Gå til innhold

skal flytte med 3 katter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg slik at etter 2 år på østlandet, skal jeg flytte hjem til mine kjente trakter hvor jeg vokste opp.

Men jeg har tre voksne katter som jeg gjerne vil ha med meg hjem!

En av disse kattene har blitt med hjem på besøk når hun var kattunge, og hadde tilsynelatende lite problemer med å sitte på den over 60 mil lange turen som tar ca 8 timer.

Men i ettertid, har jeg tatt de alle med til dyrlegen i bil ved desperate forsøk, hvor de har vist antydning til panikk. De liker IKKE bilturer. Vertfall ikke i nå når de har blitt voksne.

Så det store spm lyder: Hva kan jeg gjøre for at flyttingen skal gå så skånsomt som mulig for dem? Jeg vil jo helst ikke at de skal ha panikk og ha det vondt. Noen som har råd hva man kan gjøre? Er så redd for at de skal få hjerteattakk eller noe farlig fordi de blir redd og stressa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes 8 timer uansett blir altfor lenge for en katt å være i en liten reisebag. Kan du ikke forkorte turen ved å heller bruke tog et stykke? Hvis du må reise i mange timer med dem i bil, synes jeg du skal gi dem litt plass å bevege seg på. Om du for eksempel satte opp en sperring (netting el.l.) mellom forsetet og baksetet, så de fikk bevege seg fritt i bakseteregionen. Og at du har et skikkelig toalett med kattesand på gulvet til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...