Gå til innhold

Erfaringer med Tetralysal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har prøvd absolutt alt bortsett fra hestekuren itself, Roacutan. Fikk kviser når jeg rundet 20 år, byllelignende ekle saker spesielt i nederste del av ansiktet! Begynte derfor med kremer og har forøkt alt fra Basiron til Skinoren, som forøvrig ikke funker spesielt godt. Jeg synes Diane p-pillen funket bra, men etter 14 år av og på p-piller så tror jeg kroppen har godt av et lengre avbrekk. Men da popper også kvisene frem igjen..

Har forsøkt både Tetracyklin og Tetralysal som jeg synes er supereffektivt! Det tar en ukes tid så ser veldig forskjell. Det virker som talgproduksjonen stopper opp vips -ikke flere kviser. Men nå snart man slutter på det så kommer kvisene tilbake igjen. Grrrpmmff. Jeg er møkkalei og vurderer sterkt å ta den fæle kuren til høsten. Føler jeg er blitt for gammel til å slite med dette kvisegreiene i en alder av 32 år. Men det må nevnes at det visstnok har kommet en ny vidunderkrem/gel som legen min anbefaler, nemlig Epiduo Gel. Jeg har ikke forøkt den ennå men er kanskje verd et forsøk.

Men tilbake til Tetralysal -det funker når man går på det og jeg hadde ingen bivirkninger men det hjelper fint lite når kvisene returnerer uka etter siste pille er brukt opp -for jeg kan ikke tenke meg at legene anbefaler å bruke dette legemiddeletet over lengre tid(les år)...

Jeg har prøvd Epiduo gel, og det brenner som søren. Etter hver påføring føles det som at jeg er veldig solbrent, og det hjelper ikke å smøre på med fuktighetskrem. Likevel så syns jeg den funker utrolig bra. Røde merker og kvisearr blit mindre. Men hvis jeg trener og svetter, så svir det veldig mye

Gjest Elisabeth
Skrevet

Hei alle sammen! Jeg er 22 år og har slitt med kviser så lenge jeg kan huske. Har gått på x antall tetracyclin kurer, men det har vært uten effekt de siste gangene. Var hos hudlegen for 3 uker siden i ren desperasjon, og fikk tetralysal kur og epiduo krem, og dette ga effekt allerede første uka! Har ikke prøvd noe så effektivt før i forhold til huden min, anbefaler alle som er plaget å prøve:-) bare husk at den epiduokremen er veldig sterk, i alle fall for huden min, så man kan bli veldig rød og tørr. Jeg smører derfor ikke mer enn 2-3 kvelder i uka, men det virker som huden blir mer og mer vant etter hvert. Lykke til:-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tetralysal for problemhud i bikinilinjen (verk i hårrøttene, ble store byller noen ganger..) Funka fint det! Men jeg fikk faktisk kviser i ansiktetet under behandling, så det var en kjip bivirkning..

Anonym poster: 4e7594ad460ae63515f8f7e06d706c5c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skikkelig mageproblemer etter at jeg gikk på antibiotika mot kviser. Gikk på det i 8 mnd, fra høsten frem til sommeren. Hvor jeg sluttet pga sensitivet for sola.

Må ta probiotika hver dag fordi jeg utviklet IBS ( Irritabel Bowl Syndrome) etter jeg brukte antibiotika så lenge.

Anonym poster: 27876a3df0bcbe3de0c5de34fa797fb5

Jeg mistenker at jeg og har fått IBS pga bruk av tetralysal. Jeg brukte de i ca ett år til sammen. Fikk ikke lov til å fortsette av legen fordi hun var redd det kunne skade organene mine.

Jeg anbefaler hvertfall IKKE å bruke tetralysal eller andre antibiotika mot kviser.

vet jeg ikke om det var derfor jeg fikk IBS, men det kan være derfor. Andre grunner til å ikke bruke det er at resultatet (ren hud) ikke varer, det går bort med en gang du slutter. Det er heller ikke bra å bruke mer antibiotika enn det som er strengt nødvendig (mot sykdom), fordi man ikke bør bli resistent mot det. Synes ikke det er verdt det å risikere å få IBS (kanskje) og bli antibiotika-resistent bare for å få ren hud i en liten periode i livet.

Anonym poster: 23127772125af854d9f9b6ab72ac712f

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tetracyclin etter å ha fått noe ekstremt til kvise/byll-lignende (fyfader "byll" er et stygt ord!) utslett i ansiktet i januar 2011. Fikk de første to rundene ikke skrevet ut nok, så ble ikke ordentlig kvitt utslettet før rundt mai. Funket riktignok hver gang, men i de to første periodene der jeg kun fikk skrevet ut for en-halvannen uke, kom utslettet bare tilbake.

Forsvant heldigvis for godt etter den tredje gangen. Merket ikke selv noe særlig til bivirkninger, men familien mente at ansiktet mitt et par måneder etter så mindre pløsete ut enn det hadde gjort da jeg tok kapslene.

Anonym poster: 39b80dda9397316663255dde24ca006c

AnonymBruker
Skrevet

Har fått det av legen min i dag, men jeg glemte jo å spørre om hvordan jeg skal gjøre det med vasking av ansiktet morgen og kveld. Jeg bruker nå ACO spotless, og hvis jeg slutter å bruke det kommer det jo bare enda flere kviser.. Så jeg er litt skeptisk til å slutte med det, selv om jeg har begynt å ta Tetralysal..

Noen som vet noe om dette? Burde jeg bytte til noe annet? Eller bare fortsette med ACO?

Anonym poster: 1c0acb0646e1cdfd8c9c847fac5dc6b1

AnonymBruker
Skrevet

Har fått det av legen min i dag, men jeg glemte jo å spørre om hvordan jeg skal gjøre det med vasking av ansiktet morgen og kveld. Jeg bruker nå ACO spotless, og hvis jeg slutter å bruke det kommer det jo bare enda flere kviser.. Så jeg er litt skeptisk til å slutte med det, selv om jeg har begynt å ta Tetralysal..

Noen som vet noe om dette? Burde jeg bytte til noe annet? Eller bare fortsette med ACO?

Anonym poster: 1c0acb0646e1cdfd8c9c847fac5dc6b1

Du fikk svar i tråden du startet.

Anonym poster: c90d047bc49eb0d0d1941a22f18e4f18

• 4 uker senere...
Skrevet

Hjelper det mot hudormer og ikke bare kviser? for det er det jeg er mest plaget av..

• 3 uker senere...
Skrevet

Hjelper det mot hudormer og ikke bare kviser? for det er det jeg er mest plaget av..

Tetralysal og tetracyklin(mildere mot magen) hjelper nesten bare med kviser. De små sorte er det enten Basiron eller megafavoriten EpiDuo som tar vekk.

Med en gang jeg slutter å ta epiduo kommer de svarte igjen ;(

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei. er det noen her som vet hvordan isoterin/ruacutane fungerer på hudormer?

Skrevet

Jeg gikk på tetracyclin i rundt 2 mnd i begynnelsen av 2011. Jeg hadde da kviser på rygg, bryst og i ansikt, men var ikke den mest plagede. Likevel gikk det utover selvtilliten, og fastlegen min gav meg resept på Tetracyclin-kur. Jeg kan ikke få skrytt nok av disse kapslene! Kuren gjorde underverker for meg, og hver eneste urenhet forsvant! Jeg fikk stadig kommentarer på hvor fantastisk hud jeg hadde, både fra kjente og fremmede - slik hadde det aldri vært tidligere. Jeg fikk ingen bivirkninger, og her kommer det allee beste; huden holdt seg kvisefri i 1 1/2 år, frem til sommeren 2012. Da var jeg 5 uker i Syden og brukte fete solkremer, fikk da solutslett som senere utviklet seg til kviser og har blitt værende siden. Nå har jeg akkurat fått ny kur, denne gangen Tetralysal, og merker allerede forskjell! Jeg anbefaler alle som sliter med huden å prøve denne kuren dersom vanlig rens ikke fungerer, men vil påpeke at man ikke bør bruke den over lange tidsperioder (antibiotikaresistens) - selv skal jeg bruke den MAKS 3 mnd ;) Lykke til!!

• 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...