Gjest tyttebær Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 I dag skal det vaskes i huset! Husvask har glidd VELDIG ut i det siste, pga at jeg er sliten har vondt i bekkenet osv. Har dermed blitt til at alle rom har blitt holdt "vedlike" ved hjelp av støvsuging en gang i uken! Men nå nærmer det seg jul og all ting, så hadde vært greit å få vasket skikkelig over hele huset I farten lurer jeg på om noen har noen gode husmortriks for gulvene! Gulvene som skal vaskes er tregulv, gulvbelegg og betong. Hvordan bør de vaskes for å se renest ut, og hva skal man ha i vaskebøtta? Her skal det lukte RENT! Innbiller meg å ha hørt noe om salmiakk i bøtta, men tar ikke sjansen på det uten å ha hørt litt med erfarne KG-damer først
Gjest Marlo Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Slenger meg på grønnsåpe, også pleide jeg å bruke en slik sitronsak (som er ment for vasking) som desinfiserer. Før jul blir jeg litt "følsom" og bruker et eldgammelt kjerringråd. Jeg plukker granbar, legger det i en stor kjele og lar det koke opp og trekke en stund. Da dufter det granbar i hele huset =)) så siler jeg av vannet og bruker det til gulvvask.
Gjest megvel Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Ville brukt salmiakk på betong og på badet, om du tåler lukta! Grønnsåpe går til det meste, bare ikke parkett/laminatgulv. Det legger en hinne over gulvet som skader mer enn det hjelper faktisk... Jeg setter av og til en skål med grønnsåpe under sofaen for at det skal lukte renere jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå