Gå til innhold

Ut med gitar?

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

?

Er en gutt som spiller for meg sjøl for det meste, men en kveld (på fest of course!) så ba mange av vennene mine meg spille. Og på denne festen var hun jeg er forelsket i også der. Der ble jeg jo shiitnervøs fordi jeg aldri har spilt foran «publikum».. men også fordi jeg har hørt at dere jenter ikke er fan av nachspielgitarister.. endte jo med at jeg avslo. Ville jo ikke drite meg ut foran hu jeg er forelsket i.. så hva syns dere jenter?

Er det ut med gutter som spiller gitar for tiden? Hva syns dere om gutter som spiller gitar?

Og hva slags sanger hadde «smeltet» dere da?

Spiller for meg selv, så spiller som regel jazz aktig sanger på gitaren...

Håper på svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

avslo.

DER, dreit du VIRKELIG ut. Du sa til hele gruppa at du er redd for og drite deg ut og ikke tør å være deg selv\stå for det du gjør. Samtidig som at alle forventer at du faktisk skal spille litt

Hadde du spilt, ledd og sunget hadde du kommet mye bedre ut av situasjonen. I stedet blir du sittende der med ett svært skilt over hodet som sier "SOSIAL TAPER".

SMIL, VÆR ÆRLIG OM INTENSJONENE DINE MED EN JENTE (VIL DU HA HENNE I SENG IKKE VÆR REDD FOR Å VISE DET), VÆR DEG SELV OG STÅ FOR DEN DU ER. Det er ALT du trenger for å dra damer, og det med å være seg selv betyr egentlig "Finn ut hvem faen du er og oppfør deg som den personen hele tiden", spiller du gitar så stå for det. Si at du ikke er så flink men vis at du koser deg med å gjøre det

My 5 cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ut med gutter som spiller gitar for tiden?

Ja, sist jeg så på trendbarometeret var det delt førsteplass mellom tuba og tverrfløyte.

Banjo kom på en god tredje.

Gitaren har dessverre rykket langt ned på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du hørt at jenter ikke er fan av nachspielgitarister?

Det kan nok være noe sant i det, men det gjelder vel helst oppmerksomhetssyke folk som uoppfordret sitter og klimprer HELE kvelden uten å la andre komme til orde... når vennene dine ber deg spille, tror ikke jeg det hadde blitt tatt negativt opp om du hadde spilt litt; snarere tvert imot :)

Om jeg hadde bedt forloveden min spille, og han hadde gjort det, ville det vært likegyldig for meg om han låt som Elvis eller som ei full ku i ei hengemyr.... sangen skaper koselig stemning uansett :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg jente, men jeg spiller gitar. Man skal være ganske dreven for å underholde folk på fest. For det første er det ikke noen prestasjonsangst når du spiller på gutterommet, og du spiller gartantert bedre når du er alene. Gjør i hvert fall jeg.

For det andre pleier mennesker å komme med masse låtønsker, så det krever at man enten er god til å improvisere, eller har et stort repertoar. Man burde kunne alle disse klisjé-sangene som er skrevet av Postgirobygget og Oasis osv. som folk synger hver eneste gang de samles rundt en gitarist.

For at det ikke skal bli for kjedelig bør man være litt showman, gestikulere og spre litt humør i tillegg til å spille gitar.

Selvfølgelig er det sporty å gå fram, og du scorer nok litt poeng på guts, men hvis man ikke klarer å få publikum til å føle seg glade over at akkurat du er der oppe og spiller gitar, så blir du fort ganske irriterende i noens øyne og ører. Jeg tror det var riktig å la være siden du var så nervøs, det hadde nesten blitt litt som å holde en tale uten noe fornuftig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Ja, sist jeg så på trendbarometeret var det delt førsteplass mellom tuba og tverrfløyte.

Banjo kom på en god tredje.

Gitaren har dessverre rykket langt ned på lista.

Lenge siden jeg har sett på den listen. Sist jeg så, var det hammondorgel som sto øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du gjorde rett i å avslo ettersom du følte deg såpass usikker. Kan være litt sant i at ikke nachspielgitarister er så populært, fordi det kan bli så klisjeaktig med de som prøver å dra damer på det. Men i en annen setting enn nachspiel/fest vil det absolutt telle positivt ut! Min drøm ville vært om en gutt ba meg på middag til han og etterpå dro frem gitaren. Men det må jo selvsagt være naturlig der og da, og være avhengig av stemningen. Gitarspill ute på picnic i det grønne hadde også vært noe. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du gjorde rett i å avslo ettersom du følte deg såpass usikker. Kan være litt sant i at ikke nachspielgitarister er så populært, fordi det kan bli så klisjeaktig med de som prøver å dra damer på det. Men i en annen setting enn nachspiel/fest vil det absolutt telle positivt ut! Min drøm ville vært om en gutt ba meg på middag til han og etterpå dro frem gitaren. Men det må jo selvsagt være naturlig der og da, og være avhengig av stemningen. Gitarspill ute på picnic i det grønne hadde også vært noe. :rødme:

Drar du damer drar du dem like godt med eller uten gitar, jeg kan ikke spille i det hele tatt (ikke ett eneste grep) men har fremdeles brukt gitarspill til å dra damer. Bare ved å sitte der, plinke litt, le av meg selv og skape god stemning. Vise det at jeg ikke er redd for å dumme meg ut.

Alt trådstarter viste med at han ikke spilte gitar er at han verken står for seg selv eller tør ta en utfordring.. BRAVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt trådstarter viste med at han ikke spilte gitar er at han verken står for seg selv eller tør ta en utfordring.. BRAVO

Ikke enig. Jeg tror det er viktig for han at musikken også har kvalitet. Han har ekte interesse for musikk ettersom det er hans hobby. Det teller mye mer positivt ut for meg enn en som klimprer kun for å dra damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig. Jeg tror det er viktig for han at musikken også har kvalitet. Han har ekte interesse for musikk ettersom det er hans hobby. Det teller mye mer positivt ut for meg enn en som klimprer kun for å dra damer.

Tull, sammenlign situsjoner litt.

Kom igjen, spill litt, sagt 10 ganger. Svar: Nei, neeei, nei, neei, njaa, javel okey da.. Kan spille litt. WOHOO, god stemning i hele rommet og han som helt uansett om det er bra eller ikke

Kom igjen, spill litt, sagt 10 ganger. Svar: Nei, neeei, neeeeei, nei, nei, nei, nei, skjer ikke. Paff stemning i hele rommet, noen som sier, vel "vi får finne på noe" og så prøver og skape stemining igjen. TS får noen blikk i sin retning der han sitter som en jævla taper som ødela viben i rommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du gjorde det rette eller ikke. Tror det viktigste er at du gjør det som føles rett for deg. Men jeg synes det er gøy med gutter som spiller gitar. Noe av det mest romantiske jeg kunne tenke meg var om en gutt skrev en sang til meg og spilte for meg:) Men det er jo forskjell på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Tull, sammenlign situsjoner litt.

Kom igjen, spill litt, sagt 10 ganger. Svar: Nei, neeei, nei, neei, njaa, javel okey da.. Kan spille litt. WOHOO, god stemning i hele rommet og han som helt uansett om det er bra eller ikke

Kom igjen, spill litt, sagt 10 ganger. Svar: Nei, neeei, neeeeei, nei, nei, nei, nei, skjer ikke. Paff stemning i hele rommet, noen som sier, vel "vi får finne på noe" og så prøver og skape stemining igjen. TS får noen blikk i sin retning der han sitter som en jævla taper som ødela viben i rommet

Okei.. tenkt om gitar er noe personlig for fyren? Og ikke noe for "show-off" Eks. Antar at du er glad i å masturbere/ha samleie.. og alle i rommet ber deg om å masturbere/ha samleie foran dem.. gjør du det da?

Kanskje fyren vil spille for dem han føler seg "trygg" på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Du trenger mer ryggrad en det for å kapre en kvinne. Så siden du ikke turde være deg selv så dreit du deg ut uansett.

Så det å vise seg fram er å være seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, er det "ut" å spille gitar på fest? Jeg har nylig lært meg å spille gitar, rett og slett for å være underholdning på vorspiel, vel og merke, siden når det er tid for nachspiel er jeg så full at jeg ikke klarer å klemme ned strengene på gitaren, hehe.

Men jeg er jente, da.... Er jeg kanskje litt mer "in" da, eller er det likestilling?

Fikk forrsten gode tilbakemeldinger på forrige vorspiel jeg klarte å lure til meg gitaren og spilte hele mitt daværende repertoar på omtrent 3 låter :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...