeg bruker rensegeleen, toneren pluss fuktighetskrem. I tillegg bruker jeg peelingen til Dead Sea Spa Magic. Nå blir huden veldig fet, haken, nesen og pannen glinser skikkelig, bare 30 minutt etter rens, selv om jeg kutter ut fuktighetskremen. Det kjennes ut som om det ligger et lag med noe utenpå huden. Noen som har tips til gode produkter for å unngå dette? Jeg har mistet troen på hudpleiere, men kanskje noen av dere har gode råd? *håpe* Og, noen som har gode tips på bra ansiktsmasker for slik hud som jeg har?
Lisama Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Slet med akkurat de samme problemene, men jeg har nå gått over til Shiseido sin pureness serie med rens, mattifying toner og en mattifying gélekrem fra REN. Disse produktene er supre for kvisene og de holder huden min matt, men etter et par timer kan jeg gjerne bli litt blank. Da pleier å bruke Shiseido sine blotting paper, et slags papir som man trykker på huden og suger til seg ALT overflødig sebum. Disse er virkelig helt fantastisk, vil virkelig anbefale deg å skaffe deg disse. Super å ha med i vesken o.l når du trenger en liten oppfriskning :D De er gull verdt for meg hvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Clarins og Decleor er vanvittig bra mot fet hud. Jeg kjøpte det når jeg hadde fet hud etter graviditet. Slet med det i mange mnd. Så kjøpte jeg Ylang Ylang Decleor oljen, fetheten forsvant etter fire dager. Trodde søren ikke at det gikk an. :O Men det gjorde det. Så fikk jeg vite senere at jeg ikke måtte fortsette med produkter for fet hud, for jeg fortsatte jo med disse kremene. Men det viste seg at jeg hadde sensitiv hud, så jeg gikk over på krem som passet til huden min da. Denne skal du ha to dråper av hver dag, varer i evigheter: http://www.essentialdayspa.com/decleor-aro...isag-p_1162.htm
Gjest Lea Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Jeg har også forsøkt La Roche Posay, og jeg funderer på om den rensegelen er litt for uttørkende, slik at huden på en måte kompenserer med å bli fetere. Har tatt en pause fra den selv for å se om det hjelper. Ikke sikkert det er tilfelle for deg da, men ville bare tipse om det. Huden min blir verre (fetere) når jeg bruker sterke produkter, særlig ansiktsvann med høyt alkoholinnhold, vet ikke helt hvordan den toneren fra La Roche Posay er.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Takk for svar allesammen! Så Effaclaren kan gjøre det verre? Typisk om det skulle være tilfelle for meg også da... jeg som endelig hadde funnet en serie.. Lea: hva bruker du istedet fra Effaclar? Lurer på om det kan være sånn hos meg også, for de siste dagene har jeg vært flink og renset halsen også, og nå har jeg fått fet hud der og! Jeg får ikke åpnet den linken du sendte, gjest, hvor får jeg kjøpt disse produktene dere nevner? Og er de dyre? Drøy i bruk?
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Jeg har tendens til fet hud, jeg bruker serien til sensitiv hud fra la roche-posay. Rensen er sikkert ikke god nok for enkelte, men jeg elsker den. Den fukter utrolig mye, så av og til kan jeg glemme hudkremen fordi jeg er så smurt fra før. Den tetter ikke, men den legger igjen ett såkalt film/hinne på huden som mange ikke liker. Jeg derimot ser det positive i det, en behaglig følelse. Ikke noe stramhet eller fettete. Men jeg bruker litt toner etterpå, så det fjerner sikkert det værste. Som regel er glinsingen i huden nettopp fordi du ikke bruker riktig fuktighetskrem, siden huden prøver å olje seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 De er litt dyre,men er verdt det i lengden. For det er utrolig drøyt.Du får kjøpt dem i vanlige kosmetikk butikker og på nettet. Feks strawberrynet, ebay og sikkert mange andre steder.
Gjest Lea Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Takk for svar allesammen! Så Effaclaren kan gjøre det verre? Typisk om det skulle være tilfelle for meg også da... jeg som endelig hadde funnet en serie.. Lea: hva bruker du istedet fra Effaclar? Lurer på om det kan være sånn hos meg også, for de siste dagene har jeg vært flink og renset halsen også, og nå har jeg fått fet hud der og! Jeg får ikke åpnet den linken du sendte, gjest, hvor får jeg kjøpt disse produktene dere nevner? Og er de dyre? Drøy i bruk? Jeg la vekk Effaclar rensegele for en ukes tid siden, bruker liquid facial soap mild fra clinique akkurat nå, men har bare brukt den en uke, så kan ikke si så mye om det egentlig hjelper. Føler at den er mildere da. Jeg bruker da ingen av produktene fra Effaclar nå. Vet at mange skryter av Decleor, men det har jeg ikke prøvd, lurer på å prøve det etterhvert kanskje.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Lea: hvor kjøper du denne, og er den dyr? Har så lite penger for tida.... Men takk allesammen for at dere deler råd med meg!
Gjest Lea Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Lea: hvor kjøper du denne, og er den dyr? Har så lite penger for tida.... Men takk allesammen for at dere deler råd med meg! Kjøpte den i parfymeri til kr 180,-, men er sikkert mulig å kjøpe billigere på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå