Gå til innhold

Avstandsforhold innledet via internett, noen solskinnshistorier?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Hei jenter! :-)

Jeg er en jente på 22 som har møtt en gutt på samme alder via Internett. Det var overhodet ikke planlagt, men jeg ramlet innom chat.no en dag og det ene førte til det andre. Plutselig hadde vi hverandre på MSN, sendte laaange e-poster frem og tilbake, snakket i telefonen til midt på natt. Vi snakker sammen hver dag, også om dype problemstillinger. Han er ikke noen typisk badboy eller festetype så jeg har tro på at han er så "snill og god" som han beskriver seg selv.

Jeg studerer for tiden i Trondheim (filmvitenskap), han i Stockholm (arkitekt). Vi har møttes to ganger, kjemien stemte begge gangene. Vi tror begge at dette kan være "det".

Jeg vil gjerne satse, det vil han også. Det er to år til vi vil ha mulighet til å bo sammen. Vi synes dette er lenge, men avfeier det med at det blir en prøve og forsmak på hvor fint vi ellers får det sammen.

Er det noen som har vært i samme situasjon og kan dele litt optimisme? Mine venninner har mildt sagt liten tro på at dette vil vare. Jeg bryr meg ikke om hva de mener, men noen solskinnshistorier hadde vært hyggelig

Mia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:goodbye:

Been there. Ett års avstandsforhold. Nå har vi bodd sammen i over ett år. :rødme:

Gjest Gjest_lille_*
Skrevet

Så koselig at du har truffet en fyr via nettet og at dere klaffer så godt sammen :)

Jeg traff en fyr på nettet en gang, ja det begynner faktisk å bli noen år sia.. Vi kom også bare helt plutselig over hverandre, ingen av oss var egentlig på leiting etter noen, men vi hadde da hver vår profil på et nettsted som nå er nedlagt vel og merke... Vi begynte å sende lange meldinger, og etterhvert pratet vi i flere timer på msn hver dag og videre på telefon. Etter 2 herlige måneder med snakking, bestemte vi oss for å møtes :) Første dagen vi møttes sa det helt klaff, og vi ble kjærester :) Og etter det ventet 2 år med avstandsforhold, hvor vi så hverandre i gjennomsnitt annen hver helg og noen ganger gikk det 5 uker mellom hvert møte, heldigvis var det sjeldent det skjedde. Det var hardt til tider, men vi klarte det, og var samboere i 2, 5 år etter det igjen. Nå er det dessverre slutt, men alikevel enn velykket måte å treffe noen på! :) Jeg vil anbefale deg og satse!! :)

Klem fra meg :)

Skrevet

traff min kjære på nettet jeg også, å må bare si at jeg ikke kunne funnet noen bedre, han er helt perfekt formeg og vi utfyller hvreander på godt å vondt. eneste minus er at vi er i avstandsforhold nå i å med at han bor iSør korea, har et håp om at han kommer til jul, hver gang vi møtes er det fyrverkeri å nyforelsket følelse :rødme:

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Takk for positive svar.

Å besøke hverandre koster litt, hvor mye legger dere opp til å se deres kjærester? Jeg tenker at en gang i måneden må være økonomisk mulig. Vi er begge innstilte på å møtes hyppig, men som studenter har vi dessverre begrenset økonomi.

Når han kommer hjem i høytider, bor vi dessverre på forskjellige kanter av landet, så det er begrenset hvor ofte vi kan ses da. Vanskelig, altså...

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg møtte kjæresten min på nett. Vi tastet og skravlet i telefonen 2-3 måneder før vi endelig møttes, og da var det bare full klaff. Nå har vi vært sammen i over 1 år, og blir samboere snart.

Vi møtes så ofte det lar seg gjøre, rent økonomisk og praktisk. Dvs et par helger i måneden, som regel. Litt avhengig av jobb osv.

Hvis dere begge er innstilt på å gi dette en sjanse, så får dere det til :)

Skrevet

Traff også min på nett, en danske. Vi snakker sammen på Skype hver dag, i tillegg til å sende meldinger, enten via Skype, eller telefon.

Vi møtes så ofte vi kan, som regel noen dager hver halvannen mnd. Vi var sammen det meste av sommeren, og skal være sammen i jula. Det lengste vi har vært fra hverandre, er nå. Sist vi møttes var i midten av oktober, og vi møtes ikke igjen før i midten av desember. Men på nyåret flytter vi sammen, så da får jeg jo se ham hver dag. :jepp:

Skrevet

jeg møtte min på nett :)

han er fra england.

vanvittig lange msn samtaler, sov med webcam på :rødme:

noen forferdelige tlf regninger.. og masse savn!!

det var vårt forhold i noen mnd.

så kom han på ferie hit, men reise aldri hjem igjen :)

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

En ting jeg har tenkt mye på, i forhold til dette med avstand, når man kan møtes sjeldnere og sånt, er at jeg føler at man må "rushe" litt på diverse ting. Jeg vil gjerne tilbringe noen dager med ham i påsken (har bursdag da), det vil si at han må møte min familie snarere enn ideelt (i mine øyne). Vi innledet et forhold snarere enn jeg ellers ville gjort (la hverandre til som in a relationship på FB) og snakker mye sammen ellers.

For meg er det positivt, da synes jeg at jeg vet mer hvor han står?

Skrevet

Ble kjent med kjære på nettet i januar 08.

Møttes IRL i februar og ble kjærester - altså full klaff ;)

Hadde avstandsforhold i 6 måneder før vi flyttet sammen - så ble jeg gravid i november og nå har vi eget hus og en engel på tre måneder sammen :rødme:

Jeg hadde satset var jeg deg :jepp:

Skrevet

Møtte han på nettet for 3 år siden! Han er fra sør-Europa og vi fløy frem og tilbake 2 ganger i måneden. Brukte omtrent alt av penger på flybilletter :) Snakket på nettet 1 år før vi møttes, og det var kjempeartig. Var redd det ikke skulle være slik i virkeligheten, men det var akkurat like morsomt!

Vi fløy frem og tilbake i 2 år, og nå har jeg flyttet til han =) Alt er fryd og gammen og kunne ikke vært bedre! :D

Men for oss har det aldri vært problemer heller da...Vi har vel vært flinke på å gi oppmerksomhet, ikke gi tvil til den andre selv om man kan føle seg nedfor en helg etc. Viktig å "opprettholde" den koselige, artige følelser hvis det er lenge til man sees!

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Møttes på irc i -97.

<spole frem>

Gift, to unger, rekkehus og stasjonsvogn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...