Gå til innhold

Hva er din værste middagsopplevelse?

Gjest Eline

Anbefalte innlegg

Min var en nyttårsaften hvor vi fikk servert skinkestek (slik med "horestrømpe/netting" på). Steken ble skjært opp i 2 cm tykke skiver og servert med sjusaus besående av blodklumper, dvs ikke silt sjy!

Tilbehøret som besto av ris og grønnsaksblanding, var til de grader overkokte. Det var også en "vanlig" salat ved siden av. Dette er en middag jeg aldri glemmer. Jeg er veldig glad i å lage mat, så dette var virkelig nedtur for meg. Noen fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kveitemiddag som liten, kastet opp på tallerknen...

Jødisk sabbatmåltid i Israel med en hel familie. Bestemors iskalde fiskeboller var vanskelige å få ned mens alle så på og ventet på rosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dr. ian

Jeg har slåss med en rekke rekecocktails opp gjennom åra :ler:

Men jeg tror nok en oilbag-kleftiko på Kreta for noen år siden tar kaka.

Fett nok :sjarmor:

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste også en vond middag i Hellas en gang - stifado. Skal jo normalt være godt, men denne besto av noen digre, ekle kjøttstykker (kanin?)som fløt i en feit, feit saus....Brun saus som glinset av olje som skilte seg fra resten av sausen....også var den altfor, altfor salt....Jeg er ikke kresen, men denne orket jeg bare ikke. Tror ikke jeg har bestilt stifado siden den gang, men ellers er jeg glad i all slags gresk mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makaroni kokt i melk, med sukker og kanel på...uhh..

åsso svinekoteletter...hater flesket mellom kjøttet..

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Stekte torsketunger og hvalkjøtt.

Hadde det ofte da jeg var liten og den dag i dag er ikke råkostsalat med kålrabi noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røkt kolje :x

Da jeg jobbet som praktikant var dette en av de faste middagene i løpet av en uke.

Maten vokste i munnen og det ble nok noen "ute-middager" disse dagene etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk servert i Bulgaria. Så ut som en lappskaus, og måtte spørre om hvilket kjøtt jeg satt og tygget på: JO OKSE TUNGE!

Fy flate!

:puke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like etter jeg ble sammen med ham som nå er min mann skulle svigermor lage middag.

Gryterett med svidd kjøttdeig i.........

Ikke akkurat det beste jeg har smakt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makaroni kokt i melk, med sukker og kanel på...uhh..

åsso svinekoteletter...hater flesket mellom kjøttet..

Clea

Makaronisuppe.. Mmmmm! :P

Jeg fikk litt nedtur da jeg en nyttårsaften fikk kalkun med ris og brunsaus til. Ikke hva jeg definerer som et "festmåltid" nei.

Også glemmer jeg aldri første gang jeg fikk kald laks som barn. Bodde hjemmefra en uke og spurte en dag hva vi hadde til middag. Da jeg fikk svaret trodde jeg de kødda, hvem pokker eter kald fisk?? Gjett om jeg ble :o da jeg satte meg ved bordet. Har aldri drukket så mye vann til et måltid før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk servert hjemmelaget sjø-pizza en gang. Med reker, muslinger, blåskjell o.l. Bare flaks at det ikke kom opp igjen. Men jeg klarte å trykke ned en hel "slice", med det resultatet at jeg fikk en ny en servert på tallerkenen. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjerter! Det ble servert forholdsvis jevnlig hjemme, da jeg var barn. Og mine foreldre var meget nøye på at alt ble smakt på. Det var noen virkelig lange middager...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg glemte å føre opp spekk kuttet direkte fra nyflenset hval ute på et skjær. og nykokt hvalkjøtt fra gryten 5 m unna kadaveret....

(Se på flensing var interessant, men å smake på det.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Vietnam og møtte min bestemor, og resten av familien på den siden, for første gang, skulle jeg spandere middag på dem. (Jeg snakker ikke vietnamesisk, og dro uten noen andre, kun en tolk) Tolken bestilte masse mat, og alle sammen skulle ordne og styre mat til meg, og la det på tallerkenen min. Jeg ville ikke være frekk, så jeg var plent nødt til å spise det jeg fikk, og det er her det kommer:

Det var en saus som smakte noe aldeles forferdelig, men pga av høflighet trykka jeg det ned (med masse drikke). Da jeg kom hjem fortalte jeg det til moren min, og hun lo godt da hun fortalte meg at det var RÅTTEN REKE-SAUS!!!!! JA! Saus laget av råtne reker!!!!! :sjokk: Og der i gården er det ikke snakk om noe kjøkkenmaskin, nei... Der lar man rekene ligge til de har blitt saus på den naturlige måten, ved oppløsning! Absolutt det verste jeg har spist, og jeg har spist mye rart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakk noe skvip på boks fra et asiatisk land en gang. Det var visst "leskedrikk". Det var grønt med klumper i, så ut som froskeegg/ froskespy som vi kaller det. Det ga konsistens-aversjonen utfordring.

Da jeg var liten spiste jeg middag hos en venninne, de hadde fisk av noe slag, tror det var torsk. I torsken var det kveiser (markbol), og hjemme skjærer de vekk et godt stykke rundt dem før fisken tilberedes, og hiver alt som kan minne om kveiser. Hos venninnen min fant jeg det på tallerkenen min, og fikk beskjed fra foreldrene om at "det gjør da ingenting, bare svelg den". Maten vokste i munnen på meg, og tilslutt løp jeg på do og kastet opp.

Bestemor lagde pizza til oss én gang, og brukte brunost. Hun er ikke så hipp hun..

På flyet til Kypros fikk vi servert en rød gjørme med mystery meat. Ekkelt ekkelt ekkelt, tror det var deler av et hode oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang elsklingen skulle lage chili con carne til meg til jeg kom hjem fra jobb. Han hadde laget dette mange ganger, og det har alltid blitt kjempegodt. Men denne gangen hadde han kjøpt en ny type chili som var litt sterkere enn vanlig..

Det ble nok bare salat og ris til meg den dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på Malta for noen år siden fikk vi leverkaker hos hun vi bodde hos. Det klarte jeg ikke og måtte løpe fra bordet og opp på do.

En annen dag fikk vi en helt forferdelig lasagne.

Krabbe! Blir kvalm med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskjed fra foreldrene om at "det gjør da ingenting, bare svelg den".

HVOR ER SPYIKONET????????

(Og hva slags foreldre sier slikt til barnets venner??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...