Gå til innhold

Hvor finner jeg jobben?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter en ny jobb.

Har registrert meg på finn.no og aetat og sjekker dagens annonser til stadighet.

Det dukker selvsagt opp en og annen annonse og det er flere jobber der ute enn jeg trodde.

Men finnes det flere slike sider?

Tenker ikke på vikarbyråer, men vanlige stillingsannonser.

Noen som har erfaring med å gå rett til firmaer man kunne tenke seg å jobbe for? Eller å sende en søknad pr. mail selv om det ikke er utlyst noens tillinger i firmaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Da måtte nok alle brukerene klikket på annonser til stadighet og helst betalt en tusenlapp i måneden for å være her :ler: .

Jeg er nemlig dyr i drift :blunke:

Hvordan kan det ha seg at jeg glemmer linkene som ligger på KG?

*skjerpe seg*

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har funnet ut av det. Men på denne siden www.stillinger.no finnes det mye forskjellig.

Jeg har sendt noen "interesse søknader". Og fikk svar fra en av de. Et hyggelig svar, men det ble jo litt "svada". Takk for din henvendelse..bla,bla....vi tar kontakt igjen dersom..blabla...Dersom det skal fungere, så tror jeg nok en bør ha tatt kontakt via telefon og gjerne ha et navn knyttet til søknaden. Vise til samtale med Adm.dir(eller andre viktige mennesker :wink: ) eller noe sånt....Kan tenke meg bedrifter får masssssevis av sånne søknader og telefoner i disse dager. Men det er jo klart, det avhenger jo litt om hvilken type jobb en søker på, og hvilke erfaringerkompetanse du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan lønne seg å sende "wild cards" til bedrifter som ikke lyser ut ja! Mange bedrifter trenger folk, men lyser ikke ut i frykt for å bruke ukesvis på å gå gjennom søknadsmengden. Det som er veldig viktig hvis du velger å gjøre det på denne måten er å gjøre den litt andeledes. Skrive noe som gjør at de husker deg og kanskje smiler litt når de leser søknaden din.

Et annet tips som du kanskje har gjort, men som kan være lurt, er å legge inn cv'en din på aetat, finn, stepstone osv. Jeg har hørt om flere bekjente som har blitt oppringt av bedrifter og fått seg jobb på denne måten.

Ellers bruk venner, venner av venner osv.. Fortell folk at du søker ny jobb, ca 70 % av alle nyansatte blir ansatt uten formell stillingsutlysning nå.

lykke til :)

vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre som er smart er å sende ut cv sammen med et lite brev/beskrivelse av deg selv til alle venner og kjente, tidligere kontakter i arbeidet og slikt der du forklarer at du er på leit etter jobb og at du vil sette stor pris på om de kunne videreformidle cv-søknaden din dersom de vet om noen som jobber i et firma som passer for deg.

En venninne av meg gjorde dette i fjor og fikk ny jobb via en venn av en venn av en tidligere kundekontakt :) (Miracles do happen)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å oppsøke steder du ønsker jobbe. Fordelen er at de får et ansikt og forholde seg til og det er vanskeligere å avvise en person enn en cv som blir sendt per post. Du må selvsagt fremstå som en høflig person. Godt råd er å ha tro på seg selv og være klar til å fortelle om hvorfor de skal velge deg. tenk gjennom dine positive sider og hvorfor du passer til den jobben.

Lykke til.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...