Cæmis Skrevet 22. november 2009 #1 Skrevet 22. november 2009 Tar dere det litt på feelingen, eller tar dere kurs? Synes det er noe dyrt med 800-1000 kr per 60 min her i Oslo, og man trenger sikkert noen timer. Noen som følger noen DVDer eller nettsider som har god forklaring på en helt ok vals? Vil egentlig ikke ha den "tett sammen, på 10cm*10cm"-dansen som alle danset på barneskolen..hehe Tror ikke jeg får med min kjære på dansetime uansett desverre, så her blir det nok hjemmeøvelser... hvordan lærer dere?
Supramundane Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 Vi snakket litt om dette, men endte faktisk opp med å velge det bort. Det ble bare stress og ubehagelig, syns vi. Men! Det finnes alltid en eller annen bestemor som er sjeleglad for å lære bort dette, helt gratis! Kanskje det er et alternativ for dere?
Sunshine Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Vi skal ikke ha vals for jeg synes det er så utrolig pinlig å se andre brudepar krøkke seg stivt rundt i et dans de egentlig ikke kan bare fordi de "må". Men vi skal ha en litt mer spesiell dans med mer flyt og bevegelser komponert av min søster som er tidligere danselærer, og hennes dansevenner. Så forhåpentligvis slipper vi å bli like stive og krøkkete, for da kunne vi like gjerne danset vals
Jade Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 Kanskje det fins noen instruksjonsvideoer på YouTube? Der har de jo "alt"
Gjest Lea Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Vi har tidligere gått på dansekurs og er veldig fornøyde med det. Skal danse engelsk vals som vi lærte da. Finnes sikkert noen instruksjonsvideoer på internett eller dvd også.
Cæmis Skrevet 22. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2009 Ingen kjente som kan vals altså, ...men vi skal nok lre oss det. Vi får ta en tur på youtube og se etter noen gode videoer...
Solstrålejenta Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Vi tok kurs, men det koster jo litt som du påpeker. Der vi var anbefalte de å ta 2 privattimer og det fungerte veldig bra. Der vi gikk i Oslo kostet det 750 kr per time og læreren var superflink! Et annet alternativ hvis dere liker å danse er jo å melde seg på et kurs i selskapsdans til våren... Det koster jo litt mer igjen, men da får man til gjengjeld lære mange flere danser og har flere timer... Sikker flere steder som har helgekurs også med flere par.
Gjest Nygift gjest Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Hei! Vi lærte oss det fra noen film-snutter vi fant på YouTube.com. Det fungerte kjempe bra! Det er jo bare en dans det er snakk om, knapt det, for resten av gjestene blir jo med og danser litt ut i valsen. Vi hadde et par kvelder hjemme der vi satte på den sangen vi skulle bruke, og øvde oss litt. (Velidig koselig i kanskje noen hektiske siste forberedelsesdager før bryllupet!) Det finnes utallige film-snutter som forklarer hvordan en kan lære vals. Det er ikke så ille vanskelig, og mye rimligere å lære det på den måten:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå