lady90 Skrevet 21. november 2009 #1 Del Skrevet 21. november 2009 Prøvde meg på et innlegg i "the secret"-tråden, men ingen som har svart. Har forstått det slik at man ikke kan ønske noe for andre? De må ønske det selv. Stemmer dette? Jeg ønsker at min far (som har kreft med spredning) skal kunne leve med dette i minst 20 år til (han har allerede levd i 4) eller bli helt frisk. Er det bortkastet å be om dette da? Men man kan jo ønske seg lykke selv? Og lykke for meg betyr å ha en far der for meg i mange år til. Kan jeg indirekte ønske meg en far som lever lenge ved å ønske lykke til meg selv da? Hvis det stemmer at man ikke kan ønske for andre vil jeg gjerne finne en måte å omgå det på, men likevel få oppfylt ønsket mitt. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 21. november 2009 #2 Del Skrevet 21. november 2009 Prøvde meg på et innlegg i "the secret"-tråden, men ingen som har svart. Har forstått det slik at man ikke kan ønske noe for andre? De må ønske det selv. Stemmer dette? Jeg ønsker at min far (som har kreft med spredning) skal kunne leve med dette i minst 20 år til (han har allerede levd i 4) eller bli helt frisk. Er det bortkastet å be om dette da? Men man kan jo ønske seg lykke selv? Og lykke for meg betyr å ha en far der for meg i mange år til. Kan jeg indirekte ønske meg en far som lever lenge ved å ønske lykke til meg selv da? Hvis det stemmer at man ikke kan ønske for andre vil jeg gjerne finne en måte å omgå det på, men likevel få oppfylt ønsket mitt. Forslag? Tror ikke man kan ønske andre mennesker friske. Det er jo ikke snakk om magiske trylleformularer eller noe sånt, og det er ikke en person som sitter i himmelen ett eller annet sted og oppfyller ønsker. Livet går sin gang, og det må man faktisk godta og å leve med. Jeg er sikker på at folk som er meget bevisst på the secret og som hele tiden forsøker å leve etter denne filosifien også blir syke og dør. Men jeg forstår desperasjoen din, jeg forstår redselen din og følelsen av maktesløshet. Ta vare på den tiden du har med faren din du, og håp at han blir frisk, folk blir jo også friske.. men ta vare på den tiden dere har, og dere som eventuelt blir igjen må ta vare på hverandre i ettertid. Det finnes et klokt utsagn som sier: Lev hver dag som om den var den siste i ditt liv. Man har jo ingen garantier, og sorg og motgang er en del av livet. Det gjelder oss alle. Da jeg mistet en person som stod meg veldig nær for en tid tilbake, tenkte jeg - istedet for: hvorfor skjer dette med ham, hvorfor må jeg oppleve dette... osv. - hvorfor ikke ham, hvorfor ikke meg? Det dør flerfoldige tusen mennesker hver eneste dag, året rundt. Og det ga faktisk litt trøst. Jeg var ikke alene om en slik opplevelse. Millioner av mennesker opplever dette hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 21. november 2009 #3 Del Skrevet 21. november 2009 Essensen i The Secret er ikke å ønske seg noe, det er heller ikke å tenke seg noe - men å visualisere fremtiden. Ikke gå å tenk på det, la det bli en naturlig del av fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Supermimz Skrevet 21. november 2009 #4 Del Skrevet 21. november 2009 For å si det på denne måten, det er bedre at du er positiv rundt din far, enn at du er negativ. Det er ikke godt for oss her på KG å mene noe om det er realistisk for deg å tenke at din far skal vi bli frisk, vi kjenner jo ikke din far. Om DU føler at det er realistisk å tro at han blir frisk, så ja da synest jeg at du godt kan tro det. Ønsker din far en god bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 21. november 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 21. november 2009 At han skal bli 100% frisk tror jeg selv ikke helt på. Men det jeg håper på er at spredningen fortsatt skal kunne holdes i sjakk slik at han kan leve i 20 år til med kreften. Han er jo i tipptopp form idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
firewater Skrevet 21. november 2009 #6 Del Skrevet 21. november 2009 At han skal bli 100% frisk tror jeg selv ikke helt på. Men det jeg håper på er at spredningen fortsatt skal kunne holdes i sjakk slik at han kan leve i 20 år til med kreften. Han er jo i tipptopp form idag. Da er det nok best å tilbringe tid med ham, holde ham frisk og gjøre akkurat det legen ber ham gjøre. Stort mer er det ikke å gjøre. The Secret er ikke bønn, selv om det er like lite effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogamann Skrevet 27. november 2009 #7 Del Skrevet 27. november 2009 Det jeg vil annbefalle for aa hjelpe faren din er healeren Chunyi Lin eller en av hans elever. Lin er en beromt qigong mester som samarbeider med the Mayo klinikk USA som er regnet som verdens beste sykehus. Lin er kjent i yoga og qigong kretser som en eksepsjonelt god healer. Han gjor fjernhealing saa han kan hjelpe faren din. Det andre jeg ville gjort er aa aa provd a faa faren din til aa gjore qigong rettet inn mot kreft. Det er naa en rekke studier fra kina som viser oppsiktsvekkende gode resultater ved bruk av qigong i behandling av kreft. Jeg ville kjopt boken the way og qigong av Ken Cohen og lest de delene hvor han skriver om bruk av qigong i behandling av ulike sykdommer inklusert kreft ved sykehus i Kina og de studiene som er gjort saa langt. Saa vill jeg kopiert op akkurat disse sidene og vist dem til faren din. Springforest qigong (Lins qigong) er meget bra i forhold til dette, men det finnes masse annet bra ogsaa. Dr.Wang Yan holder av og til kurs i norge og har bra qigong i forhold til kreft. En privattime med henne er nok til a laere en bra sekvens. Jeg ville ogsa kjopt bokene healing emotions og destructive emotions how to overcome them, begge av Daniel Goleman. Begge disse bokene dokumenterer enn rekke oppsiktsvekkende resultater av meditasjon i forhold til helse, blant annet i forbindelse med overlevelse etter svaert alvorlige sykdommer. De viser ogsaa svaert god dokumentasjon paa sammenhengen mellom folelser og emosjonell stotte fra omgivelsene for overlevelse ved alvorlige sykdommer slik som kreft og at denne anntageligvis er opp mot 50%. Saa ville jeg igjen kopiert sidene med den aktuelle forskningen og vist den til faren din. Du kan ogsaa soke litt rundt paa nettet etter forskning rundt dette som ammunisjon for en overtalelse da jeg tror det er kommet emre forskning i det siste. En studie fra india fant at en spesialtilpasset yoga kurerte 8 av 22 deltagere for det jeg mener aa huske var skjoldbruskkreft noe som ikke har forekommet tidligere (det kan hodles trykt i sjakk for mange med medisiner men er tideligere ikke fjernet). Dette ble jort ved yogastillinger som virker spesielt inn paa skjoldbruskkjertelen slik som skulderstaende og cobra. De resterende deltagerene i studien viste all betydelig bedring i symptomer og redusert behov for medisiner. Naa i forste om gang kan han starte med yoga sekvensen de fem tibetanere som er en rask men uvanlig effektiv yoga sekvens. Du kan ogs kjope en cd rom som heter longevity breathing av bruce kumar francis til ham. Den pusteteknikken har mulignes enda mere gunstige effekter enn meditasjon. Dette er ogsaa en genial innretning: http://stresseraser.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå