Gå til innhold

Bryllupsgave til vennepar

Anbefalte innlegg

Gjest Bryllupsgjest
Skrevet

Er det noen som har tips til hva jeg kan kjøpe i bryllupsgave til et vennepar i midten av 30 årene som skal gifte seg. De har bodd sammen noen år og vi skal i bryllupet? Synes dette er vanskelig. Hvor mye penger er vanlig å legge i en slik gave? Håper at det er noen som har tips å komme med. Jeg er veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kjøpt et fint pledd (evt. saueskinn, men det fikk jeg ikke tak i) og en fiiin rødvin, evt. med to glass hvis budsjettet har tillatt det. En gang ga vi en ordentlig champagne (rosa!) + to champagneglass. :briller:

I ettertid har jeg lest i en skikk-og-bruk-bok (blæh) at bryllupsgaver ikke skal være spiselige. :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mye penger dere bør legge i en bryllupspresang avhenger selvfølgelig av inntekten deres. Jeg mener uansett at man bør se

på hva slags bryllup det er og hvor mye brudeparet/foreldre har invistert i det. Syntes man bør gi rundt kuvertprisen. Vi pleier å gi ca for kr 1 000 til vennepar.

De har helt sikkert lagt ut ønskeliste som du kan plukke fra.

Kos deg i bryllup!

Skrevet

Hei, få en moderator til å legge tråden din over på bryllupssidene, der kryr det av vordende bruder (inkl meg selv) som ivrer etter å hjelpe til med sånne spørsmål....

Men de har sikkert lagt ut en liste et sted, ring og hør.....

Skrevet

Det finnes selvfølgelig ingen fasit for hvor mye en bør legge i gavene.

Vi fikk gaver i flere prisklasser, og satte aller mest pris på gaver som vi skjønte det lå tenkning og omtanke bak.

Hvis ikke paret har lagt ut ønskelister, får de sikkert veldig masse lysestaker, boller etc. Prøv å styr unna slike ting!

Vi ble veldig glade for design-tingene vi fikk. Eksempelvis Eva Solos kaffe/vann-karaffel med trøye til å holde på varme/kulde. Til Bords fører flere av Eva Solos lekre saker, som den kjente knivblokka. Veldig lekkert og oftest slike ting som det ikke blir til at en kjøper til seg selv...

Det finnes sikkert kunst- eller design-forretninger i nærheten av dere som også kan ha gode ideer.

Til et bryllup vi var i ga vi bort en pastamaskin med tilhørende kokebok. Det ble godt mottatt og vi har vært invitert på middager for å smake resultatet.

Noe som jeg bruker å anbefale til alle slags gaver er brettspill som Risk, trivial pusuit, Amigos osv. Kanskje litt spesielt til bryllup, men likevel artig å få!

Lykke til

Fru Nitha

Skrevet

Fant nettopp en genial presang til et par som har en del stæsj i en Alessi-butikk i Markveien i Oslo:

En "skinne" til å ha vinflasker i. Lang stålgreie, firkanta elegant bjelkeliknende sak, som du setter fast vinflaskehalsene i. Så står flaskene ut av den. Vanskelig å forklare, men den ER veldig fin, for noen som liker vin. :)

Alessi-butikken i Markveien er ellers et godt tips til de som trenger å kjøpe en gave. Mye fint og "praktisk".

Catzy

Skrevet

Om de har hus med hage så er den ultimate gaven et tre av et eller annet slag.

Et epletre eller en blodbøk for eksempel.

Viser igjen på gavebordet, også er det romantisk å plante et tre sammen utenfor huset sitt.

Skrevet

Hvis paret liker den stilrent så har Rosendahl mye fint (se: rosendahl.dk)

Vi har mye derifra og er kjempefornøyd. Nye kaffe- og sukkerdispenseren er stilig da :D

Skrevet

Vi har pleid å gi Viktorinox- knivsett og det har alltid falt ismak. Det er jo litt dyrt da men er det veldig gode venner syns jeg det er verdt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...