Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier for tiden leilighet, noe jeg har gjort de siste tre årene. Jeg har da leieutgifter på 4600 kr i måneden. Til høsten kommer jeg til å flytte ut, men i stedet for å finne en ny plass å leie, så har jeg tenkt på tanken om å kjøpe meg en leilighet.

Jeg er som sagt student, og har studielån, og jeg jobber utenom, har en årsinntekt på ca 60 000 70 000 (pluss lånet på 80 000). Har jeg mulighet til å kjøpe en leilighet? Jeg vet jo at jeg må ta opp et lån for å kunne kjøpe, har ingen egenkapital, utenom om 20 000 som står på en konto. Eller bør jeg heller satse på å leie noen år til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingeniøren
Skrevet

På egenhånd kan du glemme det. Du er nødt til å få hjelp med finansiering for ingen bank vil gi deg lån. Så det koker vel igrunn ned til hva foreldrene dine kan bidra med.

Skrevet
På egenhånd kan du glemme det. Du er nødt til å få hjelp med finansiering for ingen bank vil gi deg lån. Så det koker vel igrunn ned til hva foreldrene dine kan bidra med.

Var det jeg fryktet. Har ingen foreldre som kan hjelpe.

Får vel bare sette i gang å spare opp en del i noen år før boligdrømmen blir en realitet.

Skrevet

Som sagt hvis normal lånepraksis legges til grunne får du aldri lån på disse opplysningene.

Dessuten hvis du ikke skal bo mer enn 3 år på et sted lønner det seg oftest som student å leie. Med din inntekt kan det se ut som det ikke lønner seg å eie, med mindre boligprisene stiger unormalt mye mer enn KPI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...