Gjest minou Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Har selv en kjæreste som har flere jentevenner enn guttevenner. Det er jo ikke et problem i seg selv slik jeg ser det. Men av og til lurer jeg på om han kanskje har litt for tette forhold med enkelte av dem. Han drar for eksempel på utenlandsferier/helgeturer med dem (bare de to), noen ganger med single jenter, andre ganger med jenter som har kjærester. Er dette vanlig å akseptere, eller er det bare meg som er litt for godtroende? Har også et annet eksempel der han har fått en almanakk i bursdagsgave fra en venninne der hun har skrevet opp viktige datoer og hendelser. Som for eksempel "i dag er det ett år siden vi spiste middag sammen for første gang", "blir du med på en tur til Sverige denne helgen?". Er det meg som er for usikker på meg selv, eller hadde dere andre også stusset på dette? Vil bare legge til at jeg aldri har møtt noen av disse venninnene.
Supramundane Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Jeg syns ikke det der er normalt, men det er jo innenfor rammene som mitt forhold har. At man har nære venner av det andre kjønn er helt greit, men for meg hadde det ikke føltes greit dersom samboeren min dro på aleneferie med en venninne.
Gjest Marlo Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Syns kanskje det blir litt vel drøyt å reise på ferie/helgeturer sammen. Det hadde jeg ikke godtatt - ikke når det er snakk om bare dem to. Min samboer kommer også bedre over ens med jenter enn med gutter, og har derfor ganske mange venner av det motsatte kjønn, men når han ble sammen med meg så holder de vennskapet gjennom telefon, msn, kafèbesøk etc. Han reiser også til Sverige alene for å besøke noen av dem, men han låner bare en sofa til overnatting hos enten kamerater eller venninner med samboer, av respekt for meg.
Stellia Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Ex'en min hadde ei venninne som han var nært knyttet til. Det brydde jeg meg aldri om, og så på henne som "en av gutta". Jeg fant også kjemien med henne, og vi har kontakt selv om det ble slutt mellom ex'en min og meg. Det kommer alt an på hvordan kjæresten din presenterer deg for venninnen sin, og om han i det hele tatt gjør det. Man ser raskt om det er en flørtete tone mellom dem, eller om de er totalt avslappet i hverandres selskap.
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Hvor lenge har dere vært sammen? Om dere har vært sammen mer enn kanskje 2-3 uker, synes jeg det er veldig merkelig at du ikke har møtt dem.
Gjest samme her Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Er litt i samme situasjon selv, så kommer til å følge litt med på denne tråden. Må sies at det ikke er like ille her, som det du beskriver. Slike ting som det med almanakken er forbeholdt kjæresten å gjøre synes jeg. Har ingen venner, gutter eller jenter, jeg føler behov for å markere dagen vi møttes på. Det som fungerer for meg er at jeg får møte venninnene hans. Får bli kjent med dem, og i tillegg se hvilken tone han har med dem. Jeg reagerte skikkelig en gang han inviterte hjem et par venninner jeg aldri har møtt, for så å si nei da jeg spurte om jeg også fikk komme. Han ville ha kvalitetstid med jentene alene. Han sier selv han kun ser på dem som venner, og at det ikke er alltid man vil ha med kjæresten når man henger med vennene. Jeg skjønner det, men hadde vært enklere om det var kompiser, og ikke jenter. Og jeg har selv guttevenner, bare så det er sagt!
Glynis Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Jeg reagerer på at du ikke har møtt venninnene, og at hun markerer ettårsdagen for middagen deres. Hvis de er så gode venner at de drar på turer sammen, hvorfor vil han ikke da introdusere deg for de? Jeg vil at mine kjærester skal møte mine beste venner og omgås dem. Og det med middagen, jeg har aldri markert dager for mine venninner. Jeg husker forsåvidt når jeg og min beste venninne møttes for første gang, men jeg ser ingen grunn til å minne henne på det som et jubileum. At denne venninnen gjør det ser jeg på som en kunne-ønske-du-har-min-kjæreste-handling. At gutter har jentevenner generelt synes jeg bare det er bra, så lenge man vet hvem de er og hva slags jenter det er, og at man liker dem selv.
Gjest Lunis Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 Jeg har selv en del venninner som jeg er veldig close med. Kunne aldri dratt på ferietur med dem om jeg hadde hatt dame, men nå som jeg er singel kunne jeg gjort det. De har typer derimot og er derfor ikke så interessert i det. De vil ikke bli med meg på kino heller, av hensyn til de ekstremt sjalu kjærestene deres. Det har jeg bare pent blitt nødt til å innfinne meg med. Så sånn er det. Det er nok ikke så vanlig nei, men det finnes jo disse typene også. Jeg skulle faktisk ønske jeg hadde flere guttevenner enn jeg har. En 4-5 stykker liksom, men de ser jeg 2-3 ganger i måneden som vanlig. Om jeg hadde hatt dame ville jeg fortsatt vært venner med dem, men det ville blitt mindre tid til dem og jeg ville satt dama først på en del punkter. Litt avhengig av hvor hun selv mener at grensa går, men jeg vil ikke ho skal bruke det mot meg hvis HUN har mange guttervenner selv - så jeg har ikke noe imot å trå litt varsomt der. Har brent meg på det før...den ene eksen min rota med bestevennen sin mens vi var sammen. Jepp, hun er en eks altså.
Gjest brutal_mann Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Han puler flere en deg for å si det slik.
Britt Banditt Skrevet 21. november 2009 #10 Skrevet 21. november 2009 Egentlig vil jeg ikke si at det er uvanlig at menn har nære jentevenner, men dette hørtes veldig mistenkelig ut. Spesielt at du ikke har møtt noen av dem. Hvor lenge har dere vært sammen? Hadde vært veldig skeptisk til disse helgeturene. Høres ut som om det er noe mer her, ja.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 21. november 2009 #11 Skrevet 21. november 2009 Jeg hadde ikke godtatt om samboeren min reiste på ferie med ei venninne, og bare de to. I dag har samboeren min få jentevenner. Vi har vært sammen i veldig mange år, ble sammen da vi var 16 og 17 år. Da hadde han to venninner, som han pleide å være med, hver for seg. Venninne nr 1. pleide han å gå ut og spise med i blant. Jeg husker at jeg ikke likte det. Venninne nr 2 var forelsket i ham. De var på kino sammen en gang, han besøkte henne og de var på et dansekurs en gang. Det syntes jeg var ganske fælt. Han var aldri utro. Venninne nr. 1 er vi begge venn med i dag. Siden også jeg kjenner henne godt nå, blir det naturlig å møtes alle sammen. De pleier aldri finne på ting alene, bare de to sammen. Det hadde vært rart. Venninne nr. 2 har han ikke kontakt med lenger. Det var venninne nr 1. han var best venn med da.
Lapetos Skrevet 21. november 2009 #12 Skrevet 21. november 2009 Jeg tror det har mye med hvilken generasjon man tilhører, og hva slags vennekrets man har vokst opp i. I min vennekrets har det alltid vært, og er fortsatt, veldig vanlig at jenter og gutter (Kvinner og menn(?) ikke helt sikker på hvor gammel man er for å være kvinne, eller mann:P) overnatter hos hverandre uten å ha sex, uavhengig om de har partner eller ikke. Jeg hadde ikke reagert nevneverdig dersom samboeren min hadde overnattet hos en mannlig venn av seg, for jeg vet at jeg kan stole på henne. Og omvendt Jeg har mange ganger, etter at jeg forlovet meg, vært hjemme og besøkt mine foreldre uten at hun har vært med, (Mine foreldre bor en dagsreise unna, og det er ikke alltid min forlovede har anledning til å være med.) gått ut, og endt opp på nachspiel alene sammen med en veldig god venninne av meg til klokken har blitt sent (tidlig?). Ingenting har skjedd, og ingenting kommer til å skje heller. Noen ganger blir et vennskap så sterkt at tanken på å rote med den personen rett og slett bare er rar og ubehagelig. Jeg har veldig mange nære venninner, primært fordi jeg har vokst opp i en liten bygd, og hatt såkalte "feminine" interesser, i forhold til de svært maskuline bygde-guttene som bare interesserte seg for biler og pupper. Jeg fant ikke det jeg ønsket av felles interesser i dette miljøet, og dermed ble det til at jeg kom bedre ut av det med jenter enn gutter. Det har rett og slett bare blitt naturlig. Etterhvert har jeg naturligvis fått ganske mange venner av hankjønn også, også de med såkalte "feminine" interesser. Tidligere var jeg sammen med ei som var veldig politisk aktiv, og ofte reiste rundt på møter, foredrag, treff, etc. Mange ganger overnattet hun hos mannlige venner av seg, og dette var ikke noe problem for meg, jeg hadde jo hilst på mange av dem Jeg synes ikke dette er noe rart. (Bortsett fra at du ikke har hilst på venninnene hans...) Men det har mye med hva man er vant til fra før å gjøre også. Dersom du ikke liker det, er det jo ikke verre enn å si ifra at han skal slutte å dra på ferie med dem, o.l. Ikke verre. Men ikke be ham bryte vennskapet, da dette nok fort kan føre til at forholdet deres surner.
Gjest minou Skrevet 21. november 2009 #13 Skrevet 21. november 2009 Takk for svar. Greit å høre hva andre tenker også. Vi har vært sammen i to år, men burde vel kanskje nevne at det har vært avstandsforhold hele veien... Har truffet en del av vennene hans, men ingen av venninnene. Kanskje jeg kan be spesielt om å få møte noen av venninnene hans neste gang vi skal ut med hans venner. Men har tenkt litt på at om han var utro ville han vel kanskje vært litt mer diskret? Nå vet jeg jo tross alt om disse turene. "At denne venninnen gjør det ser jeg på som en kunne-ønske-du-har-min-kjæreste-handling." Enig i det. Men jeg håper jo selvfølgelig på at det kun er en "enveisfølelse". Får kanskje la tvilen komme han til gode :gjeiper:
-Galadriel- Skrevet 21. november 2009 #14 Skrevet 21. november 2009 Mye kan godtas, men det krever at man har møtt dem, er trygg på situasjonen og vet at det kun er snakk om vennskap.
The Kitten Skrevet 22. november 2009 #15 Skrevet 22. november 2009 Å ha nære venner av motsatt kjønn er normalt, og det er noe jeg synes må respekteres. Det jeg stusser litt på her er at han drar på ferie med dem, det kan jo være det er helt uskyldig, men dessverre så tror jeg ikke det.
Gjest Iah Skrevet 22. november 2009 #16 Skrevet 22. november 2009 Jeg har i all hovedsak bare mannlige venner. Venner som jeg har dratt på ferie med, sovet i samme seng som osv osv. Og det har aldri skjedd noe seksuelt med noen av dem. MEN, når jeg har kjæreste slutter jeg med en del av disse tingene, fordi det føles veldig merkelig å dele seng med en annen mann enn kjæresten min. For meg handler det om respekt for forholdet og den jeg er sammen med.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #17 Skrevet 22. november 2009 Jeg har mange venner av det motsatte kjønn. Mannen min har ikke noe problem med dette MEN det er fordi han har møtt alle og også har blitt gode venner med dem selv. Jeg gjør ofte ting elene med disse mennene, men mannen min er altid invitert hver gang jeg treffer dem. Jeg reagerer på at du har møtt mange av kompisene hans men ingen av venninene. Reiser på ferie alene? Det hadde jeg ikke godtatt. Venner av det motsatte kjønn kan funke men da må det være full åpenhet og man må som partner bli involvert i vennskapet. Blir man holdt utenfor er det selvsagt en grunn til det. Venner introduseres man for, introduseres man ikke er de ikke bare venner...
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #18 Skrevet 22. november 2009 De menn jeg kjenner er ikke typer som kunne hatt venninner på det planet der. (men vi er kanskje en annen generasjon? 40år) Jeg kan være "venninne" med min manns kamerater, men ALDRI reist på tur, oppsøkt dem for å "henge" sammen eller bedt med noen av dem på tur, kino, kaffe etc. Det er uskrevne regler om respekt for partneren deres selv om det hadde vært aldri så uskyldig. Min mann ville aldri i livet funnet på å invitere kona til kompisen på kaffe.. folk hadde trodd han hadde tippa over.. hehe Han har null å snakke med de damene om også. Unntaket er om en av mennene dingler rundt med barna sine og kommer innom for en kaffekopp for at barna skal få leke litt med våre, selv om mannen min er ute. Ville han kjæresten din godtatt at du hadde mannlige venner som du reiser på ferie med? Hvis ikke så er det noe fuffens på gang her.
Gjest minou Skrevet 22. november 2009 #19 Skrevet 22. november 2009 De menn jeg kjenner er ikke typer som kunne hatt venninner på det planet der. (men vi er kanskje en annen generasjon? 40år) Jeg kan være "venninne" med min manns kamerater, men ALDRI reist på tur, oppsøkt dem for å "henge" sammen eller bedt med noen av dem på tur, kino, kaffe etc. Det er uskrevne regler om respekt for partneren deres selv om det hadde vært aldri så uskyldig. Min mann ville aldri i livet funnet på å invitere kona til kompisen på kaffe.. folk hadde trodd han hadde tippa over.. hehe Han har null å snakke med de damene om også. Unntaket er om en av mennene dingler rundt med barna sine og kommer innom for en kaffekopp for at barna skal få leke litt med våre, selv om mannen min er ute. Ville han kjæresten din godtatt at du hadde mannlige venner som du reiser på ferie med? Hvis ikke så er det noe fuffens på gang her. Personlig ville jeg nok ikke dratt alene på ferie med mannlige venner når jeg har kjæreste. Det ville føles litt merkelig, selv om jeg vet at jeg aldri ville ha "gått over streken". Så jeg vet ikke hva han ville ha sagt om jeg dro med en mannlig venn. Slik jeg kjenner han ville han nok ikke nektet meg å dra (selv om han mest sannsynlig ikke ville likt det så godt).
Gjest minou Skrevet 22. november 2009 #20 Skrevet 22. november 2009 Jeg har selv en del venninner som jeg er veldig close med. Kunne aldri dratt på ferietur med dem om jeg hadde hatt dame, men nå som jeg er singel kunne jeg gjort det. De har typer derimot og er derfor ikke så interessert i det. De vil ikke bli med meg på kino heller, av hensyn til de ekstremt sjalu kjærestene deres. Det har jeg bare pent blitt nødt til å innfinne meg med. Så sånn er det. Det er nok ikke så vanlig nei, men det finnes jo disse typene også. Jeg skulle faktisk ønske jeg hadde flere guttevenner enn jeg har. En 4-5 stykker liksom, men de ser jeg 2-3 ganger i måneden som vanlig. Om jeg hadde hatt dame ville jeg fortsatt vært venner med dem, men det ville blitt mindre tid til dem og jeg ville satt dama først på en del punkter. Litt avhengig av hvor hun selv mener at grensa går, men jeg vil ikke ho skal bruke det mot meg hvis HUN har mange guttervenner selv - så jeg har ikke noe imot å trå litt varsomt der. Har brent meg på det før...den ene eksen min rota med bestevennen sin mens vi var sammen. Jepp, hun er en eks altså. Huff, ikke noe særlig at damen rotet med bestevennen, forstår godt at hun er en eks Men du som mann: er det mulig for menn å dele seng med en venninne uten at det skjer noe mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå