Solstorm Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 finner den ikke på cdon.com. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i den?
Gjest _Leela_ Skrevet 22. november 2009 #2 Skrevet 22. november 2009 www.play.com Det er ikke sikkert det er med norsk tekst da, men vet ikke hvor avhengig du er av det.
Solstorm Skrevet 22. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2009 (endret) Tusen takk Leela. Endret 22. november 2009 av Solstorm
allsidigelane Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 men må man ikke betale moms og sånn når man bestiller fra utlandet?
Gjest _Leela_ Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 men må man ikke betale moms og sånn når man bestiller fra utlandet? Så lenge man holder seg under 200,- slipper man å betale moms og man finner mye til under den prisen på Play. I tillegg har de fri frakt, noe som også er et pluss. Hvis du får leverandøren til å merke pakken som gave så kan man handle for 1000,- får moms kommer inn i bildet.
Lapetos Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 amazon.co.uk - veldig billig. Angående tollgrensa, jeg har bestilt mye fra utlandet på over 200 kroner. Det er ikke ofte det blir stoppet Kommer an på hvor stor pakken er, osv. Ser det ut som om det er en enkelt DVD, gidder de ofte ikke åpne pakken
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 CD og DVD er tollfrie varer, så det slipper du uansett. Har varen inkl frakt verdi over kr 200, må du betale mva! Se denne kalkulatoren, fint redskap http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCal...;epslanguage=NO
Lapetos Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 CD og DVD er tollfrie varer, så det slipper du uansett. Har varen inkl frakt verdi over kr 200, må du betale mva! Se denne kalkulatoren, fint redskap http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCal...;epslanguage=NO Er cd og dvd tollfritt? Isåfall har tollen lurt meg en gang - bestilte en eksepsjonelt fin samler-utgave av eraserhead+kortfilmene til David lynch, for litt over 250 kroner, og den ble stoppet i tollen. Måtte betale en del i avgift. Hvorfor det, når det er tollfritt? portoen var ikke noe særlig høy heller... Sukk Slemme tollen har lurt meg?
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 26. november 2009 #9 Skrevet 26. november 2009 Man må betale Merverdiavgift uansett om varen er tollfri eller ei når summen er 200kr eller mer. Koster den tollfrie varen under 200 kr, må man ikke betale denne avgiften. Eksempel 1 DVD (tollfri) 200 kr (porto teller ikke med!) MVA 25% = 50 kr = Du må betale 250 kr til sammen. Eksempel 2 DVD (tollfri) 199 kr (porto teller ikke med!) MVA ---ingen-- = Du må betale 199 kr til sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå