Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

vi skal på mekling på mandag.. men allerede har barna bodd hos meg i 4 uker.. ( pappa'n flytte på en hybel da) og vært hos pappa'n en overnatting i uka og en hel helg, det er det. Jeg har betalt alt nå og lurer på om dette er riktig, skal jo ordne med bidrag og sånn, mne ikke før etter mandagen... kan jeg kreve noe penger.. ?

forøvrig gruer jeg mer til å ta fatt på den jungelen av ting som skal ordnes.. noen tips til hvor man starter...?

Endret av Kipa
Videoannonse
Annonse
Skrevet
vi skal på mekling på mandag.. men allerede har barna bodd hos meg i 4 uker.. ( pappa'n flytte på en hybel da) og vært hos pappa'n en overnatting i uka og en hel helg, det er det. Jeg har betalt alt nå og lurer på om dette er riktig, skal jo ordne med bidrag og sånn, mne ikke før etter mandagen... kan jeg kreve noe penger.. ?

forøvrig gruer jeg mer til å ta fatt på den jungelen av ting som skal ordnes.. noen tips til hvor man starter...?

Du bør i første omgang fokusere på hva slags fordeling av omsorg dere skal ha...., ikke kreve penger før den tid :)

Skrevet
Du bør i første omgang fokusere på hva slags fordeling av omsorg dere skal ha...., ikke kreve penger før den tid :)

Og samværsavtale får de sikkert på plass når de er på mekling. Men ungene koster penger frem til en samværsavtale er på plass også.

TIl TS:

Ta en titt på nav.no og bidragsveilederen der. Ved å fylle ut den får du en nogenlunde pekepinn på hva bidraget skal være :)

Skrevet

Skynd deg å søke bidrag nå i nov. Så vil du få bidrag f.o.m des. Man får bidrag fra mnd etter man søkte. Altså ingen grunn til å vente. Ellers kan dere også ordne privat avrtale, hvor han betaler deg for den tiden som er gått. Det burde han forresten gjøre uansett. Husk å sjekke om du kan få noe bostøtte.

Skrevet
Skynd deg å søke bidrag nå i nov. Så vil du få bidrag f.o.m des. Man får bidrag fra mnd etter man søkte. Altså ingen grunn til å vente. Ellers kan dere også ordne privat avrtale, hvor han betaler deg for den tiden som er gått. Det burde han forresten gjøre uansett. Husk å sjekke om du kan få noe bostøtte.

Det er feil. Man får bidrag fra den måneden man søker, og inntil 3 måneder før søknad er inne.

Skrevet (endret)
Det er feil. Man får bidrag fra den måneden man søker, og inntil 3 måneder før søknad er inne.

ett innlegg med konstruktivt formulert " ta det nå litt med ro"

Gå på mekling, se for deg det omvendte cenariet. Du på hybel, lita kjellerleilighet, dårlig råd, IKKE KRAV PÅ TRYGD; IKKE KRAV PÅ BARNETRYGD; IKKE KRAV på noe annet enn at DE SOM HAR RETT TIL - også ser og forståe deg. Respekt for at barna har TO FORELDRE, respekt for at ingen av barna velger bort den ene forelderen.

Min anbefaling er at dere lesere gjennom veilederen til F2F, leser gjennom arbeidsinstruks som Barne og Likestillings dep har gitt til Familivernkontorene. Like verd, Likeverd, likeverdet som barna nyter godt av ved å skal forholde seg til delt foreldreomsorg.

Hvis du ønkser en god prosess og sosiale, og livsvilkår som banrna nyter godt av nå og i fremtiden, skal jeg komem med ett veldig godt RÅD.

Gjør oppmerksom på at kravene ot rettighetene er BARNAS.

Som voksne finnes det løsninger som tilgodeser begge foreldrene med gode økonomiske kår, men da må MOR legge vekk skal ha, skal ha og har rett til mentaliteten.

Tråden er ryddet iht KGs regler.

MissStiles, mod

Endret av MissStiles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...