Gjest TS Skrevet 23. november 2009 #21 Del Skrevet 23. november 2009 Les også om hvordan Cicero, det norske klimasenteret som har "en nasjonal oppgave når det gjelder informasjon og formidling av klimaforskning", omgår oppsiktsvekkende forskningsresultater når de ikke understøtter den vedtatte sannhet: http://e24.no/kommentar/spaltister/holtsma...icle3386917.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 24. november 2009 #22 Del Skrevet 24. november 2009 Les også om hvordan Cicero, det norske klimasenteret som har "en nasjonal oppgave når det gjelder informasjon og formidling av klimaforskning", omgår oppsiktsvekkende forskningsresultater når de ikke understøtter den vedtatte sannhet: http://e24.no/kommentar/spaltister/holtsma...icle3386917.ece Jeg forstår godt at du lager denne tråden som anonym. Det er kanskje det lureste når man tar på seg å bakvaske og lyve om mer enn 5000 av verdens fremste forskere og vitenskapelige nobelprisvinnere i fns klimapanel. Det er kanskje ufoer eller onde konspiratorikere som står bak oppvarmingen og at 1/3 av verdens urskoger har dødd på bare 8 år, smeltingen av halvparten av polisen og at 8% av verdens dyrearter har blitt utryddet i samme tidsrom da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 24. november 2009 #23 Del Skrevet 24. november 2009 To norske professorer tar bladet fra munnen hva angår epostene samt den norske politiske korrektheten rundt klimaspørsmålet: http://e24.no/makro-og-politikk/article3387444.ece Professor Olav Martin Kvalheim: "Dette er snakk om toppfolkene innen klimaforskning, som har forsøkt å tilrane seg kontroll på hele informasjonsprosessen rundt klimadebatten." Professor Ole Humlum: "Dette har resultert i stor debatt i Storbritannia og USA, men er nesten ikke omtalt i Norge. Hvorfor ikke?" Svaret på det siste ligger trolig både i den enorme pengeflommen norske klimaforskere mottar og den ukritiske og autoritetstro rævdiltingen vi kan øyne i innleggene ovenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #24 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) To norske professorer tar bladet fra munnen hva angår epostene samt den norske politiske korrektheten rundt klimaspørsmålet: http://e24.no/makro-og-politikk/article3387444.ece Professor Olav Martin Kvalheim: "Dette er snakk om toppfolkene innen klimaforskning, som har forsøkt å tilrane seg kontroll på hele informasjonsprosessen rundt klimadebatten." Professor Ole Humlum: "Dette har resultert i stor debatt i Storbritannia og USA, men er nesten ikke omtalt i Norge. Hvorfor ikke?" Svaret på det siste ligger trolig både i den enorme pengeflommen norske klimaforskere mottar og den ukritiske og autoritetstro rævdiltingen vi kan øyne i innleggene ovenfor. At to professorer lar seg kjøpe og betale av opposisjonen er vel ikke noe nytt. Hva to insignifikante skruppelløse norske professorer, kjøpt og betalt av oljeindustrien, er helt uten betydning. Fn's klimapanel består av mer enn 5000 av verdens fremste vitenskapsmenn, flere av dem nobelprisvinnere. Endret 24. november 2009 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 24. november 2009 #25 Del Skrevet 24. november 2009 Det er ikke alle forunt å oppdage en skandale selv om de får den stukket opp i ansiktet. Dataene er ikke tilgjengelige. De holdes tilbake eller til og med slettes for at resultatene ikke skal kunne etterprøves. Sånne data kan ikke holdes tilbake og slett ikke slettes. Forskere er forpliktet til å ha sine rådata tilgjengelige for etterprøving. Forøvrig så dreier det seg ikke om data som de har innhentet privat og har noen form for enerett på. Dette er svære datasett, som er kompilert gjennom internasjonalt samarbeid mellom mange institusjoner. Vi snakker tross alt om globalt klima her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #26 Del Skrevet 24. november 2009 Sånne data kan ikke holdes tilbake og slett ikke slettes. Forskere er forpliktet til å ha sine rådata tilgjengelige for etterprøving. Forøvrig så dreier det seg ikke om data som de har innhentet privat og har noen form for enerett på. Dette er svære datasett, som er kompilert gjennom internasjonalt samarbeid mellom mange institusjoner. Vi snakker tross alt om globalt klima her. TS snakker globalt han og! Han snakker om en global konspirasjon mellom mer enn 5000 av verdens fremste forskere og nobelprisvinnere som i sin bunnløse ondskap og hat mot oljeindustrien lyver for oss og manipulerer data. De fleste av oss vet heldigvis bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SV Skrevet 24. november 2009 #27 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg lurer på hvilke motiver TS har for å lage en tråd som dette. Det lukter svidd lang vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 24. november 2009 #28 Del Skrevet 24. november 2009 TS snakker globalt han og! Han snakker om en global konspirasjon mellom mer enn 5000 av verdens fremste forskere og nobelprisvinnere som i sin bunnløse ondskap og hat mot oljeindustrien lyver for oss og manipulerer data. De fleste av oss vet heldigvis bedre. Det er passe fjernt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #29 Del Skrevet 24. november 2009 Det er passe fjernt. Ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 24. november 2009 #30 Del Skrevet 24. november 2009 Tråden er ryddet Trampe -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Renate_* Skrevet 24. november 2009 #31 Del Skrevet 24. november 2009 Her er en artikkel på wikipedia som fullstendig avkler disse psykotiske konspirasjonsteoretikerne og deres vrangforestillinger. http://en.wikipedia.org/wiki/Climategate TS burde skamme seg for å forsøke å plante tvil om FN's klimapanel og deres utrettelige innsats for å redde fremtiden for våre barn. Denne type desinformasjon burde i mine øyne være straffbar da den i ytterste konsekvens kan forårsake den totale ødeleggelse av verdens klima og livsbetingelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ask_* Skrevet 25. november 2009 #32 Del Skrevet 25. november 2009 Jeg er helt enig med deg! Heldigivis skal det endel mer til enn noen enkeltpersoners uansvarlige oppførsel å løgner til for å bringe klimadebatten av sporet. TS skulle skamme seg! Her er en artikkel på wikipedia som fullstendig avkler disse psykotiske konspirasjonsteoretikerne og deres vrangforestillinger. http://en.wikipedia.org/wiki/Climategate TS burde skamme seg for å forsøke å plante tvil om FN's klimapanel og deres utrettelige innsats for å redde fremtiden for våre barn. Denne type desinformasjon burde i mine øyne være straffbar da den i ytterste konsekvens kan forårsake den totale ødeleggelse av verdens klima og livsbetingelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #33 Del Skrevet 25. november 2009 [url=http://www.examiner.com/x-25061-Climate-Change-Jeg kan ikke se at noen i Norge har fått dette med seg ennå. Men både BBC og New York Times har omtalt det. Norsk media har nok å skrive om i forhold til skilsmisse i det norske kongehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #34 Del Skrevet 25. november 2009 I grunnen ganske ironisk at disse "klimaskeptikerne" skriker om konspirasjoner når alle som har fulgt denne debatten vet hvor angrepene på klimafoskerne kommer fra - nemlig fra sterke lobbygrupperinger i USA. På samme måte som de overbetalte sjarlatanene har spredd løgn og fanteri om helsereformen og snakket om "The Public Option" som rene dommedagsprofetien i Kongressen og Senatet, og da til fordel for de mektige forsikringsselskapene, så har lobbyistene for oljeindustrien spredd den samme propagandaen om at klimaproblematikken er en bløff via ulike kanaler. Politikerne på sin side selger sin stemme til "the highest bidder" og snur kappen etter vinden. Systemet er med andre ord pill råttent, og det er altså pengene som styrer skuta. Propagandaen får som regel først fotfeste hos de lavt utdannede, de uvitende og de som er lettest påvirkelige. Deretter blir propagandaen til sannhet og de sterke korporative kreftene har i praksis vunnet. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil ha barn. Jeg ønsker ikke å se min sønn eller datter i øynene og fortelle at det var vi og vår egen grenseløse idioti og apati som røsket livsgrunnlaget vekk under føttene på dem. Det kommer sannsynligvis aldri til å komme i stand en avtale i København som er god nok for å snu trenden i den globale oppvarmingen, så dette er i praksis over. Pengefolka og deres nyttige idioter har vunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 25. november 2009 #35 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Personangrep og hets til side; Det er et faktum at FN`s klimapanels rapporter inneholder helt åpenbare faktafeil. Et eksempel er at det vamreste året fra 1880 til 2000 angivelig var i 1998, mens det i virkeligheten var i 1998. Årstallene for når de varmeste årene var, er også feil. Jeg kunne ha fortsatt, men jeg referer heller til en artikkel som tar for seg ement: http://dreadnaught.wordpress.com/2007/08/0...a-climate-data/ Det er også et faktum at snittemperaturen i verden, som fra 1950 til 2000 steg med 0,5 grader, nå går nedover, altså blir det kaldere, stikk i strid med FN`s klimapanels modeller. Panelet består på ingen måte av "5000 uavhengige forskere". IPCC er, som navnet tilsier, organet til FN`s landenes myndigheter, og at som kommer derifra, må sågar ansees som at det kommer fra Staten. Ellers er det veldig langt ifra noen enighet omkring dette emnet blant forskere flest: http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8299079.stm Temperaturen har til alle tider svingt, og vi har hatt mange istider, som har kommet og forsvunnet igjen. Pussig nok helt uten biler, fabrikker og fossile energikilder. Temperaturstigningen begynte for øvrig etter at Den lille istiden tok slutt, dvs. omkring århundreskiftet mellom det 18. og det 19. århundret. Den gangen var Den industrielle revolusjon, som startet så smått rundt 1750, begrenset til Storbritannia, og man kan sågar ikke beskylde menneskelig adferd for å ha vært årsaken til den begynnende temperaturøkningen. Og dette med at FN`s klimapanel har fått Nobelprisen, vel, det er i sannhet et av de dårligste argumentene jeg har hørt i denne debatten(og jeg har deltatt i en del klimadebatter etterhvert). Hvem er Nobelkomiteen valgt av? Ja, nettopp: Nasjonalforsamlingen. For meg lukter det politkk av hele opplegget, for å si det slik. Og nei, jeg er ingen konspirasjonsteoretiker. Endret 25. november 2009 av Rachel1968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StK Skrevet 25. november 2009 #36 Del Skrevet 25. november 2009 Det var min tanke, også. Jeg skjønner ikke hva disse mailene som er sitert, handler om, og jeg skjønner heller ikke hvordan man kan trekke de konklusjonene som trekkes i artikkelen, på bakgrunn av dem. Dere følger ikke med. Flere klimaeksperter som ikke ville være med på bløffen er omtalt i epostene. Disse har nå stått fram og fortalt hvordan disse falske rapportene var laget. Og desuten er ikke denne institusjonen liten og uviktig.. Den er 1 av 4 som rapporterte til IPCC. (Skandalen omfatter flere enn denne ene fordi epostene går imellom disse 4 institusjonene). Som igjen styrer mange nasjoners valg av politikk på dette temaet. Flere medlemmer av regjeringer over hele verden, inkludert england og USA krever full etterforskning. "SOV, mitt lille Norge" .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pastablasta Skrevet 26. november 2009 #37 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Her er en artikkel på wikipedia som fullstendig avkler disse psykotiske konspirasjonsteoretikerne og deres vrangforestillinger. http://en.wikipedia.org/wiki/Climategate TS burde skamme seg for å forsøke å plante tvil om FN's klimapanel og deres utrettelige innsats for å redde fremtiden for våre barn. Denne type desinformasjon burde i mine øyne være straffbar da den i ytterste konsekvens kan forårsake den totale ødeleggelse av verdens klima og livsbetingelser! Jeg er helt enig med deg! Heldigivis skal det endel mer til enn noen enkeltpersoners uansvarlige oppførsel å løgner til for å bringe klimadebatten av sporet. TS skulle skamme seg! Merkelig at man må ty til slik nedrig omtale som dere holder på med her, bare fordi det er "godt ment". Når jeg ser slik oppgulp, forstår jeg at dere ikke har mye reell argumentering å komme med. Motargumenter, tvil og skepsis til utbredte oppfatninger, det være seg vitenskapelig fundert eller ikke, er ett adelsmerke til ett fungerende demokrati. Dere kan hate det aldri så mye, men skepsis er faktisk lov! Endret 27. november 2009 av Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #38 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg syns det er rart at det er så mye klimaskepsis blandt folk. Hvis alt var en konspirasjon hvem er det som taper på å begynne å gå over til fornybar energi utenom oljeselskapene? Fortsetter vi bare å bruke fossilt drivstoff uten å satse på fornybar energi så vil vi gå på en kraftig smell når vi går tom for olje og kull, som ikke er alt for lenge til mtp. eksponensiell befolkningsvekst og energiforbruk. Når det kommer til menneskeskapt global oppvarming så er vitenskapen entydig, det er en klar korrelasjon(over 95%) mellom utslipp og temperaturøkning. Dette er etter man har tatt høyde for andre variabler som solaktivitet osv. som de geniale "klimaskeptikerene" påpeker. Men det blir nesten som å gå til en snekker med fagbrev og forklare han at han må huske å legge en bærebjelke i taket, eller så kan det kollapse. - Det vet han siden det er åpenbart... Jeg skjønner at det er vanskelig og forstå statistikk, og for å kunne lese en vitenskapelig artikkel og ikke minst forstå hva det står der må man ha kunnskap innen fagfeltet. Så hvor var disse folkene når man oppdaget Tauon nøytrinoet med 99% (senere 99.9998%) sikkerhet? Det er samme type statistikk som brukes. Kan det ha noe med at folk skjønner at de ikke skjønner bæret av partikkelfysikk, men tror de forstår seg på klimaet siden det er mer "jordnært"? Det jeg skulle ønske var at mediene og lekfolk kunne holde synsingene sine for seg selv slik at man fikk en mer fruktbar debatt. Og heller stille spørsmål når man ikke vet istedet for å komme med bastante påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #39 Del Skrevet 26. november 2009 En liten TED video The science behind a climate headline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica1968 Skrevet 26. november 2009 #40 Del Skrevet 26. november 2009 (endret) Jeg syns det er rart at det er så mye klimaskepsis blandt folk. Hvis alt var en konspirasjon hvem er det som taper på å begynne å gå over til fornybar energi utenom oljeselskapene? Fortsetter vi bare å bruke fossilt drivstoff uten å satse på fornybar energi så vil vi gå på en kraftig smell når vi går tom for olje og kull, som ikke er alt for lenge til mtp. eksponensiell befolkningsvekst og energiforbruk. Når det kommer til menneskeskapt global oppvarming så er vitenskapen entydig, det er en klar korrelasjon(over 95%) mellom utslipp og temperaturøkning. Dette er etter man har tatt høyde for andre variabler som solaktivitet osv. som de geniale "klimaskeptikerene" påpeker. Men det blir nesten som å gå til en snekker med fagbrev og forklare han at han må huske å legge en bærebjelke i taket, eller så kan det kollapse. - Det vet han siden det er åpenbart... Jeg skjønner at det er vanskelig og forstå statistikk, og for å kunne lese en vitenskapelig artikkel og ikke minst forstå hva det står der må man ha kunnskap innen fagfeltet. Så hvor var disse folkene når man oppdaget Tauon nøytrinoet med 99% (senere 99.9998%) sikkerhet? Det er samme type statistikk som brukes. Kan det ha noe med at folk skjønner at de ikke skjønner bæret av partikkelfysikk, men tror de forstår seg på klimaet siden det er mer "jordnært"? Det jeg skulle ønske var at mediene og lekfolk kunne holde synsingene sine for seg selv slik at man fikk en mer fruktbar debatt. Og heller stille spørsmål når man ikke vet istedet for å komme med bastante påstander. Selv FN`s klimapanel sier at sannsyneligheten for at den(såkalte)globale oppvarmingen er menneskeskapt, "bare" er 90%. Det er forresten interessant at du ikke kommenterer at vi har hatt istider, og de har forsvunnet igjen også, helt uten menneskelig påvirkning? I Vikingtiden var temperaturen høyere enn den er nå, og i Middelalderen hadde vi en varm periode. Jeg kunne fortsatt, men poenget er vel åpenbart: Klimaet svinger. Ja, det var denne "sammenhengen"mellom Co2-utslipp og temperaturen. For det første absorberes ikke Co2 innen en radius på mer enn 10 m. For det andre, har temperurøkningene kommet før økningen i Co2-konsentrasjonen. Nå går temperaturen faktisk ned, til tross for at Co2-utslippene øker. Dette er helt i strid med FN`s klimapanel sine modeller, og viser nok en gang at dette er naturlige svingninger, der tempeturøkningen, som tidligere nevnt, begynte allerede for drøye 200 år siden, og nå ser den altså ut til å stagnere, og gå motsatt vei. Endret 26. november 2009 av Rachel1968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg