pusilus Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Hvor lang tid i forveien informerte dere arbeidsgiver om operasjon og påfølgende sykemelding?
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Jeg tok kun egenmelding, siden det for de fleste dreier seg om 4 dagers fravær.
Mayami Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Jeg sa vel ifra sånn en mnd før, tenker jeg... Kunne ikke ta egenmelding, for jeg ble sykemeldt i 7 dager. Trodde det var standard, jeg...? Fikk i alle fall beskjed om det på forhånd!
Coriander Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Jeg sa i fra til sjefen da jeg fikk brevet fra sykehuset, ca en mnd før. Kunne jo ikke si med sikkerhet hvor lenge jeg kom til å bli borte, men sa hva de sa til meg på sykehuset, sånn ca 4-7 dager. Var borte i 5.
honning Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Jeg tror jeg sa fra ca 3 uker før, kanskje 4. Jeg sa fra til sjefen min og sa at jeg hadde lyst å si fra til resten av firmaet at jeg var syk, og det var helt ok. Dermed visste ikke resten at det var planlagt sykemelding.
Gjest Gjest_agnethe_* Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Jeg ble sykemeldt fra min jobb, men jobbet da i barnehage. Hadde ikke hatt sjans til å jobbe der de første 7 dagene. Fikk operasjonen litt ut av det blå, for jeg sto på ringeliste (Ullevål har det tilbudet), så jeg fikk beskjed to uker før. Da meldte jeg også fra til arbeidsgiver. "Alle" visste hva det dreide seg om, siden jeg hadde problemer med å løfte i lang tid.
Mayami Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Jeg fortalte ikke arbeidsgiver hva slags operasjon jeg skulle ha, bare at det var i magen. Synes ikke h*n hadde noe med det, og ikke har de rett på å vite det heller! H*n tok det hele veldig fint, og spurte om det var noe de kunne gjøre for å tilrettelegge arbeidsdagen for meg på forhånd eller i etterkant av operasjonen!
Phobaeticus Skrevet 22. november 2009 #8 Skrevet 22. november 2009 Jeg informerte med en gang jeg fikk inkallingen, men sa ikke noe mer enn at jeg skulle ta en liten operasjon. Sa at jeg kom til å bli sykemeldt noen dager i etterkant. Ble førs sykemeldt et par-tre dager, men måtte få noen dager til, for jeg hadde problemer med luftsmerter i skuldrene...
pusilus Skrevet 23. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2009 Tusen takk for svar jenter Jeg får vel gi beskjed en gang ut i neste uke tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå