Gå til innhold

Hva er det folk har i mot de med rødt hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?side=26519

Fredag mottok BarneVakten en henvendelse fra en bekymret mor. Sønnen hennes var skremt etter å ha blitt truet på ungdomsskolen. Bakgrunnen var et meningsforum på Facebook som heter "Kick a Ginger Day"; Spark en rødhåret-dagen, som er den 20. november. – Gled deg til den 20., var beskjeden fra medelevene til gutten med rødlig hår.

Jeg vil jo tro at de fleste ikke går så langt, men jeg har hørt om episoder der de med rødt hår blir sett ned på og lignende. Men hva er det folk har i mot de med rødt hår?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lisa_*
Skrevet

Jeg har aldri forstått det.. Aldri tenkt over at de med rødt hår er en spesiellt utsatt gruppe en gang! Kjæresten min har langt pent rødt hår, jeg elsker ham <3

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Eg har ikkje noe i mot rødhårete folk, bare så det er sagt.

Men har hørt fra fleire folk bl.a at "rødhårete folk har ingen sjel". I South Park er det jo ein episode hvor Cartman vil bli kvitt "ginger people" av ein eller annen grunn (som eg ikkje husker akkurat nå).

Men eg veit ikkje korfor noen folk har problemer med de.

Gjest Gjest_rødtopp_*
Skrevet

Jeg ante faktisk ikke at det fantes noe slikt! Kick a ginger day - fy faen så stygt!

Om noen skulle lure, så er rødhårede mennesker helt normale på alle mulige måter.

For min del ble jeg bare såvidt erta for hårfargen i første klasse. Men har fra jeg var liten fått beskjed om at jeg har usedvanlig vakkert hår, og har trodd på det siden da. Fortsatt blir frisører helt stumme og vet ikke helt om de skal tro at fargen er ekte - og senest igår på julebord ble det kommentert flere ganger. Glad i håret mitt jeg :)

Skrevet

Ikke vet jeg, det bare er slik.

De fleste, også frisører, tror jeg har farget håret mitt,- det er ytterst få som skjønner at det faktisk er ekte.

Skrevet

Det er bare ikke kult med rødt hår/rødtoner. Det virker så radikalt og fyrrig.

Skrevet
Kjæresten min har langt pent rødt hår, jeg elsker ham <3

Hjelpes...en "mann" med langt hår - og attpåtil rødt?!

Skrevet

Rødt hår er fantastisk fint, spesielt på jenter! Har alltid ønsket meg naturlig rødt hår og porselenshud.

Gjest WildRider
Skrevet
Hjelpes...en "mann" med langt hår - og attpåtil rødt?!

Er det så utenkelig? ;)

Skrevet

Kick a ginger day kommer fra South Park som ble vist på Tv for ikke så lenge siden. Og jeg mener at man burde lære barn at slike ting ikke er ekte, hvis de ikke tåler å se på tv, burde de ikke få lov. Hvis det påvirker de så mye at de begynner å true andre, er det noe galt.

Jeg har ikke noe imot de med rødt hår, har selv en bror med det, og en god del i familien, så det er naturlig. Men ser ikke helt problemet fra andre heller.

Skrevet
Er det så utenkelig? ;)

Ja, hjelpes! Mer uelegant er det ikke mulig å bli.

Gjest WildRider
Skrevet
Ja, hjelpes! Mer uelegant er det ikke mulig å bli.

Haha, godt smaken er delt rundt om.

Skrevet

Det er jammen mye merkelig folk har for seg!

Jeg har overhodet ingenting i mot mennesker med rødt hår, hvorfor i all verden skulle jeg det?

Det hjelper ikke uansett hvor "elegant" man er på håret hvis man er ufordragelig ellers.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på folk med rødt hår på noen annen måte enn andre, om du har lyst, sort, brunt eller rødt er bare ulike farger for meg.

Jeg var heller ikke klar over at det ligger sterke meninger mot de med rødt.

Helt sykt!

Gjest Ginger head
Skrevet

Jeg farger håret mitt rødt. Love it!!

Skrevet

Jeg har ikke noe i mot de med rødt hår. Gjør meg ingenting å snakke med / være med folk med rødt hår.

Men folk med rødt hår er de ekleste og styggeste menneskene som finnes.

Å du som skrev:

"Kjæresten min har langt pent rødt hår, jeg elsker ham"

Da jeg las den setningen, tenkte jeg bare: ÆÆÆÆÆÆÆÆSJ!!!!

Blir kvalm bare ved tanken på å klemme, kysse, ha sex med noen med rødt hår.

Skrevet
Haha, godt smaken er delt rundt om.

Ja, selv tykke, fattige folk med rødt hår får og blir gift og alt! Så det er vel ikke det det står på da.

Harry av England har jo rødt hår og penger.

Skrevet

Enig der. Syns de er hyggelig og interessante å være sammen med, men å kysse eller å ha sex med en med rødt hår er utenkelig.

Skrevet
Jeg har ikke noe i mot de med rødt hår. Gjør meg ingenting å snakke med / være med folk med rødt hår.

Men folk med rødt hår er de ekleste og styggeste menneskene som finnes.

Å du som skrev:

"Kjæresten min har langt pent rødt hår, jeg elsker ham"

Da jeg las den setningen, tenkte jeg bare: ÆÆÆÆÆÆÆÆSJ!!!!

Det der er jo selvmotsigelse uten like. Skerpings! Eller er du troll?

Eventuelt ikke mer enn ganske ung og ikke lært deg folkeskikk eller empati!

Skrevet

Liker jenter med rødt hår jeg. Men jeg tror grunnen til generelle antipatier fins her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...