Gjest Gjest_Mira_* Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Hei! Jeg skal selge borettslagsleiligheten min, men kan ikke finne det andelsbrevet (eller hva det nå het) som jeg fikk dag jeg kjøpte leiligheten. Finner ikke de andre papirene vedr kjøpet heller Er det full krise eller kan et slikt papir erstattes?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 hør med styret eller mekleren du brukte?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Det er lite trolig at du har dette selv. Hvis borettslaget tilhører et boligbyggelag pleier andelsbrevet som regel å bli oppbevart der. Mulig at alle dokumentene ble overført til Statens Kartverk når borettsregisteret ble opprettet. Dersom du har lån på leiligheten, ligger andelsbrevet garantert enten hos boligbyggelaget eller i bankens depot. Hvis du mot formodning faktisk har oppbevart det selv, og det er borte for godt, må du gå veien via mortifikasjon, og deretter få utstedt et nytt.
Urge Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Mest sannsynlig er det brevet du har kun en kopi, og originalen oppbevares av boligbyggelaget. Har aldri hatt behov for slike papierer ved kjøp og salg i borettslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå